Ola mensjes, tijd voor een nieuwe update. Woensdagavonden zijn mijn vaste klusavonden en ook vanavond heb ik weer een boel gedaan.
Allereerst heb ik de rechter wisselstraat gelegd
Helaas kon ik niet zoveel wissels kwijt als aan de linkerzijde. Ipv 9 doorlopende sporen heb ik er nu maar 7. Wat zal betekenen dat twee sporen rechts lange opstelsporen zullen worden voor trek-duw combinaties.
Daarna heb ik de helixen aangesloten en de twee wisselstraten met twee sporen aan elkaar verbonden
De rechterzijde ligt minder mooi als de linkerzijde. Door een meetfoutje was het hout aan de rechterzijde te kort om aansluiting te maken met de helix. Dit heb ik opgelost middels een stukje multiplex. Hierdoor ontstaat wel een kronkel.
Of dit gaat werken daar ga ik morgen achterkomen, zo niet dan pas ik het geheel gewoon aan zoals de linkerzijde.
Morgen ga ik een paar draadjes eraan solderen en dan kan ik de treinen vanuit de helix laten rijden over de twee doorgaande sporen. De wissels zijn nog niet aangesloten maar dat zou geen belemmering mogen geven om in ieder geval heen en weer te rijden.
Als dat goed gaat komt er zeker een filmpje
Groetjes