baanplan Mark

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
mark_bacheera
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:59

baanplan Mark

Bericht door mark_bacheera »

Hallo mede N fanaten. Heb maar even schematisch uitgewerkt wat mijn plan is voor de nieuwe baan.
De baan is in idee gepland in duitsland(zwarte woud), met de nadruk op hout verwerking en wat kleinschalige industrie.
Eventueel met een parade baan er bij of mijn/steen industrie, maar dat hangt af van de resterende ruimte.
Graag hoor ik ideetjes of comentaren van jullie
Grtjs Mark

Heb nieuw ontwerp geplaatst. hoop dat dit beter leesbaar is.
Laatst gewijzigd door mark_bacheera op 15 jan 2010 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: baanplan Mark

Bericht door shoven »

Wat is S1, S2, LL ?
Is dit heel schamtisch of is het al een sporenplan o.i.d. ?
Ietsje meer uitleg over wat we zien zou mooi zijn.

En als je toch bezig bent: ff plaatje bijsnijden, dit is erg lastig te zien op het scherm.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
mark_bacheera
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:59

Re: baanplan Mark

Bericht door mark_bacheera »

sorry voor de onduidelijkheid. Ja dit is echt schematisch uitgewerkt. S1, S2 = schaduwstation's, LL = LokLoods.
ik zal de tekening opnieuw maken zodat ie beter leesbaar is, graag even wat geduld daarvoor. Dan zet ik er ook gelijk een meer uitgebreide uitleg bij.
Ik ga daarna ook aan de slag om zsm een compleet baanplan op papier te krijgen.
grtjs mark



Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: baanplan Mark

Bericht door Saraan »

Ik vind dit best een leuk plan met veel variatie, maar vind het wel vreemd dat het hoofdspoor over de afbuigende wisselstanden loopt.

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: baanplan Mark

Bericht door Rob Fongers »

Ik zie niks :o :o :o op mn beeld van 800x 600

Maar het duurde ff voordat ik het door had. Gaarne je plaatjes beperken tot max 1024x768.


Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
mark_bacheera
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:59

Re: baanplan Mark

Bericht door mark_bacheera »

hierbij het verduidelijkte schematisch plan.
De baan is gesitueerd rondom een zijlijn bereden met railbus of museumtrein, en goederenvervoer van de houtzagerij.
De situatie zou mogelijk zijn in het zuiden van duitsland. Voor het industrie leven is aan de linker zijde een kopspoor laadperron gemaakt en rechts een goederenloods. Eventueel zou de goederenloods ook links gebracht kunnen worden, daarbij rechts ruimte creerend voor een tweede soort industrie (bv. mijnbouw). rechtsboven komt een grote houtzagerij die de vervanger is van een kleine zagerij (nu dienst doende als museumzagerij). In het dorp is dan nog gesitueerd een middel groot hotel, en enkele winkels zodat het toeristisch idee helemaal werkelijkheid kan worden. In de bergen is gedacht om een ruïne of uitkijktoren te bouwen.
Ik probeer dit alles zsm als sporen plan uitgewerkt te krijgen, maar voorlopig is dit alles wat ik kan laten zien.

Grtjs Mark
Bijlagen
schematisch plan 1
schematisch plan 1
Publication2.jpg (17.82 KiB) 4162 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mark_bacheera op 15 jan 2010 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: baanplan Mark

Bericht door shoven »

OK, duidelijker.
Rijden de treinen dus van schaduwstation 1 naar schaduwstation 2 en passeren tussentijds de punten in het schema?
Ja, dit kan. Ik kan me voorstellen dat je wat meer leven wilt onderweg van S1 naar S2. De punten als houtzagerij etc vind ik wel leuk. Even opletten dat treinen niet teveel moeten keren.
Past dat bij wat je wilt laten rijden?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
mark_bacheera
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:59

Re: baanplan Mark

Bericht door mark_bacheera »

Hoi steven,
ja dat is wel wat ik in gedachten heb, de planning qua tijdperk is overgang II naar III dus heb ook speling met het rollend materiaal. Ik hoop jullie snel te kunnen updaten met een goed railplan, zodat alles nog duidelijker word. Ik plaats binnenkort ook wat foto's van m'n aanwezig treinen materiaal.

Grtjs Mark


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: baanplan Mark

Bericht door spoor65 »

Mark,

Plan spreekt me aan, en wat ik vooral een plus vind, is dat je een duidelijk een thema kiest, een zijlijn, en niet zoals velen het liefst een hele grote baan willen met veel perrons en opstelsporen enz, en er dan later achter komen dat het dus te veel van het goede is op hun beschikbare ruimte.

jeroni zou zeg, Less is More

Schematisch dus een prima uitgangspunt, wel zou ik voor zorgen iets meer spoor in beeld te brengen, dan alleen een station en wat indusrie en ander aansluitsporen.

een trein uit de tunnel zien komen, zo je station binnen, en vervolgens weer de volgende tunnel in naar schaduw2, lijkt mij wat al te snel gaan vervelen.

Heb je al enig idee welke afmetingen je beschikbaar hebt voor je baan?

zie jouw plan tegemoet.

mvg
Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
mark_bacheera
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2010 10:59

Re: baanplan Mark

Bericht door mark_bacheera »

Hoi Freddy, ik heb nog geen tijd gehad om exacte maten op te meten maar globaal is de ruimte ongeveer 2x3 meter, max diepte zo'n 80cm. zoals ik het gezien heb kan het bovestaande plan daar heel goed in geplaats worden.
Voor mijn vorige woning had ik al een plan liggen voor een groot station, met alles er op en er aan, maar moet dit helaas aan de kant leggen door mijn verhuizing. zodra ik alles uitgepakt heb zal ik het plan scannen en aan jullie tonen.

Grtjs Mark


Plaats reactie