RAILPALN MAASTRICHT PETER
RAILPALN MAASTRICHT PETER
hieronder een nieuw spinsel
links gaat ie de helix in
rechts gaat ene naar schaduw station net als de helix en de andere lijn naar boven
graag uw op en aan merkingen
peter knuit uit maastricht
links gaat ie de helix in
rechts gaat ene naar schaduw station net als de helix en de andere lijn naar boven
graag uw op en aan merkingen
peter knuit uit maastricht
- Bijlagen
-
- NIEUW ONTWERP STATION verkleind.jpg (120.75 KiB) 7261 keer bekeken
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
even als extra opmerking
rechts ben ik uiters tevreden
maar aan de linker kant niet
vriendelijke groet peter
rechts ben ik uiters tevreden
maar aan de linker kant niet
vriendelijke groet peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Peter,
Ja ziet er al een stuk beter uit. De overloop wissel rechts wat is daar de bedoeling van?
Je kan overigens de rechterkant spiegelen voor de linkerkant en dan heb je hetzelfde. Ben het helemaal met je eens betreffende de rechterkant.
Grtzz Rob
Ja ziet er al een stuk beter uit. De overloop wissel rechts wat is daar de bedoeling van?
Je kan overigens de rechterkant spiegelen voor de linkerkant en dan heb je hetzelfde. Ben het helemaal met je eens betreffende de rechterkant.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Nog ff bezig geweest
met verplichte pauze
wegens brand in de flat hier
niet bij mij gelukkig
maar ok
heb het stations gedeelte klaar
was ff puzzelen maar is me gelukt
vriendelijke groet peter
met verplichte pauze
wegens brand in de flat hier
niet bij mij gelukkig
maar ok
heb het stations gedeelte klaar
was ff puzzelen maar is me gelukt
vriendelijke groet peter
- Bijlagen
-
- station emplacement groot
- station groot klaar.jpg (93.32 KiB) 7180 keer bekeken
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Peter,
Stel om het wat begrijpelijker te maken spoor 1 is dat waar station staat en zo verder naar 6 benden
De wissel tussen spoor 2 en 3 is nu een linkse. Als je deze als rechtse maakt direkt aan je kruiswissel krijg je een mooier verloop van je wisselsstraat.
Voor de rest een heleboel mogelijkheden wat rijden betreft.
Grtzz Rob
Stel om het wat begrijpelijker te maken spoor 1 is dat waar station staat en zo verder naar 6 benden
De wissel tussen spoor 2 en 3 is nu een linkse. Als je deze als rechtse maakt direkt aan je kruiswissel krijg je een mooier verloop van je wisselsstraat.
Voor de rest een heleboel mogelijkheden wat rijden betreft.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hier volgen de eindresultaten van mijn ontwerp
heeft me 2 dagen gekost
maar ja ben je tenminste van de straat af
vriendelijke groet peter
heeft me 2 dagen gekost
maar ja ben je tenminste van de straat af
vriendelijke groet peter
- Bijlagen
-
- schaduwstation klaar 00.jpg (106.86 KiB) 7033 keer bekeken
-
- station 1 + station 2 + draaischijf.jpg (111.64 KiB) 7033 keer bekeken
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
oh wat een leuk sporen plan zoiets zou ik ook wel willen maken, als het mag kan ik dan wat van jouw idee gebruiken voor mijn plan? zal toch eens moeten gaan tekenen.
Maar ik ben er eigenlijk nog niet uit, maar hoe je het station enzo hebt en dan stukje naar het schaduw station is erg leuk en die helix met de draaischijf.
Moet je wel opletten dat je genoeg ruimte hebt boven de helix ivm de draaischijf.
Maar ik ben er eigenlijk nog niet uit, maar hoe je het station enzo hebt en dan stukje naar het schaduw station is erg leuk en die helix met de draaischijf.
Moet je wel opletten dat je genoeg ruimte hebt boven de helix ivm de draaischijf.
Groeten Chris
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Peter,
Ik ben benieuwd hoe je dat linksonder in het schaduwstation gaat oplossen. Daar heb je een kruising tussen de sporen uit de helix en het spoor dat rondom loopt en dan naar boven gaat. De huidige railafstanden zijn te klein om het een over het ander te laten lopen. Of leg je de opstelsporen onderaan al in een helling?
Mvg,
Martin
Ik ben benieuwd hoe je dat linksonder in het schaduwstation gaat oplossen. Daar heb je een kruising tussen de sporen uit de helix en het spoor dat rondom loopt en dan naar boven gaat. De huidige railafstanden zijn te klein om het een over het ander te laten lopen. Of leg je de opstelsporen onderaan al in een helling?
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hee martin ,
die vraag had ik ook en ben in zijn ander draadje gaan kijken waar 300 x 90 bijstond .
Nu denk ik dat het wel genoegd is om te dalen tot plusminus -10 cm ,en het schaduwstation op -20 .
Maar wat in de toekomst als hij met getrokken treinen gaat rijden bv een goederen trein op een helend vlak
van 3% als dat maar goed gaat ....
groetjesss Sjaak
die vraag had ik ook en ben in zijn ander draadje gaan kijken waar 300 x 90 bijstond .
Nu denk ik dat het wel genoegd is om te dalen tot plusminus -10 cm ,en het schaduwstation op -20 .
Maar wat in de toekomst als hij met getrokken treinen gaat rijden bv een goederen trein op een helend vlak
van 3% als dat maar goed gaat ....
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Sjaak dat zal wel meevallen hoor. Ik heb in mijn helix een helling van plm. 3% waar een Klaas zonder anti-slipbandjes een kolentrein van 9 wagens omhoog trekt door een R2 bocht zonder problemen. Gewoon proberen!Krab schreef:Maar wat in de toekomst als hij met getrokken treinen gaat rijden bv een goederen trein op een helend vlak
van 3% als dat maar goed gaat ....
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: RAILPLAN MAASTRICHT PETER
Ja, mijn spiraal van vijf lagen R3 en R4 (en alleen de onderste laag pas voorzien van voedingspunten) heeft nu nog een stijgingspercentage van 2,5 en 2,65%. Getrokken goederentreinen halen het makkelijk. Rijtuigen met verlichting hebben het moeilijker, afhankelijk van welke loc je er voorzet. Nu gaat mijn percentage nog zakken naar 2,4 en 2,5%.
Dat dat bij Peter werkt wil ik graag geloven, maar ik vroeg me dus af hoe hij die kruising van sporen uit de helix en het naar boven lopende enkelspoor heeft gerealiseerd, of wil realiseren.
Dat dat bij Peter werkt wil ik graag geloven, maar ik vroeg me dus af hoe hij die kruising van sporen uit de helix en het naar boven lopende enkelspoor heeft gerealiseerd, of wil realiseren.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
hoi hallo allemaal,
het klopt inderdaad dat de helix kruist met andere neergaande spoor
maar er zit hoogte verschil in en dus geen probleem
de eerste 3 opstel sporen liggen in een hellend vlak
maar max 2,5% stijging
heb nog een paar kleine dingen aangepast
meer schoonheid als wat anders
voor de liefhebber kan men de anyrail bestanden krijgen
goed uiteinde een goed begin
vriendelijke groet peter
het klopt inderdaad dat de helix kruist met andere neergaande spoor
maar er zit hoogte verschil in en dus geen probleem
de eerste 3 opstel sporen liggen in een hellend vlak
maar max 2,5% stijging
heb nog een paar kleine dingen aangepast
meer schoonheid als wat anders
voor de liefhebber kan men de anyrail bestanden krijgen
goed uiteinde een goed begin
vriendelijke groet peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hoi
Hallo allemaal.
ik ben weer terug.
snik snik alleen ben ik mijn ontwerpen kwijt.
tijdens mijn vakantie is de laptop welke ook voor de modelbaan is
gestolen.
inmiddels alles opnieuw in anyrail gemaakt
alleen nu weer een nieuwe start maken in koploper
of itrain?
daar start ik een nieuw draadje voor
we gaan met frisse moet opnieuw van start.
vriendelijke treingroet peter
Hallo allemaal.
ik ben weer terug.
snik snik alleen ben ik mijn ontwerpen kwijt.
tijdens mijn vakantie is de laptop welke ook voor de modelbaan is
gestolen.
inmiddels alles opnieuw in anyrail gemaakt
alleen nu weer een nieuwe start maken in koploper
of itrain?
daar start ik een nieuw draadje voor
we gaan met frisse moet opnieuw van start.
vriendelijke treingroet peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
hieronder het final ontwerp
bij de draaischijf kan in later stadium aangepast worden
dit deel is ook pas latere zorg.
Maar hoe de bloknummering beginnen?
Iemand tips?
hoor graag jullie mening
vriendelijke groet peter
bij de draaischijf kan in later stadium aangepast worden
dit deel is ook pas latere zorg.
Maar hoe de bloknummering beginnen?
Iemand tips?
hoor graag jullie mening
vriendelijke groet peter
- Bijlagen
-
- final railplan peter.jpg (14.53 KiB) 4705 keer bekeken
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Eh... wat bedoel je met 'bloknummering beginnen'?
Je deelt je baan in in logische blokken, waarbij je er rekening mee houdt dat je trein past in de blokken waar je mag stilstaan. En je geeft ze allemaal een nummer. Moeilijker moet je het niet maken. Koploper start met nr 1 als je blokken gaat invoeren, het is wel handig dat in je achterhoofd te houden. Hoe andere programma's het doen weet ik niet.
Je deelt je baan in in logische blokken, waarbij je er rekening mee houdt dat je trein past in de blokken waar je mag stilstaan. En je geeft ze allemaal een nummer. Moeilijker moet je het niet maken. Koploper start met nr 1 als je blokken gaat invoeren, het is wel handig dat in je achterhoofd te houden. Hoe andere programma's het doen weet ik niet.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hallo Peter,
Dit is je definitief ontwerp. Dus geen aanpassingen meer, dit is het! Sta je me toe dat ik nog een paar vraagjes stel over het plan, ter verduidelijking?
- Wat is de functie van de draaischijf in dit plan? Welk tijdperk streef je na? Moet er wel iets gedraaid worden, want mijn lijkt dit een vrij modern plan, voor modern materieel.
- Is er een rede dat je zo strak de randen van de baan volgt, met scherpe bochten in de hoeken? Ik zou er eerder met vloeiende bogen werken wat veel rustiger en natuurlijker over zou komen.
- Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk om vlak bij de aankomst in een groot station een dubbelspoor over te laten gaan in een enkelspoor. Is dit ook op het echte sporenplan van Maastricht terug te vinden?
- Bij een groot station zoals dat van Maastricht passen een paar opstelsporen om wat materieel klaar te zetten voor het spitsuur (of weg te zetten tijdens het daluur) Plan je die nog op een ander segment?
Sorry dat ik zo kritisch overkomt, maar ik ben toch wel geboeid door je project, en vroeg me toch wel af waarom je voor deze in mijn ogen vreemde oplossingen had gekozen.
Dit is je definitief ontwerp. Dus geen aanpassingen meer, dit is het! Sta je me toe dat ik nog een paar vraagjes stel over het plan, ter verduidelijking?
- Wat is de functie van de draaischijf in dit plan? Welk tijdperk streef je na? Moet er wel iets gedraaid worden, want mijn lijkt dit een vrij modern plan, voor modern materieel.
- Is er een rede dat je zo strak de randen van de baan volgt, met scherpe bochten in de hoeken? Ik zou er eerder met vloeiende bogen werken wat veel rustiger en natuurlijker over zou komen.
- Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk om vlak bij de aankomst in een groot station een dubbelspoor over te laten gaan in een enkelspoor. Is dit ook op het echte sporenplan van Maastricht terug te vinden?
- Bij een groot station zoals dat van Maastricht passen een paar opstelsporen om wat materieel klaar te zetten voor het spitsuur (of weg te zetten tijdens het daluur) Plan je die nog op een ander segment?
Sorry dat ik zo kritisch overkomt, maar ik ben toch wel geboeid door je project, en vroeg me toch wel af waarom je voor deze in mijn ogen vreemde oplossingen had gekozen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hoi Peter,
Bloknummering en dat geldt ook voor wissel nummering zijn beide zaken die aan de persoon logica ondehevig zijn. Ik heb Alle gebieden zoals station / schaduw station(s) nummer uit een reeks gegeven
Bvb Station 1-2-3-4-5-6, Schaduw station(1) 100 t/m106, SS2 110 t/m 116 Baanvakken welke opvolgende zijn als 50-52-54 en 51-53-55 voor de andere richting.
Maar het maakt niks uit hoe je het doet je kan willekeurige nummers gebruiken
Bloknummering en dat geldt ook voor wissel nummering zijn beide zaken die aan de persoon logica ondehevig zijn. Ik heb Alle gebieden zoals station / schaduw station(s) nummer uit een reeks gegeven
Bvb Station 1-2-3-4-5-6, Schaduw station(1) 100 t/m106, SS2 110 t/m 116 Baanvakken welke opvolgende zijn als 50-52-54 en 51-53-55 voor de andere richting.
Maar het maakt niks uit hoe je het doet je kan willekeurige nummers gebruiken
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hoi hoi
Zo heerlijk bezig met de kast te bouwen voor het dinamo systeem.
itrain gedonload en ff wat aan het tekenen en proberen.
het karkas van de de baan aanpassen.
zodat ik in een later stadium het schaduw station kan realiseren.
gegroet peter
Zo heerlijk bezig met de kast te bouwen voor het dinamo systeem.
itrain gedonload en ff wat aan het tekenen en proberen.
het karkas van de de baan aanpassen.
zodat ik in een later stadium het schaduw station kan realiseren.
gegroet peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Beste Peter,
Toch nog stiekem een puntje voor wat betreft je baanplan.
Waarom gebruik je geen grotere boogstraal? Het ziet er dan een stuk natuurgetrouwer uit.
Groeten,
Walter
Toch nog stiekem een puntje voor wat betreft je baanplan.
Waarom gebruik je geen grotere boogstraal? Het ziet er dan een stuk natuurgetrouwer uit.
Groeten,
Walter
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
hoi
zou graag willen.
maar geen plek voor.
zit nu al op de limit.
kan amper draaien in de ruimte.
peter
zou graag willen.
maar geen plek voor.
zit nu al op de limit.
kan amper draaien in de ruimte.
peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hoi spoorse vrienden,
Dacht ff de onderbouw eenvoudig aan te passen.
Nou dat had ik gedacht.
Dit moet ik doen vanwege dat het spoor daalt aan de achterzijde.
Ik heb geen rekening meegehouden met opbouw van het onderstel.
Dus nieuw hout gehaald.
Nu alles gedemonteerd.
En kan ik de onderbouw helemaal opnieuw maken.
foto's volgen.
groetjes peter
Dacht ff de onderbouw eenvoudig aan te passen.
Nou dat had ik gedacht.
Dit moet ik doen vanwege dat het spoor daalt aan de achterzijde.
Ik heb geen rekening meegehouden met opbouw van het onderstel.
Dus nieuw hout gehaald.
Nu alles gedemonteerd.
En kan ik de onderbouw helemaal opnieuw maken.
foto's volgen.
groetjes peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Ook ik vraag me af wat de functie van de draaischijf "beneden" in de hoek is. Als ze bij het station hoort is het spoor er na toe een beetje onlogisch. Het baanplan maakt mijns inziens alleen zin als je alleen wil rijden. Want voor de rest kan je niets.
Ik ben benieuwd naar de voortgang.
Groet van een andere Maastrichtenaar,
Rob
Ik ben benieuwd naar de voortgang.
Groet van een andere Maastrichtenaar,
Rob
Re: RAILPALN MAASTRICHT PETER
Hallo allemaal,
Beste wensen voor 202 en veel spoorse vrienden mag ontmoeten.
Het al een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest.
Er is ook een heleboel gebeurd de laatste tijd.
Begin weinig tijd door drukte.
Maar dat is omgeslagen in ontslag op mijn werk volgens economische redenen.
Dus ja nu heel wat meer tijd.
Ben ook weer druk bezig.
vriendelijke groet peter
Beste wensen voor 202 en veel spoorse vrienden mag ontmoeten.
Het al een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest.
Er is ook een heleboel gebeurd de laatste tijd.
Begin weinig tijd door drukte.
Maar dat is omgeslagen in ontslag op mijn werk volgens economische redenen.
Dus ja nu heel wat meer tijd.
Ben ook weer druk bezig.
vriendelijke groet peter
Vriendelijke Spoorse groeten uit Maastricht
Peter Knuit
Peter Knuit