Fleischmann relais 6956 en digitaal

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
brandweermille

Fleischmann relais 6956 en digitaal

Bericht door brandweermille »

hallo n spoor collega's,

Ik ben sinds kort digitaal gegaan en er rijden inmiddels zo'n 7 treinen rond. Vroeger gebruikte ik de schakelrelais van Fleischmann (6956), voor het schakelen van blokken, maar dat gaat niet meer (14V) Ik ben wat aan het zoeken geweest op Google, maar ik wil niet verder op een pc, ik ben een beetje digibeet. Ik werk nog met reed contacten en de zelf denkende wissels van Fleischmann.
Wat zou een handige niet te dure en vooral niet te ingewikkelde stap zijn om toch nog een paar blokken te kunnen maken.

Iemand een suggestie?

René

Gaat niet bestaat niet, proberen schept karakter en karakter siert de mens en als je je met niemand verglijkt, word je wie je bent!

Ad_M

Re: Fleischmann relais 6956 en digitaal

Bericht door Ad_M »

Hoi René, ik heb erg zitten twijfelen om op jou vraag / statement te reageren :roll:
Echter in jou beredenering nek je nu elke vorm / voordeel van het digitaal rijden...

Er is al veel over geschreven hierover dit forum en ook als je je verder inlees in het digitaal rijden
Zal je merken dat het niet mogelijk is om "analoog blokken" te maken voor digitaal zoals je hier beschrijft en gewend ben als bij analoog

Dus dan kan je beter weer analoog gaan rijden?

Of doorgaan en bijv even met Wim bomen (rosoft) en daar een s88SD16-n bestellen, afhankelijk wat je centrale is die je gebruikt, en dan je blokken maken
Je zit dan wel vast aan een PC en besturingssoftware naar eigen keuze

Digitaal lijkt ingewikkeld, maar als je jezelf de tijd en het geduld geeft om te leren..., HEEEEL gaaf

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
brandweermille

Re: Fleischmann relais 6956 en digitaal

Bericht door brandweermille »

Ik ga me er eens verder in verdiepen. Inmiddels ben ik wel weer een stap verder, de blokschakelaars werken gewoon, ook met 16V!

Gaat niet bestaat niet, proberen schept karakter en karakter siert de mens en als je je met niemand verglijkt, word je wie je bent!
Plaats reactie