Voor de helling naar het eindstation aan de zuidkant, station Laude, lag er bij de vorige update ook al hout. Maar nu dat het geschilderd is, is het beter te zien hoe de sporen zullen komen te liggen. Daarbij is de plaat voor het dorpje inmiddels ook vastgeschroefd. Laude ligt zo’n 3cm boven niveau -1, maar omdat de helling vanaf niveau 0 veel langer is dan aan de noordkant is de helling ongeveer 1.5%. Later heb ik in Laude ook wat straatlantaarns neergezet. Voor het aansluiten van de draadjes van de lantaarns bleek dat de hoeveelheid ruimte tussen de niveaus toch wel wat aan de kleine kant was. Zonder het gat in niveau -1 hadden de mensen in Laude zonder licht over straat gemoeten.
En dan als laatste de plaat voor het station Ter Apel. Het stationsgebouw staat er ook al. En ja dat lijkt verdacht veel op een bekend station ergens in Duitsland, daar moet ik nog steeds iets aan veranderen. Het is ook het enige gebouw op deze baan die vroeger al eens op een van mijn andere treinbanen heeft gestaan. Tijdens mijn middelbare schooltijd heb ik dit station (en ook heel wat andere huisjes en accessoires) gehad van een vriend die het weer had gered uit de vuilnisbak van een kennis van zijn vader. De hoofdbaan en de sporen van het station hebben al een onderlaag verf gekregen, maar de ruimtes waar het postperron en het opstelterrein komen te liggen zijn nog niet zichtbaar. De werkbank die ik gebruikte voor het bewerken van het hout was het bureau dat nu onder station Ter Apel staat en sindsdien dient het als opslagplaats.