nederlands duitse baan (2,20x1,00)
Re: nederlands duitse baan (2,30x1,00)
Op die filmpjes is nergens de hartafstand in de buurt van 20mm Ben..
Das allemaal meer! (33.6)
Nogmaals vanaf een radius 250mm kun je hartafstand van 28mm aanhouden, (dit is het echt het minimum) bij krappere bogen zou ik naar 30-33mm gaan! Test het igg altijd voordat je je rails in de ballast gooit!
Das allemaal meer! (33.6)
Nogmaals vanaf een radius 250mm kun je hartafstand van 28mm aanhouden, (dit is het echt het minimum) bij krappere bogen zou ik naar 30-33mm gaan! Test het igg altijd voordat je je rails in de ballast gooit!
In de krappere bogen wordt de hart tot hart afstand groter en ik heb vanmorgen getest of er 2 treinen langs elkaar kunnen, en dat gaat perfect
Groet, Barry
Groet, Barry
Hallo,
Na lang passen en meten, toch maar besloten om 10cm extra er aan vast te maken i.p.v. 20cm.
Dus maar weer terug naar het oude baanplan, namelijk deze.
Groet, Barry.
Na lang passen en meten, toch maar besloten om 10cm extra er aan vast te maken i.p.v. 20cm.
Dus maar weer terug naar het oude baanplan, namelijk deze.
Groet, Barry.
Re: nederlands duitse baan (2,20x1,00)
Hallo,
Gisteren voor controle van m'n sleutelbeen naar het ziekenhuis geweest. En ik mag weer bouwen dus binnenkort maar weer iets met hout doen voor de baan en nog wat rails bestellen zodat het wat gaat worden.
Groet, Barry.
Gisteren voor controle van m'n sleutelbeen naar het ziekenhuis geweest. En ik mag weer bouwen dus binnenkort maar weer iets met hout doen voor de baan en nog wat rails bestellen zodat het wat gaat worden.
Groet, Barry.
Na een tijdje afwezig te zijn geweest, is er vanavond weer een update met foto's
Groet, Barry.
Groet, Barry.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hey Barry,
Waar blijven de foto's?
Nee hoor, geen probleem. Ik wacht gewoon rustig af
Groetjes,
Hoontje
Waar blijven de foto's?
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Hallo,
Zo als gezegd nu weer een update,
Na een tijdje veel met school bezig te zijn geweest, heb ik afgelopen weekend toch weer de tijd gevonden om iets te doen.
Vrijdag ben ik even langs badhoevedorp geweest, daar is dan toch een van de dichtsbijzijnde winkel voor mij. Meteen maar wat spulletjes gehaald.
Vooral scenery dingen gehaald, dan kan ik binnenkort is een dorpsmoduletje gaan bouwen.
Ik heb zo'n dremel zaag dingetje gehaald voor de rails, ook maar meteen gebruikt en dat werkt goed.
Een styreenplaatje gehaald voor de bankjes en reisinformatie borden voor op het station.
Een ICR rijtuig van minitrix gehaald, Ik heb er ook nog 1tje via mp gekocht, maar die is nog niet binnen, die verwacht ik ergens deze week
Ook nog een stukje spoor gelegd met behulp van het dremelzaagje.
Ik ben er zelf tevreden over hoe het ligt en ook even snel een test ritje gemaakt.
Eerste testrit Nederlands Duitse baan N-spoor: https://youtu.be/hMfirL-a0Vw
Hier ben ik ook tevreden over, dus binnenkort maar nog wat rails bestellen
Het is nog net avond dus ben zoals ik had gezegd mooi optijd
Groet, Barry.
Zo als gezegd nu weer een update,
Na een tijdje veel met school bezig te zijn geweest, heb ik afgelopen weekend toch weer de tijd gevonden om iets te doen.
Vrijdag ben ik even langs badhoevedorp geweest, daar is dan toch een van de dichtsbijzijnde winkel voor mij. Meteen maar wat spulletjes gehaald.
Vooral scenery dingen gehaald, dan kan ik binnenkort is een dorpsmoduletje gaan bouwen.
Ik heb zo'n dremel zaag dingetje gehaald voor de rails, ook maar meteen gebruikt en dat werkt goed.
Een styreenplaatje gehaald voor de bankjes en reisinformatie borden voor op het station.
Een ICR rijtuig van minitrix gehaald, Ik heb er ook nog 1tje via mp gekocht, maar die is nog niet binnen, die verwacht ik ergens deze week
Ook nog een stukje spoor gelegd met behulp van het dremelzaagje.
Ik ben er zelf tevreden over hoe het ligt en ook even snel een test ritje gemaakt.
Eerste testrit Nederlands Duitse baan N-spoor: https://youtu.be/hMfirL-a0Vw
Hier ben ik ook tevreden over, dus binnenkort maar nog wat rails bestellen
Het is nog net avond dus ben zoals ik had gezegd mooi optijd
Groet, Barry.
Foto emmer deed een beetje lastigHoontje schreef:Hey Barry,
Waar blijven de foto's?
Groetjes,
Hoontje
Maar het is gelukt
Groet, Barry
-
- Moderator
- Contacteer:
Top hoor. Ziet er allemaal veelbelovend uit.
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hallo,
Hoontje, dank je wel.
Even een testje met styreen gedaan.
Een bankje voor het station gemaakt.
Misschien iets te breed nog, maar verder prima hoogte volgens mij.
Groet, Barry.
Hoontje, dank je wel.
Even een testje met styreen gedaan.
Een bankje voor het station gemaakt.
Misschien iets te breed nog, maar verder prima hoogte volgens mij.
Groet, Barry.
volgens mij ook te hoog.
Als je op een station zit, dan zit je alleen met je rug tegen de leuning. Niet ook met je hoofd.
Als je op een station zit, dan zit je alleen met je rug tegen de leuning. Niet ook met je hoofd.
Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Modelspoor is leuk!
Hoi olaf,
Dat lijkt misschien zo door het poppetje, het is namelijk geen zittend poppetje, maar een gehurkt poppetje.
Groet, Barry.
Dat lijkt misschien zo door het poppetje, het is namelijk geen zittend poppetje, maar een gehurkt poppetje.
Groet, Barry.
Hallo,
Ik vond het bankje van eergisteren alweer toch iets te breed, dus toch maar iets smaller gemaakt.
Hoogte was wat ik al dacht precies goed, dus dat wordt bankjes bouwen van het weekend .
Groet, Barry.
Ik vond het bankje van eergisteren alweer toch iets te breed, dus toch maar iets smaller gemaakt.
Hoogte was wat ik al dacht precies goed, dus dat wordt bankjes bouwen van het weekend .
Groet, Barry.
beter.
Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
Modelspoor is leuk!
Hallo,
Vandaag even het stationsdeel weer eens getest. Ik heb 2 wisseltjes vervangen, 1tje omdat de treinen daar ontspoorden en bij 1tje kwam er geen stroom door. Ik moet nog 1 wisseltje vervangen, omdat deze ook geen stroom doorgeeft. Wellicht moet ik misschien de railverbinders vervangen, dat ga ik volgende week misschien proberen.
Terwijl ik aan het testen was kwam er nog iets leuks binnen.
Het gaat om de middelste rijtuig.
Mist alleen 1 buffertje, maar dat zie je gelukkig niet.
Groet, Barry
Vandaag even het stationsdeel weer eens getest. Ik heb 2 wisseltjes vervangen, 1tje omdat de treinen daar ontspoorden en bij 1tje kwam er geen stroom door. Ik moet nog 1 wisseltje vervangen, omdat deze ook geen stroom doorgeeft. Wellicht moet ik misschien de railverbinders vervangen, dat ga ik volgende week misschien proberen.
Terwijl ik aan het testen was kwam er nog iets leuks binnen.
Het gaat om de middelste rijtuig.
Mist alleen 1 buffertje, maar dat zie je gelukkig niet.
Groet, Barry
Hallo Barry,
Mooie rijtuigen en dat tweede bankje is ook goed gelukt.
Mooie rijtuigen en dat tweede bankje is ook goed gelukt.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Moderator
- Contacteer:
Ziet er goed uit dat bankje!
En mooi rijtuig inderdaad.
Groetjes,
Hoontje
En mooi rijtuig inderdaad.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Harry en hoontje,
Dank jullie wel, ik ga van het weekend meerdere bankjes en reisinformatie borden maken en heel misschien als het lukt rails bestellen en neerleggen.
Groet, Barry.
Dank jullie wel, ik ga van het weekend meerdere bankjes en reisinformatie borden maken en heel misschien als het lukt rails bestellen en neerleggen.
Groet, Barry.
Hallo,
Nog een update, aangezien ik toch aan het schilderen was, meteen maar even iets meer gedaan. Namelijk, een begin aan het dorp/stad.
Nu toch maar eens een fatsoenlijke naam verzinnen
Groet, Barry.
Nog een update, aangezien ik toch aan het schilderen was, meteen maar even iets meer gedaan. Namelijk, een begin aan het dorp/stad.
Nu toch maar eens een fatsoenlijke naam verzinnen
Groet, Barry.
Hallo,
Even een probeersel met straat lijnen gedaan.
Ik was iets te enthousiast bij de haaientanden waardoor ze niet echt gelukt zijn, ik denk dat ik het zo ga oplossen.
Opmerkingen/Tips zijn welkom.
Groet, Barry.
Even een probeersel met straat lijnen gedaan.
Ik was iets te enthousiast bij de haaientanden waardoor ze niet echt gelukt zijn, ik denk dat ik het zo ga oplossen.
Opmerkingen/Tips zijn welkom.
Groet, Barry.
# niet aardig # , ik zeg snel even weer verf erover heen doen en bij nscale een malletje kopen dit ziet er niet uit
is toch zonde man, ben je zo lekker bezig en dan is dit een vlag op een stront schuit
is toch zonde man, ben je zo lekker bezig en dan is dit een vlag op een stront schuit
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Ja daar ben ik het wel mee eens. Dit is toch wel erg en onnodig grof. Neem een dunner penseeltje om mee te beginnen. Koop wat Tamiya afplaktape bijvoorbeeld, dat werkt ook al strakker. Of inderdaad dat ding van Railscale óf een biezentrekker, al is die direct wat prijzig.
Succes!
J.
Succes!
J.
Het was ook maar een probeersel, ga vanavond even opnieuw grijs verven.
Groet, Barry.
Groet, Barry.
Je kunt ook andersom denken. Eerst de weg wit maken waar de strepen moeten komen. Dan afplakken waar de strepen moeten komen en de straat 'asfalteren'.
Dan de tape eraf en je hebt strakke witte lijnen, althans dat is mijn ervaring.
Dan de tape eraf en je hebt strakke witte lijnen, althans dat is mijn ervaring.
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains