Die zijn wel ver uit de buurt van hun werkgebied .
Verder weer bedankt voor de mooie foto's .
mvg Sjaak
Ps toch eens een keer gaan kijken bij die passerela

RENFE stond erop.The Railroader schreef:Graanwagens van de Renfe of Granofer?
Hij rijdt elke doordeweekse dag. De beladen trein vaak midden in de nacht richting Zeebrugge, de lege zoals je zietdentheo schreef:Rik, hoe dikwijls en wanneer kan ik die autotrein in Kalmthout verwachten ?
Ik heb ze zelf niet gezien Ad, maar ik kan wel zeggen dat ik nog nooit een trein gezienAd_M schreef: Rijden er ketel of container slepen zo lang dat er twee 66's voor nodig zijn?
Dacht dat dat type lok een van de sterke was?
Vertel eens?... Ik ben wel benieuwd wat er dan gebeurd zou zijn.dentheo schreef:Anderzijds zou dubbeltractie van twee klazen in België verboden zijn.
Zij hebben ooit op die manier het spoor beschadigd is de uitleg van NMBS.
dentheo schreef:Rik, hoe dikwijls en wanneer kan ik die autotrein in Kalmthout verwachten ?
Waarschijnlijk loopt de 2e loc achterop mee omdat dat makkelijker uitkwam met rangeren of iets dergelijks. Zie ook http://3.bp.blogspot.com/_j0iMrIi95ro/T ... ef8c_b.jpgRik schreef:Dat 2 klazen in dubbeltractie niet mogen in België wist ik inderdaad ook.
Regelmatig zie ik bvb containertreinen van Crossrail doorkomen waar dan nog
een 2e klaas achteraan de trein meehobbelt. Hoewel met de voorgaande uitleg ik
niet snap waarom een 2e loc in opzending dan ook niet mag aangezien die dan dus
geen tractie geeft. Maarja dat is typisch voor het spoor. Regels verzinnen en daar
vervolgens lekker helemaal in doorslaan.![]()
Overigens heeft Nederland op haar beurt dan ook weer iets verzonnen om de Belgen te
jennen, hun reeks 77 / 78' ers mogen in Nederland juist weer ALLEEN in dubbelspan
rijden met de lange huiven tegen elkaar. Schijnbaar zou het zicht niet goed genoeg zijn
als men met de lange huif voorop rijdt...
gr
Inderdaad, de Belgische 77 beschikt over een andere motor (ABC) en laat die nu iets hoger zijn dan de motor in de 6400en, daarom is de huif hoger.Rick schreef: De regel dat de reeks 77/78 in Nederland alleen met de lange huif naar achteren (altijd korte huif voorop eigenlijk) moet rijden is niet om de Belgen te jennen. Het zicht is niet goed genoeg met de lange huif voorop omdat de machinist de dwergseinen niet kan zien (aangezien hij/zij aan de linkerkant zit).
Volgens mij is dat de PON trein naar Leusden ( Bij Amersfoort. )spoor65 schreef:
Gisteren kwam hij om 14.45 station Oldenzaal binnen rijden en zoals gewoonlijk heeft hij daar een tijdje stil gestaan.
s`morgens staat er overigens ook regelmatig een beladen autotrein met vw/audi/skoda/seat beladen, dan veelal ook een paar gesloten wagons er aan gekoppeld.
mvg
Freddy
Eh... nogal. Eigenlijk ziet het er gewoon niet uit (net als het meeste geel/blauwe spul wat hier rondrijdt). Maar da's mijn smaak.Ad_M schreef:Ik moet er HEEEEEL erg aan wennen...