Na veel werk aan het nieuwe baanplan waar ik gelukkig heel veel hulp heb gehad van mede forummers, ben ik nu zover om met de bouw te beginnen.
Zoals ook bij een Pizza beginnen we bij de bodem...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
En omdat de aansluiting naar het schaduwstation makkelijker is te maken als de helix klaar is, daar dus maar mee begonnen.
![Afbeelding](http://i1374.photobucket.com/albums/ag411/Jellesweb/Modelspoor/Baanbouw_v3/20141022_162001.jpg)
Zoals je ziet, niet meer het trapezium-systeem, maar uitgezaagd uit 6mm MDF die in de grondverf is gezet. Met daarop exact uitgetekend waar de rails moet worden vast gezet. Misschien voor sommige wat overbodig, maar het gaf mij de zekerheid dat alles in één keer goed en op de juiste afstand van elkaar kwam te liggen.
![Afbeelding](http://i1374.photobucket.com/albums/ag411/Jellesweb/Modelspoor/Baanbouw_v3/20141029_161533.jpg)
En zo bouw je dan rustig laag voor laag op. En uiteraard wordt op ieder stukje dat gelegd is (analoog) proef gereden om te controleren of alles ook wel soepeltjes rijd, dat er geen verborgen knikjes zijn ontstaan en dergelijke.
![Afbeelding](http://i1374.photobucket.com/albums/ag411/Jellesweb/Modelspoor/Baanbouw_v3/20141117_153418.jpg)
En zo bouw je door totdat je de gewenste hoogte hebt bereikt om op het niveau van het hoofdspoor te komen.
De binnenbocht heeft een radius van 255mm, dus R2++, wat voldoende moet zijn voor de meeste loc's, rijtuigen e.d. De lengte van 1 rondgang van de binnenbaan bedraagt 2270mm, dus alles bij elkaar goed om het stijgingspercentage op maximaal 2% te houden.
De rest volgd...