Door het opruimen van de keerdriehoek bij het station moest het bos, dat daar stond, verdwijnen. De bomen zijn naar de westzijde van de baan verplant. Ondanks dat de bomen zo uit de grond werden gerukt en zonder kluit werden verplant, hebben alle bomen de operatie overleefd.
Na de verbouwingsoperatie, doordat een veel intensiever treinverkeer mogelijk is, kwam een vervelende eigenschap van de Conrad-wisselaandrijving aan het licht. Eens in de 25 à 50 schakelcycli (zeer ruwe schatting) zit de wisselaandrijving vast en moet met de hand gelost worden. Na ampele overwegingen heb ik besloten de aandrijvingen te vervangen door servo's, waarbij ik in eerste instantie visioenen kreeg van enorme verbouwingen tot en met zelfs gehele of gedeeltelijke sloop.
Ik heb twee servoswitches van Rosoft aangeschaft en heb een oplossing gevonden die "redelijk" eenvoudig is in te bouwen in de bestaande situatie.
Proefopstelling van de oplossing van onderen gezien.
Doordat het messingpijpje, dat het ijzerdaad geleidt, gevarieerd kan worden in lengte kan ik flexibel inbouwen, rekening houdend met de bestaande situatie. De servo's zijn inmiddels ingebouwd in de baan en functioneren naar tevredenheid.
Heb inmiddels ook een setje van Digikeys besteld om ook dit fabrikaat te beproeven.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)