Brussel-Noord anno 1920 - het einde
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Ik volg deze vorderingen en dat ziet er al prachtig uit........ Hulde !
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Een beetje trots, gewoon heel erg trots.
Ziet prima uit.
Ziet prima uit.
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Heel knap, en heel erg mooi gemaakt
Martin de Deugd
Martin de Deugd
-
- Berichten: 3215
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Modelbouw op het hoogste niveau
Erg spanned.
Mvrgr Bob
Erg spanned.
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Goed bezig Michiel!!! Knap dat jij zo'n project aandurft in deze schaal.
Gr. Clemens
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Een uniek model ontstaat in Belgie
Blijf je volgen Michiel
mvg Sjaak
Blijf je volgen Michiel
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Ernorm bedankt voor jullie leuke feedback!
Het ding is geplamuurd en geschuurd. De kieren zijn gedicht, en het ziet er meteen een stuk homogener uit (zie verschil met vorige foto). Op deze ultra-macro zie ik dat ik tussen vuurhaard en omloopplaat nog even mag verder schuren. De stoomdom is ook wat bijgewerkt; iets groter en rechter.
Het ding is geplamuurd en geschuurd. De kieren zijn gedicht, en het ziet er meteen een stuk homogener uit (zie verschil met vorige foto). Op deze ultra-macro zie ik dat ik tussen vuurhaard en omloopplaat nog even mag verder schuren. De stoomdom is ook wat bijgewerkt; iets groter en rechter.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Fantastisch Michiel, petje af . Dat zullen niet veel je na doen, ik in ieder geval niet.
groet,
Harco
Mijn baanplan: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2570
Mijn baanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2737
Harco
Mijn baanplan: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2570
Mijn baanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2737
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Ik sluit mij hier helemaal bij aan!Harco schreef:Fantastisch Michiel, petje af . Dat zullen niet veel je na doen, ik in ieder geval niet.
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
ha michiel
Ben benieuwd, heb je nog tijd kunnen vinden om het model af te werken?
groet
Rudi
Ben benieuwd, heb je nog tijd kunnen vinden om het model af te werken?
groet
Rudi
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Beste collega's,
Vele uren, dagen, mogelijk weken heb ik geprobeerd om dit stukje Brussel-Noord, de loods, geautomatiseerd te krijgen. Dat wilt zeggen, rustige loop van locomotieven in en uit de loods. Meer niet. Maar dat krijg ik maar niet goed. Locomotieven blijven steeds haperen op het minste stofje. Zelfs met locs die een volledige en grondige herstelling en zelfs upgrade hebben gekregen. Zelfs met sporen die op en top proper zijn, opgepoets, opgeblonken... Geautomatiseerd manouvreren in schaal N is niet mogelijk met het materieel waar ik over beschik anno 1920. En dan spreek ik nog niet over omlopen van stoomlocs, koppelen en ontkoppelen van treinen, afstellen van rijtuigstammen, keren van locomotieven, splitsen van treinen... Kortom een hoop illusies stonden me op te wachten.
Ik heb vele maanden de onvermijdelijke beslissing voor me uit geduwd, maar het moest er op een dag toch eens van komen: de beslissing dat het roer moest omgegooid worden. Ik heb een analyse gemaakt van de pijnpunten, en heb besloten om met Brussel-Noord als kopstation te stoppen. Als de techniek niet toelaat om te doen wat ik had willen doen, dan stopt het voor mij. Een modelbaan is voor mij meer dan alleen een diorama om naar te kijken. Het moet ook functioneel zijn. Treinen moeten kunnen rijden, zonder ergernissen. Brussel-Noord als modelbouwproject gaat op slot. De baan wordt opgebroken. Een droom wordt terug opgeborgen. Dit is het einde...
maar tevens het begin van een nieuw project, nieuwe ideëen, met vernieuwde moed en goesting!
Vele uren, dagen, mogelijk weken heb ik geprobeerd om dit stukje Brussel-Noord, de loods, geautomatiseerd te krijgen. Dat wilt zeggen, rustige loop van locomotieven in en uit de loods. Meer niet. Maar dat krijg ik maar niet goed. Locomotieven blijven steeds haperen op het minste stofje. Zelfs met locs die een volledige en grondige herstelling en zelfs upgrade hebben gekregen. Zelfs met sporen die op en top proper zijn, opgepoets, opgeblonken... Geautomatiseerd manouvreren in schaal N is niet mogelijk met het materieel waar ik over beschik anno 1920. En dan spreek ik nog niet over omlopen van stoomlocs, koppelen en ontkoppelen van treinen, afstellen van rijtuigstammen, keren van locomotieven, splitsen van treinen... Kortom een hoop illusies stonden me op te wachten.
Ik heb vele maanden de onvermijdelijke beslissing voor me uit geduwd, maar het moest er op een dag toch eens van komen: de beslissing dat het roer moest omgegooid worden. Ik heb een analyse gemaakt van de pijnpunten, en heb besloten om met Brussel-Noord als kopstation te stoppen. Als de techniek niet toelaat om te doen wat ik had willen doen, dan stopt het voor mij. Een modelbaan is voor mij meer dan alleen een diorama om naar te kijken. Het moet ook functioneel zijn. Treinen moeten kunnen rijden, zonder ergernissen. Brussel-Noord als modelbouwproject gaat op slot. De baan wordt opgebroken. Een droom wordt terug opgeborgen. Dit is het einde...
maar tevens het begin van een nieuw project, nieuwe ideëen, met vernieuwde moed en goesting!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 13 jul 2012 11:25
- Locatie: Amersfoort
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Erg jammer dat je het niet voor elkaar kreeg om het goed te laten lopen.Ik vond het erg mooi wat je maakte. En ik ben benieuwd waar je nu mee gaat komen.
Gr. Niels.
________________________
Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n
________________________
Esu Ecos, Itrain, OC32, S88SD16-n
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Michiel.
een meestelijk en monsterproject in 1.
spijtig dat het niet gaat lukken zoals jij graag wilt.
betreurenswaardig dat jij daarom de stekker uit dit project moest trekken.
Maar eigenlijk hier van het begin af aan al een beetje bang voor geweest.
Een erg hoog gegrepen plan, en door alle techniek, misschien gewoon te complex om nog leuk te zijn.
Mijn advies. maar dat is eigenlijk gewoon overbodig bij jou,
vol moed beginnen aan het nieuwe plan, maar dan misschien de technische hoogstandjes combineren met de wat sneller resultaat gevende dingen.
bouw eerst een stuk waar je op kunt rijden, scenery kunt op zetten en van kunt genieten.
zodat je de moeilijk hoogstandjes kunt afwisselen met dat wat eenvoudig te realiseren is.
soms geeft je dat net ff de kracht om door te gaan met iets wat onmogelijk lijkt.
mvg
Freddy
een meestelijk en monsterproject in 1.
spijtig dat het niet gaat lukken zoals jij graag wilt.
betreurenswaardig dat jij daarom de stekker uit dit project moest trekken.
Maar eigenlijk hier van het begin af aan al een beetje bang voor geweest.
Een erg hoog gegrepen plan, en door alle techniek, misschien gewoon te complex om nog leuk te zijn.
Mijn advies. maar dat is eigenlijk gewoon overbodig bij jou,
vol moed beginnen aan het nieuwe plan, maar dan misschien de technische hoogstandjes combineren met de wat sneller resultaat gevende dingen.
bouw eerst een stuk waar je op kunt rijden, scenery kunt op zetten en van kunt genieten.
zodat je de moeilijk hoogstandjes kunt afwisselen met dat wat eenvoudig te realiseren is.
soms geeft je dat net ff de kracht om door te gaan met iets wat onmogelijk lijkt.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
heel erg jammer dat je stopt , maar als het nu al niet goed lukt worden de frustraties alleen maar groter begrijpelijk dat je bent gestopt. succes met het volgende project , want die zal er vast wel komen
groet
Rudi
groet
Rudi
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Ook het wondermiddel ATF geprobeerd? Schone rails en materiaal etc is niet altijd genoeg
Als je toch gaat slopen zou ik het in ieder geval proberen met wat ATF.
Als je toch gaat slopen zou ik het in ieder geval proberen met wat ATF.
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Want dan gaat het slopen soepeler?Als je toch gaat slopen zou ik het in ieder geval proberen met wat ATF.
@Michiel,
Da's jammer zeg.....maar ik snap 'm wel denk ik. Je kunt dat project ook in schaal 0 bouwen natuurlijk....dat schijnt wel betere rij-eigenschappen te hebben!
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Allen, bedankt voor jullie aanmoedigingen.
@Freddy, ik wist ook bij het begin van het project dat de lat heel er hoog lag. Maar ik wou eens zien hoever ik schaal-N kon optillen. Jammer genoeg lag de lat TE hoog, en heb ik moeten inbinden. Maar ik heb op z'n minst geprobeerd om m'n droombaan waar te maken. Ik heb nu nooit meer een "wat-als" gevoel. Ik heb het gewaagd, en weet waarom ik heb gefaald.
@Pino, ik heb inderdaad AFT geprobeerd, maar dat gaf bij mij geen noemenswaardige verbetering. Het effect van het wonderproduct reikt blijkbaar niet tot in België. Ik hoopte stiekem dat het met AFT zou lukken, maar helaas.
@Jeroen: in H0 zou het project 26m lang worden. In schaal 0 dus 43m! Maar rustig rangeren kan je dan wel lekker languit!
@Freddy, ik wist ook bij het begin van het project dat de lat heel er hoog lag. Maar ik wou eens zien hoever ik schaal-N kon optillen. Jammer genoeg lag de lat TE hoog, en heb ik moeten inbinden. Maar ik heb op z'n minst geprobeerd om m'n droombaan waar te maken. Ik heb nu nooit meer een "wat-als" gevoel. Ik heb het gewaagd, en weet waarom ik heb gefaald.
@Pino, ik heb inderdaad AFT geprobeerd, maar dat gaf bij mij geen noemenswaardige verbetering. Het effect van het wonderproduct reikt blijkbaar niet tot in België. Ik hoopte stiekem dat het met AFT zou lukken, maar helaas.
@Jeroen: in H0 zou het project 26m lang worden. In schaal 0 dus 43m! Maar rustig rangeren kan je dan wel lekker languit!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Michiel. Ik vind je bouwkunst en je aanpak ten opzichte van de techniek bewonderingswaardig. Jammer dat de techniek je dan toch in de steek laat. Er zitten nu eenmaal grenzen aan wat er mogelijk in in deze schaal. En ik denk dat je die aardig opgezocht hebt.
Ik kan nog maar 1 ding bedenken wat je zou kunnen helpen en dat is buffercondensators inbouwen. Maar ik weet niet of dat de oplossing zal zijn en in hoeverre dit mogelijk is binnen jouw Loks.
Al met al kijk ik wel uit naar je volgende project!
Ik kan nog maar 1 ding bedenken wat je zou kunnen helpen en dat is buffercondensators inbouwen. Maar ik weet niet of dat de oplossing zal zijn en in hoeverre dit mogelijk is binnen jouw Loks.
Al met al kijk ik wel uit naar je volgende project!
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Hoi Joost,
ik heb inderdaad liggen denken aan buffercondensatoren, maar in stoomlocjes is al amper plaats voor de kleinste decoder, laat staan een condenstor, wat dan ten koste zou gaan van gewicht en dus goed railcontact en trekkracht. Bijkomend is dat de kleinste loc (vb 2-assers) net de meeste baat zouden hebben aan z'n condensator. En men moet al een vrij grote capaciteit gebruiken om enig effect te hebben. Al bij al heb ik het idee laten varen omdat de realistatie ervan nogal problematisch is.
Maar ik het er wel aan gedacht.
ik heb inderdaad liggen denken aan buffercondensatoren, maar in stoomlocjes is al amper plaats voor de kleinste decoder, laat staan een condenstor, wat dan ten koste zou gaan van gewicht en dus goed railcontact en trekkracht. Bijkomend is dat de kleinste loc (vb 2-assers) net de meeste baat zouden hebben aan z'n condensator. En men moet al een vrij grote capaciteit gebruiken om enig effect te hebben. Al bij al heb ik het idee laten varen omdat de realistatie ervan nogal problematisch is.
Maar ik het er wel aan gedacht.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Michiel,
Jammer dat dit project het technisch niet haalde bij wat je voor ogen stond.
Heb dat zelf ook vaak en dan ga je nadenken en jij hebt besloten om te stoppen.
En je denkt misschien: Heb ik er verkeerd aan gedaan om Saraan te verkopen.
Maar veel plezier met het nieuwe project Brussel-Luxemburg 1920.
Jammer dat dit project het technisch niet haalde bij wat je voor ogen stond.
Heb dat zelf ook vaak en dan ga je nadenken en jij hebt besloten om te stoppen.
En je denkt misschien: Heb ik er verkeerd aan gedaan om Saraan te verkopen.
Maar veel plezier met het nieuwe project Brussel-Luxemburg 1920.
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het mammoetproject
Met Saraan ben ik een heel eind gekomen. Saraan zat technische helemaal in elkaar. Saraan reed behoorlijk goed. Met Saraan stond ik op het punt om met de scenery te beginnen. Maar toen kwam Brussel-Noord in m'n hoofd spelen. Ik wist dat ik Brussel-Noord moest proberen. Het was HET project van m'n dromen.
Ik heb geen spijt om Saraan verkocht te hebben, want het was mijn leerbaan en heb er schaal N mee ontdekt, samen met jou en Piet. Dat waren erg leuke tijden. Ik heb geen spijt dat ik Brussel-Noord heb proberen te maken, want nu is het uit m'n systeem. En, ik heb er enorm veel mee geleerd en heel veel plezier mee gehad. Maar wat niet kan, moet men niet blijven forceren.
Ik heb een goed gevoel met Brussel-Luxemburg. Ik ken nu mijn grenzen, en ik ken nu de N-schaal grenzen. Brussel-Luxemburg wordt een mega-baan.
Ik heb geen spijt om Saraan verkocht te hebben, want het was mijn leerbaan en heb er schaal N mee ontdekt, samen met jou en Piet. Dat waren erg leuke tijden. Ik heb geen spijt dat ik Brussel-Noord heb proberen te maken, want nu is het uit m'n systeem. En, ik heb er enorm veel mee geleerd en heel veel plezier mee gehad. Maar wat niet kan, moet men niet blijven forceren.
Ik heb een goed gevoel met Brussel-Luxemburg. Ik ken nu mijn grenzen, en ik ken nu de N-schaal grenzen. Brussel-Luxemburg wordt een mega-baan.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het einde
Veel succes met het nieuwe project , de technieken die wel lukte kan je weer meenemen naar u nieuw project . Je leert enkel altijd maar bij .
mvg NiKo
Re: Brussel-Noord anno 1920 - het einde
Je komt er niet onderuit Michiel
Namens mij / ons en de madammekes een hele fijne verjaardag toegewenst
Mvg,
Ad
Namens mij / ons en de madammekes een hele fijne verjaardag toegewenst
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D