Vanavond lekker opgeschoten.
De PC weer tevoorschijn gehaald en aangesloten. Ook de S88XPressNetLI en de eerste bezetmeldprint aangesloten. EN het hele handeltje werkte in 1 keer, altijd fijn. Ook maar alvast een nieuwe database in Koploper gemaakt om de baan in te zetten.
Bezetmelder en S88XPressNetLI weer tevoorschijn gehaald na ruim 1,5 jaar.
De voorraad Servoswitchen, ik kan voorlopig nog vooruit. Ik had er meer dan ik dacht...
En het handeltje onder de baan gemonteerd. En ja, er zit een servo op de ringleiding. Kan geen kwaad, kwam zo uit en ik had geen zin de boel om te leggen.
Impressie van hoe het er uitziet onder de baan.
Daarna ben ik aan het meten gegaan. Ik wil blokken van plm. 1,5 meter omdat ik met treinen van die lengte wil kunnen rijden. Een aantal (of allemaal, ik zie wel), knip ik in 2en om ook veel kleine treinen kwijt te kunnen (dus blokken van 75cm).
In
dit filmpje (speciaal voor Sjaak
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) zie je de meettrein rijden.
De wat? De meettrein. Deze trein is anderhalve meter lang en gebruik ik om de blokken af te tekenen. Gewoon rondje rijden, op de juiste plek stoppen en aftekenen waar de grenzen van de blokken komen. Dat kun je ook met een meetlint of zoiets doen, maar in de bochten is dat een ramp, vandaar deze methode.