Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Ik heb 2dubbeldeksrijtuigen waarin ik ledstrips wil monteren. De wielstellen zitten met twee lipjes vast. Kun je de slepers ook aan die lipjes bevestigen?
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Maak eens een foto en plaats deze op t forum. Dan kunnen we je vast een goed advies geven.
(PS voor foto's plaatsen kijk even op t subforum)
(PS voor foto's plaatsen kijk even op t subforum)
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Hallo
Hier de foto's
Hier de foto's
- Bijlagen
-
- IMG_1753.JPG (27.42 KiB) 2352 keer bekeken
-
- IMG_1755.JPG (29.15 KiB) 2352 keer bekeken
-
- IMG_1752.JPG (31.01 KiB) 2352 keer bekeken
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Evert-Jan, nee daar kun je niet de stroomafnemers aan bevestigen.
Ik zou ze aan het draaistel lijmen.
Ik zal eens een foto maken hoe ik het opgelost heb.
PS foto's mogen best wat groter was lastig kijken zo.
Ik zou ze aan het draaistel lijmen.
Ik zal eens een foto maken hoe ik het opgelost heb.
PS foto's mogen best wat groter was lastig kijken zo.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Hoe moeten die stroomafnemers dan gelijmd worden want ik wil de wielstellen niet vast hebben
zitten.
Trouwens, die foto's kunnen niet groter.
zitten.
Trouwens, die foto's kunnen niet groter.
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Waar moeten de gaten dan geboord worden?
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Evert-jan, ik zag net dat je wat jong bent. Misschien is het een idee dat je vader je helpt. Want dit is niet heel makkelijk en je moet heel precies werken.
Als je even geduld hebt tot morgen dan maak ik wat foto's.
PS foto's kun je groter plaatsen door ze eerst op www.postimage.org te uploaden (maximaal 1024x768) en dan de directe link in je berichtje te kopiëren.
Als je even geduld hebt tot morgen dan maak ik wat foto's.
PS foto's kun je groter plaatsen door ze eerst op www.postimage.org te uploaden (maximaal 1024x768) en dan de directe link in je berichtje te kopiëren.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Kun je de stroom dan niet op een andere manier van de wiellen aftappen?
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Op de foto's is moeilijk te zien hoe de draaistellen vastzitten.
Maar het lijkt me op een klikverbinding.
De gangbare slepers krijg je daar niet goed gemonteerd, zoals Joost ook aangaf.
Bovendien leveren die dingen behoorlijke wrijving op
Ik experimenteerde met messing asbussen: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=4523
De firma PEHO http://www.peho-kkk.de/
levert die dingen met of zonder koper-litze draad.
Probleem kan zijn dat er te weinig materiaal weg te boren valt in je oorspronkelijke draaistellen. (zie draadje)
De aansluitingen zou je dan door de klikverbinding kunnen lopen, liefst met een klein schroefje of soepele draad.
Wat je ook nog kunt doen is de assen vervangen door kortere, zodat de wieltjes soepel blijven lopen.
Misschien is dat een oplossing, Evert Jan?
Edit: Oeps....Zoals Joost al zei is het misschien beter als je je vader vraagt te helpen. Sorry..sorry.
Maar het lijkt me op een klikverbinding.
De gangbare slepers krijg je daar niet goed gemonteerd, zoals Joost ook aangaf.
Bovendien leveren die dingen behoorlijke wrijving op
Ik experimenteerde met messing asbussen: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=4523
De firma PEHO http://www.peho-kkk.de/
levert die dingen met of zonder koper-litze draad.
Probleem kan zijn dat er te weinig materiaal weg te boren valt in je oorspronkelijke draaistellen. (zie draadje)
De aansluitingen zou je dan door de klikverbinding kunnen lopen, liefst met een klein schroefje of soepele draad.
Wat je ook nog kunt doen is de assen vervangen door kortere, zodat de wieltjes soepel blijven lopen.
Misschien is dat een oplossing, Evert Jan?
Edit: Oeps....Zoals Joost al zei is het misschien beter als je je vader vraagt te helpen. Sorry..sorry.
Groet van Frank
Re: Binnenverlichting plaatsen in dubbeldekswagonnen
Het is inderdaad een klikverbinding,
Maar er loopt geen gat doorheen...
is het misschien geen idee om de draden om de assen te wikkelen(niet te strak zodat de draad gaat oprollen)?
Maar er loopt geen gat doorheen...
is het misschien geen idee om de draden om de assen te wikkelen(niet te strak zodat de draad gaat oprollen)?
Gr. Evert-Jan.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.
In de zomervakantie van 2014 ben ik begonnen met deze hobby.