Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3752
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door maarten »

Jaap en Jarno Vriend hebben dat spulletje ook. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

@Joost, Bart,

Goeie ideeën, maar de foto laat dan niet goed zien wat er aan de hand is. De kier is verticaal tussen het hout van de module en het afneembare deel. De houtkleur die je ziet is feitelijk licht wat er van achter in de berg schijnt. De baan staat namelijk voor het raam. Ik verwacht dat ik normaliter, wanneer de baan gewoon braaf op zolder zou staan je dit niet zo erg meer ziet. Toch kiert ie hier en daar bijna een halve centimer, en dat is best veel. Met de struikjes verwacht ik veel op te lossen. Bart, jouw idee is zelfs een heel goed idee, en dat zou ik voor elkaar kunnen krijgen als ik het afneembare deel iets naar achter schuif. Dan krijg je vanzelf een paadje. Neem ik mee, dat idee!

@René, Maarten,

Ja kijk, dat is een goeie link. Die kende ik al. Wat een tovenaar is die man, ongelooflijk. Toevallig heb ik al die spullen wel in huis. En wat ook niet onbelangrijk is: het kost niet teveel tijd om zo'n struikje te maken. Als je nu al kijkt naar de hoeveelheden die ik nodig heb....zakt de moed al gauw richting schoeisel. We gaan hier oa. vandaag ook mee verder.

Want, @ all,

Vandaag sleur ik de boel wederom naar buiten. Ik heb alweer een fiks stuk rotsen staan hakken eergisteren. Met een beetje mazzel is dat vandaag droog en kan ik dat weer kleur gaan geven....en dan ook weer groen. Dan hebben we alweer een fors stuk meer scenery om naar te kijken. Bovenop, vanaf het kasteel niveau heb ik ook alweer ideeën voor de scenery, dus daar ga ik vandaag eens mee verder. In ieder geval de grondkleur. Het lastigste, vraagt u? Die module naar buiten dragen. En 'm er bovenop zetten. Niet te tillen dat ding. Hoewel, tillen qua gewicht leuk wel, maar qua omvang is het wel een uitdaging. En nee, er zit geen handvat aan. :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hookies »

Hoi Jeroen,

Na enkele maanden afwezigheid wilde ik even kijken hoe ver je gevorderd was. Nu ben ik verzot op foto's, maar die zijn vanaf pagina 1 tot en met pagina 42 verdwenen. Foutje van Photobucket?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Aaahh fak, ben ik weer over de bandwidth heen gegaan. Naja, jullie allemaal door die foto's hier te laden. Even kijken of ik dat kan fixen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hatseklats, 3 USD later en alles doet het weer. De opslag had ik niet nodig, maar de bandwidth wel. Nu mag je de hele dag refreshen en wat niet al.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Lemland »

Nou ja, zelf hosten is ook niet alles qua beheer en downtime. Dan valt $3 nog wel mee.

Bart


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hookies »

Good job Jeroen. Trek er komende week wel even een dagje voor uit, :lol:


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ja Bart, 3 USD per maand.....valt me nog wel mee. 20 GB, maar dat is niet zo belangrijk. De 'virtually unlimited' (I quote) bandwidth vond ik wel boeiender.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

....dan gaan we die dan ook maar meteen gebruiken. Op dit moment zit ik onder de verf, gips, lijm, groen en weetikveelwaterallemaalnogmeerbijkomtkijkenmetdietreinenflauwekul. Kortom, even een good'n bouwsessie. De rotswand vordert gestaag. Even een afstandsplaatje...... (ohw, en voor diegenen die menen dat ik iets van een kerk op m'n huis heb.....het is onderdeel van een L A N T A A R N P A A L, geen kruis ofzo. Zo. :geek: :mrgreen: )

Afbeelding

De nieuwe rotswand in wording.

Afbeelding

Die kier heb ik ook even op de foto gezet......dan weten jullie meteen waar het over gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Man, wat jammer dat de weersvoorspellingen niet eenduidig zeggen dat het de hele dag droog zal blijven hier, want dan had ik GRAAG de rest ook even naar buiten gesleept. Er is niks leukers dan lekker buiten klussen en......rijden. Want dan had ik weer even wat foto's kunnen maken. Aan de andere kant is het maar goed dat ik dat niet doe, want dan komt er van bouwen weer zo bijzonder weinig terecht. Een paar impressies met mijn grote vriend Zon Licht.

Afbeelding

Hier had ik wel Ff iets van een trein neer kunnen zetten. Maar de kleuren komen zo echt mooi eruit....

Afbeelding

...en mijns inziens geldt dat ook voor de rotswand.

Afbeelding

SOrry dat het veel van dezelfde foto's zijn. Het is het enige fotomaakwaardige stukje baan als het aan mij ligt. Bovendien is het zo'n enorme klus, weer eentje van nieuwe proporties dat ik eigenlijk....ja...naja....stiekem, weetjewel.....datjezegtvan....zegmaarzegmaarzegmaar.......zo'n beetje...eh....trots ben op mijn nieuwe gipswerkje.

Okay, genoeg geluld. Verder bouwen!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

Top man. Wederom een niveau hoger

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Wat een hoog niveau :shock: . Schitterend. Vooral die laatste foto waar de buitenlucht ook gefotografeerd is. Net echt.
Jouw baan is een echte inspiratiebron voor mij!!


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Mooi hoor, krijg meteen zin om weer richting Duitse Rhein te gaan :D

Zou me niet te veel zorgen maken om die kier, die is best makkelijk te camoufleren.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

Jeroen schreef:... weer eentje van nieuwe proporties dat ik eigenlijk....ja...naja....stiekem, weetjewel.....datjezegtvan....zegmaarzegmaarzegmaar.......zo'n beetje...eh....trots ben op mijn nieuwe gipswerkje.
En terecht dat je trots bent Jeroen! Het ziet er geweldig uit! Ik heb een paar jaar geleden langs de Rijn gewandeld (Rheinsteig) en deze fotos geven me het gevoel weer terug te zijn :-D Heerlijk, ik zou zo op je baan willen wandelen! Lekker langs en over de rotsen, door de bossen... En veel uitzicht op het spoor! Ik ben weer helemaal in vakantiestemming!
Groet, Wim



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jerome »

Gaaf hoor, zeer mooi. Hoe ga je nou de seinen aansturen? Ik dacht je evt ook de OC32 gaat gebruiken? Ik denk dat ik dat ook ga doen, ook omdat ik nog wat andere ideetjes heb wat ik mooi met de OC32 kan doen. Is wel weer wat studie voor nodig om het allemaal werkend te krijgen...

Greetz, Jerome


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank dank!

@jerome,

Mwah....ja, is wel weer veel gedoe om dat werkend te krijgen, al is het prijstechnisch geen slecht idee. Ik heb goeie ervaringen met de modules van Littfinski. Die had ik bij DU-B. ook, en dat werkt goed (met Koploper). Ik ben nog niet toe aan seinen, want dat vergt weer een investering van formaat. Uiteraard komen ze er wel, want de detecties zitten al in de baan en het hoort er gewoon bij.

Gisteren veel, heel veel zitten krassen, hakken en beitelen. Vandaag moet ik weer even arbeideren, dus kan het spul mooi even drogen. Dan wordt het morgen schoon borstelen en dan kleuren. En dan ben ik eens benieuwd hoe het eruit ziet.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door shoven »

Echt heel mooi weer maestro. Vooral die rotsen, op mijn nieuwe baan wil ik ook die kwaliteit. Nu nog ff voor elkaar krijgen...
Hulde!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door BenQ »

Jeroen,
Schitterend werk en je mag best trots zijn op wat je doet. :o
Zelf vandaag de eerste laag op de berg gezet, nu moet alleen nog het gips erop en dan de beitel op het gips. :roll:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3917
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ik gooi hier even gauw een selectie foto's neer van gisteren. Ondanks de trieste dag heb ik de zinnen maar even verzet met stevig groenen en een beetje rijden. Tip voor dat laatste: haal de boel uit de zon en zet het op de grond. Ik had tweemaal een ECoS die geen zin meer had, en tweemaal een laptop die door de warmte uitviel. Resultaat: een onbestuurbare baan, want als Koploper ophoudt.....dan hoeft de ECoS nog niet op te houden en blijft het laatste commando geldig :roll: :mrgreen: . Nee, uiteindelijk heb ik alles op de grond gezet en ging het een paar uur lekker! Meteen ook even de boel weer wat schoongemaakt enzo.

Tussendoor dus struikjes zitten maken en de rotsen een beetje opleuken met groen. De rotswand is bijna klaar overigens, enkel nog de uiterste rechter zijkant. Dan ga ik maar eens met de middenmodule beginnen qua scenery.....

Een overzicht van het hele project so far.

Afbeelding

Dan even wat foto's van de rotswand en wat (nieuw) groen. Ja, zonlicht blijft het beste met fotograferen en de eerlijke kleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze bruine vlakte wordt -üüüüber origineel- voorzien van wijnranken. Ik heb er nog geen kracht voor gehad om die te gaan maken....

Afbeelding

Wat struikgewas op een steil stuk.......met de bekende methode gemaakt. Dus Ron, thanks! Briljant spul gewoonweg!

Afbeelding

En hier ook , om die rand wat te maskeren...

Afbeelding

Wat plaatjes van het groen samen met de spoorlijn....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat kasteeltje....dat mag ook niet missen natuurlijk....eerst vanuit de heli....

Afbeelding

....en vanaf de onderkant...

Afbeelding

Ik heb ook nog wat zitten rijden. Dat is zeker geen straf zo buiten met dat weer. Alleen zo'n gedoe voordat je de boel rijdend hebt. De klus die het meest tijd kost? Al die K-treinen van binnen naar buiten slepen en op de rails zetten! :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Deze lok mag nog wel wat viezer eigenlijk.....

Afbeelding

Van enige afstand....

Afbeelding

Afbeelding

En dichterbij....

Afbeelding

Ohne Kommentare, jaaaa.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er gauw vandoor! Joojo,


J.


Afbeelding

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door henry »

erg mooi Jeroen.
pas wel op dat je niet het zelfde krijgt als M.D. met die schragen eronder.
zorg voor voldoende steunen want het zou zonde zijn toch ;)

gr henry



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jerome »

Jeroen,

Gave foto's weer hoor, in de zon!

Leuk!

Greetz, Jerome.

PS: Heb je mijn PM ontvangen?



Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hookies »

Mooie rotsen Jeroen! Erg goed gedaan. Wat de opmerking van leuk spul met Ron van doen heeft, kan ik me niet herinneren en misschien heeft het er ook nooit eerder gestaan. Wekt mijn nieuwsgierigheid altijd weer.

Er reden wel wat wagens/loks die zeker net door de wasstraat waren gegaan. Man, wat zijn die dingen nog schoon, :D


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4927
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door martindomburg »

Yo J.

Erg gaaf weer kerel.

Grz


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7683
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Krab »

Het is weer een verfrissing van het beeld Jeroen ,
heb er maar een goudgele rakker bij gepakt en genieten van het beeld in de zon :mrgreen:




mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Overdijk »

Sommige foto`s zijn zo in de zon, net of je daadwerkelijk langs de Rhein staat.
Het zijn dan hele kleine details die je er dan op wijzen dat je hier niet 1:1 ze ziet rijden.
Wat voor een effect echt zonlicht wel niet heeft.
Erg mooi Jeroen.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ad_M »

Je hebt er weer een verdiend heer J :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Plaats reactie