Als ze toch in de vitrine staan dan zie ik het probleem met ontsporen niet zo .toch maar een set hobbytrain containerwagonnen ondanks dat ze uit de rails kunnen lopen
Overigens heb ik zelf een oplossing gevonden met een nieuwe wielset. Ik heb ze echter niet zelf besteld aangezien Jeroen (Jeroni) van het Bopparddraadje ze ook nodig had heeft hij ze voor me meebesteld. Misshien dat iemand anders nog weet wie die duitse firma was. De rijeigenschappen zijn iig wel zeer sterk verbeterd.
Mijn belangrijkste aanwinst is in ieder geval een SOB Re 446 (ex SBB Re 4/4 IV zowel in het echt als in model). Het model is middels een actie bij Spur-N-Schweiz (Zwitsers forum) omgespoten naar een SOB lok. Moet alleen nog een ander onderstel voor komen want de lok klinkt nu nog als een koffiemolen en de rijeigenschappen zijn zo "the 80ies", zonder vliegwiel enzo. En aangezien het onderstel van een ÖBB 1044 ook past en deze recent nog met vliegwiel voor weinig op de markt zijn gedumpt moet een nieuw onderstel geen probleem worden.
Robert