Nou, was het wat, dat Rail 2015?

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gesloten

Onderwerp starter
Jeroen

Nou, was het wat, dat Rail 2015?

Bericht door Jeroen »

Jaha! Ik start eens een draadje. En dan niet over een nietszeggend flutplaatsje aan de Rijn of een megahammergummiegeile NS-lok. Nee, bijna met BNLS-allures 8-) ben ik wel eens benieuwd naar jullie meningen omtrent Rail 2015 in Houten.

Daar zijn we gisteren dus eens geweest. Toch wel weer leuk, goed voor de motivatie en slecht voor de portemonnee. Ik heb het genoegen gehad leuk te kunnen kletsen met dé Martin (die mij 'dé Jeroen' noemde; Martin, jíj stond er. Jij bent de ster, niet ik! 8-) :geek: ). Leuk om de DDR-baan eindelijk eens in 3D te zien i.p.v. vanachter mijn muffe laptopje. Voor de people die nog naar Rail moeten/gaan, zeker even bij het N-project langs, want het is meer dan de moeite waard. Ook weer een paar leuke tips meegekregen.
Ook met Mark van Markenburg nog even staan kletsen. Erg gezellig, leuk om weer even zijn enthousiaste verhalen over zijn bedrijfje en prachtige bouwsels te horen. Mark, heb ik straks de primeur om het eerste Markenburg huisje op een Duitse baan te hebben? :roll:
De bende van de Spoorstaaf was natuurlijk ook weer aanwezig, alwaar wij om 16:58 sharp aanbelandden. We gingen ook meer voor de gezelligheid even langs, want zo'n baan bestuurd met Dinamo en Itrain is natuurlijk gewoon helemaal hopeloos flut :mrgreen: . Zo. Bam. 8-) Nee jongens én dame, bedankt voor het lachen weer! Hans, mocht je meelezen: ik zou toch De Spoorstaaf even overwegen, al dan niet in afgeslankte vorm. Ook N-project moet je erbij hebben. Naja, als het aan mij ligt dan.

Verder was N qua lay-outs weer matig vertegenwoordigd. De bekende 'racebaantjes' laat ik altijd voor wat het is, al respecteer ik eenieder die op zo'n beurs wil gaan staan uit liefde voor de hobby. Het oog werd verder goed verwend bij de diverse 00/h0/0 of 0m_nm_zh0n30 of weet ik wat voor vage schaal. Prachtige Engelse en Amerikaanse bouwsels. Fantastisch.

Het was weer leuk. Natúúrlijk ben ik de kortingsbon (ingevuld en wel, klaar op het bureau) wederom vergeten. Dat mocht de pret niet drukken verder. Wat de pret wel drukt is het feit dat je voor een toegangsbedrag á raison de 13 danwel 15 EUR niet de pinpas kunt gebruiken. Echt schraal en hard kansloos. Dat moet toch wel veranderen, want het is verdorie wel 2015.

Uitgezeurd. Vandaag maar weer maximaal bouwen aan de Rheinstrecke. Enn...ik ben ook best benieuwd naar jullie ervaringen! Maar niet gaan zeuren over een plattegrond ofzo, he? :twisted: :mrgreen:

Grtz,

J.

Afbeelding

spoor65

Re: Nou, was het wat, dat Rail 2015?

Bericht door spoor65 »

Jeroen schreef: De bende van de Spoorstaaf was natuurlijk ook weer aanwezig, alwaar wij om 16:58 sharp aanbelandden. We gingen ook meer voor de gezelligheid even langs, want zo'n baan bestuurd met Dinamo en Itrain is natuurlijk gewoon helemaal hopeloos flut :mrgreen: . Zo. Bam. 8-)J.

Pas op Jeroen,

Onze spoorstaaf baan is toch echt DCC gestuurd,
(al is dat misschien wel een doorn in het oog van onze Domburgjes :geek: )

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Hookies

Bericht door Hookies »

Ik ben gisteren ook naar Rail geweest. Voor het eerst in jaren weer eens tijd gehad om een beurs te bezoeken. In mijn bouwdraadje heb ik de nieuwe aanwinsten beschreven en eigenlijk ook al de aanleiding beschreven om juist nu naar Rail te komen.

Bij Joost en zijn kornuiten van de Spoorstaaf langs geweest, had nog een afspraakje bij Henry en voor de rest wat rondgekeken en een hapje gegeten. Ik had niet heel veel tijd, want het werk riep al weer. Maar nog wel een paar foto's geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

BenQ

Bericht door BenQ »

Heb donderdag besloten om naar Rail te gaan en heb dat vrijdag gedaan.
Heenweg ging prima, binnen het uur in Houten, maar de terug ging niet zo vlot, ruim 1,5 uur maar gelukkig nog voor het eten.
Even bij Picommit langs geweest voor de laatste servo's maar die waren niet geleverd, wordt dus na levering.
Bij Henry staan kletsen, wat brandhout meegenomen, maar dit is voor een goed doel.
Bij een aantal banen gekeken en bij de Spoorstaaf gestaan.
Wilde ook nog even bij Xander van iTrain langs maar dat werden een paar uur.
Mensen die vragen hadden geholpen. :ugeek:

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Marcvane86
Contacteer:

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag ook in houten geweest, leuke ochtend en middag gehad. Uiteindelijk met een nieuwe Z21 en twee wisselaandrijvingen van H@ns de deur uitgelopen.

Gezellig ff met de leden van de spoorstaaf staan kletsen, en wat een mooie lengte baan hadden ze weer staan.

Genoten van alle banen en nog ff gesnuffeld bij de marktkraampjes.
Ook n was naar mijn mening goed vertegenwoordigd met banen.

Gr marc

Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

RogerB

Bericht door RogerB »

Ook ik ben vandaag op RAIL geweest. Niet alles kunnen krijgen wat ik wilde, maar toch tevreden met een paar leuke aankopen huiswaarts gegaan. Genoten van de banen.
Leuk om een aantal forummers te ontmoeten. In ieder geval weet ik nu alle gezichten achter de namen van de Spoorstavers. Even gekletst met Hoontje. Ook even gekletst met Paul_DMV en zijn het station bewonderd. Natuurlijk ook bij het nproject geweest, mooi gedetailleerd en bijpassende muziek. Alleen jammer dat ik geen kennis heb kunnen maken met martin, ik maak toch veelvuldig gebruik van zijn website waarvoor ik heb wilde bedanken. De baan van Henri heb ik helaas gemist :oops:.

O ja, @Ron: ik heb de Talent van Piko gekocht!

Wel jammer dat je de overige forummers niet "herkent". Jammer dat de stamtafel niet geplaatst is.

Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)

Henk van de Weerdt

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo,

Ben er vandaag met mijn zoon geweest, en we hebben ons prima vermaakt! Zelf heb ik nog een rijtuigje gevonden wat ik zocht.

http://vdweerdt.nl/aanwinsten.html

Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Ben eigenlijk net weer terug van mijn rondje van vandaag (za) en rail
Lekkere gezellige boel van gemaakt, met veel kletsen en kijken
Leuk om de gezichten weer een te zien en dat spoorstaaf terreur aan de gang te zien ;)
Leuk om die baan langzaam te zien groeien
Ook nog even fout oost Duits, Rob B en Pa, H@ns en bende wat frutsels lichter gemaakt, Michiel, en Mark lekker bezig gezien en mee gebabbeld
Gezellig dagje uit, er staat zat moois en helaas veel bekend N materiaal
Maar dat mocht de pret niet drukken, een echte kijken, kijken niet (/weinig) kopen dag :lol:

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Ron

Bericht door Ron »

O ja, @Ron: ik heb de Talent van Piko gekocht!
Hey Roger,
Mooi, gefeliciteerd met je aankoop :D

Frans en ik zijn gisteren geweest.
Veel banen gezien, en een tijd met bij de spoorstaaf met Joost gekletst.
Afspraak over samen boompjes bouwen staat nog steeds. Nu nog de tijd hebben :roll:
Verder ff bij Henry geweest en van die lelijke Oostduitse Kotmuziek genoten en eindelijk "De" Martin Ontmoet.
Uiteindelijk toch weer meer geld uitgegeven dan de planning, maar dat mocht de pret niet drukken.

Voor Sjaak en de kapitein: De kroketten waren weer als vanouds :lol:

gr. Frans/Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Krab

Bericht door Krab »

Vrijf het er weer maar in Ron :mrgreen:
Zal wel leuk zijn geweest daar volgende keer beter zeg ik maar ;)

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik hoor Ron zeggen 'meer geld uitgegeven dan gepland'. Goh......

Kijk, je hoort mij niet zeuren over crisis e.d., want ik ben geen ondernemer maar gewoon een loonslaaf, en dat gaat nog altijd goed (knock-on-wood). Maar man man, ik had ook 3 zakjes met voornamelijk groenspul enzo maar dat wil je niet op je bankafschrift terugzien hoor. Echt weer een dure exercitie. Okay, het is niet elke week Houten of Rail, maar oei......

Wat vonden jullie de mooiste N-baan?

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Wat vonden jullie de mooiste N-baan?
Dat was een stukje van een baan welke verdeeld was in vitrines.
Ik bedoel dan het stuk met 2 delig spoor, een grote brug over water met aan weerzijde grote dennen.
Volgens mij stond deze tegenover de DDR-baan.

Natuurlijk geen foto's gemaakt :o

gr. Ron

Ik rommel maar wat aan!

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Ola,

Ook net weer terug van 3 dagen Rail. Het was enorm gezellig en er was gewoon weer erg veel te zien dit keer!!! Wat een mooie banen staan er iedere keer weer. Moet wel zeggen flink fan te zijn van spoor 1 zeg. pfff

Met de Spoorstaaf hebben we ook een erg goede beurs achter de rug. Behalve de eerste paar uurtjes vrijdag heeft de baan en iTrain drie dagen lang op rolletjes gereden met ons enige falen, teveel op de baan hebben rijden. Maar met 15 stammen rijd alles vloeiend en mooi rond.

Heb nog even wat foto's genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

ziet er wel netjes afgewerkt uit met het zwarte doek er om heen

Gr Andy

christiandomburg

Bericht door christiandomburg »

Vond het ook erg leuk om er te mogen staan, alleen jammer dat mijn mooie brighton belle is overleden , door een oververhitte koperleiding in de fabrieksprint is mijn kap gesmolten :( even kijken wat arnold mij kan bieden qua garantie, aangezien het een fabrieks fout is.

Al met al een leuke beurs!!

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

henry

Bericht door henry »

rail is weer voorbij hier een filmpje van de terrariumbaan gemaakt door Hans Winter
http://youtu.be/rGsEZFmdGXc

gr henry

Jerome

Bericht door Jerome »

Hoi.

Afgelopen vrijdag ben ik ook naar rail gegaan. Altijd leuk om weer modelbanen te zien en uiteraard lekker ongegeneerd met de N- (en andere) spoorders te L*llen. Uiteraard blijven hangen bij de oa. DMV´ers,MC Spoorstavers, Nprojecters (Martin),Henry en de bisschopjes. H@ns en Mark(enburg) waren te druk bezig met verkoop om ff een praatje maken, dus dat komt wel een volgende keer.

Jeroen, ik denk dat we langs elkaar zijn gelopen! Ik had het te laat door.. Volgens mij kwamen jullie net binnen toen ik snel weg moest (ben iets te lang blijven hangen).. Jammerrr. Volgende keer beter.

Er zijn altijd discussies over de grote clubbanen, waarbij zeker bij de buren altijd weer over wordt gemopperd, waar ik het tot op zekere hoogte mee eens ben. Naar miin mening zijn de club banen DMV en MC Spoorstaaf een uitzondering. Uiteraard kan moet er nog veel gebeuren/verbeterd worden, maar deze banen gaan met de tijd mee. Ik doel bijvoorbeeld op het feit dat bij de MC er gewoon op schaalsnelheid gereden wordt, werkende seinen zijn en de baan met zorg wordt opgebouwd (dus niet snel ff modules in elkaar flansen met grasmatjes en standaard huisjes etc).

Bij de DMV is ook een grote verandering gaande, nl de omschakeling naar "Digitaal" rijden zodat de treinen meer natuurlijk rijden en de treinen zich niet meer als racebaan gedragen. En ik bij de DMV mooi vind is oa het grote station van paul met complexe wisselstraten en de grote bogen die gebruikt worden in de baan (nog iets waar ik me aan stoor bij andere clubbanen). Bij de DMV zijn echter wel wat modules verouderd en hebben een opknap beurt nodig met wat meer scenery enzo, maar ik weet dat daar ook hard aan gewerkt wordt.

Leuk (en leerzaam/gezellig) om in clubverband aan een baan te werken. (Wie weet.. ooit)

Het is leuk om de komende tijd de ontwikkeling van deze beide modelbanen te volgen!

En inderdaad, die Spoor 1 banen... wat zijn die stoomlocs gaaf zeg! Ik begrijp dat Joost een Spoor 1 buitenbaan gaat bouwen op zijn balkon! :mrgreen: Ook bij de andere banen weer ideeen opgedaan.

Uiteraard ook weer wat spullen gekocht. Ik had mij voorgenomen alleen scenery spul te kopen. En dat is gelukt.. koste me wel moeite toen ik bij een duitse handelaar een een Mintrix set zag liggen met loc, 3 autowagens met Herpa auto´s. De prijs was ook schappelijk. Maar toch niet gedaan (goed hè?).

Dus wat foliage, gras, ballast en Modelcolor verf gekocht. Kost ook wat... Alleen vergeten aan H@ns te vragen om weer wat Viessman boveleiding spul mee te nemen.. maar dat komt wel. Ik kan weer verder!

Greetz, Jerome

martinb

Bericht door martinb »

Hoe was de beurs en wat heb je meegenomen van de beurs?

Nou....na een opmerking over de moeite aangaande transport, opbouwen, afbreken, 4 dagen op je hoeven staan....en dat ik de volgende keer wel ga breien als hobby (3 minuten opbouw tijd, 3 minuten afbouwen en bijna geen transport kosten..) kreeg ik een breiwerkje om af te maken..... :lol:
Bijlagen
1781927_751528398276960_10588047780860137_n.jpg
1781927_751528398276960_10588047780860137_n.jpg (63.13 KiB) 4281 keer bekeken

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Nijboer

Bericht door Nijboer »

Sportief!!!

Gesloten