Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

Jeroen schreef:...

Oh, en vanmiddag is het weer fototijd!
Kom maar op met die foto's. Ik zit er klaar voor! :D

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Jeroen,

de middag is al lang voorbij hoor, ik zit klaar met koffie en koek.
laat maar komen die foto`s

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Nou Freddy en de rest,

De eerste 200 Koploper-kilometers zitten erop! Eigenlijk zonder noemenswaardige problemen. Het ontwerp klopt dus! Er valt nog veel te fine-tunen natuurlijk, maar het nodige ge-tune heeft resulteerd in een goed bedrijf op dit moment met 2 goederentreinen, een IC en een stoppertje.

Max happy dus! De treinen rijden dus hun rondjes om te 'leren remmen' nadat ik ze eerst -ontzettend gedisciplineerd van mij, al zeg ik het zelf- heb ge-ijkt.

Straks donder ik nog wat treinen op de rails, en dan poog ik eens wat te fotograferen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Mooi man,

Altijd een goed moment om te zien dat de doet wat jij in gedachten had he.

Ik zou zeggen, tijd voor een Grolsch.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Het was gisteren zeer zeker tijd voor Grolsch!

Ik vond uiteindelijk nog een paar storingkjes. Uiteraard mijn eigen schuld; vergeten te zeggen 'loc keren', 2 bezetmeldingen omgedraaid, dat soort dingen. Als het dan even rijdt zie je weer waar je wat wil tunen. Dat zal nog wel even doorgaan, maar uiteindelijk heeft de baan 's avonds zeker 2 uur lang zonder enige storing gedraaid. Daar was ik toch wel wat trots op. Gisteravond voldaan het spul uitgezet na 560 Koploperkilometers verdeeld uiteindelijk over rijdende 7 treinen.

Vandaag even arbeiden, wellicht vanavond nog FF rijden. De foto's houden jullie tegoed, want die waren gisteren mislukt.

Joooo,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hmm, de foto's kunnen me niet echt bekoren, maar ik heb besloten er toch maar een paar te plaatsen.

Mits ze me van de week een beetje met rust laten kan ik ook weer even écht aan de scenery gaan bouwen. Ik heb diverse klussen te doen op dat gebied. Op de linkermodule moet zelfs nog wat ruwbouw komen (niveau rivier en weg) want verder is hier echt nog niks. Hout, rails met ballast en dat was het. Op de middenmodule wat kleine ruwbouw en bovenleiding en de rest natuurlijk. Op de rechter module ligt de rails en bovenleiding en kan het grote feest echt beginnen. Zoals jullie weten staan er enkel nog wat steunmuren en een tunnelportaal. Van het laatst gebouwde steunmuurtje nog FF een foto:

Afbeelding

Een niveau'tje lager wachten de treinen rustig op het signaal om de spiraal in te rijden. Werkt top allemaal!

Afbeelding

De 143 met de RE-wagons heb ik ook even van Beksheim gejat. Na te zijn geijkt rijdt hij hier zojuist het station uit richting....ja, het schaduwstation.

Afbeelding

Okay! Doorr!!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door william »

En daar zijn de eerste foto's.... Het wachten is beloond.
Vooral de laatste is een plaatje. Alleen jammer dat de pantograaf niet omhoog staat, maar vooruit het is je vergeven ;)

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Mooie pics weer Jeroen.

Blijft genieten.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ik zal er nog FF een paar posten. Vandaag ook weer een beetje zitten tunen en dus ook rijden. Ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik bijvoorbeeld een RegioBahn het inhaalspoor op kan sturen, terwijl die wordt ingehaald door bijvoorbeeld een InterCity. Andersom lukt het me wel. Ik kom er wel uit. Begin dat progamma inmiddels al een beetje te snappen. Voor de kenners: ik ben al lekker aan het klieren met 'logische acties' en andere dingen waarvan ik ooit dacht dat ik dat nooit zou snappen. 8-)

Ahum, een paar plaatjes. Vanavond maar weer even een steunmuurtje klussen ofzo.

Echt zo'n Koplopermomentje. De ene stoptrein vertrekt net, en de ander wordt net ingehaald. Fijn dat je dat niet allemaal zelf hoeft te doen! :geek:

Afbeelding

De 103 met IR (lekker retro) verdwijnt om de hoek......

Afbeelding

Een Taurusje van de MittelWeserBahn test de bovenleiding ook even.

Afbeelding

En dan nog maar een fotootje...... Ja, I know, het zijn wat veel foto's van die hoek, maar dat is het enige stukje waar iets meer aankleding is dan enkel rails, ballast en hout.

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding

stejaap
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
Locatie: Capelle aan de IJssel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door stejaap »

Ha Jeroen, ziet er goed uit, heb je ook een baanplan of heb ik daar overheen gekeken?


Groeten,
Jaap

{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dankje, Jaap. Nee, een echt baanplan heb ik niet. Ik heb wel ergens een soort Anyrail-vodje liggen, maar daar staat vrijwel niks op. Wél heb ik voor je een screenshot gemaakt van hoe ik het baanplan in Koploper heb ingevoerd. Wellicht kun je daar iets mee.

Afbeelding

J.


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen.

Draait jou computer op windows 8.1 update met de bestaande versie van koploper ?
Heb je daar verder nog aanpassingen voor moeten doen ?
Werkt het naar tevredenheid ?

Martin de Deugd



Raider
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2012 18:51

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Raider »

Zo te zien aan de startbalk is dat Windows 7.


Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Hey Jeroen,

"Die bilder" van Backeramm in aanbouw zien er weergaloos uit! Mag ik ook een puntje van kritiek geven? Die tunnelingang, ik kan daar de handen niet voor op elkaar krijgen. Persoonlijk vind ik dat "Jeroen-onwaardig".
Maar nogmaals, je bent goed bezig en het wordt weer een juweeltje van een modelbaan!!!

Groet, Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ad_M »

141 schreef:"Jeroen-onwaardig".
Groet, Clemens
UUuh.... baan in opbouw, dus niet af gewerkt / klaar / voltooid???? :lol:
Ik weet dat Jeroen zeker zijn bekkie bij zich heeft, maar dit zijn teasers, daar moet je dus doorheen kijken
En het geeft je insight hoe een ander dit opbouwt 8-)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Lemland »

Het zou wel helpen als je aangeeft wat er dan niet jeroen-waardig aan is. De afwerking aan de binnenkant, formaat van de stenen, de structuur, de opbouw, logische/niet logische plaats, vorm, kleur?

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Kritiek is niet erg. Integendeel zelfs! Maar wat Bart zegt, daar ben ik her wel mee eens. Je hebt het over een 'tunnelportaal', terwijl ik er reeds 2 heb. En wat zou er dan veranderd moeten worden? Schroom niet, ik ben benieuwd.

Het portaal van de buitenbaan vind ik persoonlijk minder mooi dan die van de binnenbaan. Maar we zijn nog niet klaar, en bovendien staat het nog een beetje lullig zonder verdere scenery.

Let me know, Clemens!

Grtz J


Afbeelding
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

@ Lemland en Jeroen

Het niveau van bouwen wat Jeroen op dit forum laat zien is naar mijn idee zéér hoog. De foto's zijn zo mooi dat je soms twee keer (of vaker) moet kijken of het echt is of niet. De bewuste tunnelportaal waar ik op doel is naar mijn mening "niet echt". Het zit hem niet in de kleur of motief maar meer in de situatie. Een dun muurtje als scheiding met het naastgelegen spoor, is zo'n situatie ook in het grootbedrijf? Volgens mij doen de bouwingenieurs in 1:1 niet moeilijker dan nodig is. Ik weet dat de omgeving nog in aanbouw is en dan kan het allemaal veel anders uitzien. We zullen zien wat Jeroen hier voor ons in petto heeft.

Groet, Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

het is zooo gevaarlijk om ' in het geschreven ' woord iets te zeggen want het is heel lastig om precies uit te leggen wat je bedoelt. onlangs had iemand ook wat goedbedoelde opmerkingen in mijn topic. Ik zie jij ook iets gelijks doen, je denk dat zo iets in het echie niet voorkomt. ik zeg je dat komt in het echt wel degelijk voor, zeker in hele bochtige trajecten war treinen op snelheid rijden.

ik heb vast nog wel ergens een fotoootje als onderbouwing

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

:D


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Clemens,

Terecht dat je dat je afvraagt. Enne...vragen staat vrij natuurlijk. Als er uiteindelijk een berg-van-formaat op de baan is verschenen smoelt e.e.a. vast ook beter.

Ook heb ik een fotootje opgezocht van iets wat ik als voorbeeld gebruikte. Deze wil ik thuis (dus niet op de demo-baan) nog echt eens helemaal gaan nabouwen op schaal. Het is de zuidelijke inrit van de Rossstein-tunnel, ten zuiden van de Loreley tegenover Oberwesel.

Afbeelding

Je ziet dat het hier ook krap is, en de ingenieurs het zich moeilijk hebben gemaakt. En wat Mau zeg klopt ook: de treinen rijden hier 80-90 km/h, niet harder. Uiteraard boots ik iets dergelijks ook na op mijn baantje. De hele baan op dit moment kent eigenlijk alleen maar rechte stukken rails in het schaduwstation. De rest is één grote curve. En dat is ook wel weer eens leuk na dat rechte Duisburg-B. .

Vandaag oproepbaar....dus maar beetje klooien aan de baan.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Bijna vergeten....ik had het laatste steunmuurtje op de rechtermodule al afgemaakt. Uiteraard nog wat met kleur spelen, zoals roestpoedertjes enzo, en de nodige vegetatie hier en daar. Dat komt pas als de berg/heuvel zover is.

Oki, muurtje dus. De 152 mag even poseren.

Afbeelding

Ook, een beetje naar voorbeeld, heb ik de Turmmast ingegraven. Dit moet gaan uitbeelden dat ze de mast aan de heuvelzijde op de steumuur hebben moeten zetten. Uiteraard vanwege plaatsgebrek direct naast het spoor. Met wat klei o.i.d. zal ik hier een soort van voetje ofzo voor gaan maken.

Afbeelding

Nog een plaatje waar de goederentrein even mag showen.

Afbeelding

En door!


J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ad_M »

Hoi Jeroen,

Gaat lekker zo, met de vegetatie, mos e.d. wordt weer een echt kunst stuk
Zou jij met ons kunnen delen welke kleuren verf en pigmenten jij gebruikt aub? (zo ver dat mogelijk is)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Oh zeker, maar vergeet niet dat ik veel meng.

Wit, zwart, beton, oker, diverse tinten bruin (Vallejo Camouflage Light Brown, Mud Brown, etc. ) , Vallejo Pigments (roestpoedertjes) etc.

Het meeste van Vallejo. Fijne verf. Niet goedkoop, maar droogt lekker snel en dof op.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Jeroen

De foto's spreken boekdelen. Het blijft een merkwaardige oplossing van de spoorwegingenieurs.
De plaatjes van jouw mooie baan (banen) blijven om van te smullen!

Groet, Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Plaats reactie