eerste digitale testbaan

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
John M

eerste digitale testbaan

Bericht door John M »

Beste medespoorders,

Graag jullie mening, aanvulling of support. Ik heb in een ander topic aangegeven toch digitaal te gaan, dit wil ik stapsgewijs gaan doen.

Allereerst heb ik een testbaan gemaakt in mijn hoofd en later (zie onder) op anyrail. Het word een simpele baan alles op 1 hoogte, met de tijd ga ik hem wel bekleden maar het blijft een testbaan. Hiermee bedoel ik meteen ook het leren omgaan met, aansluiten van en solderen van modules en draden etc.

De moduletafel is 1.20m bij 0.80m over de hoogte dim dam ik nog, dus VRAAG 1) wat is de gemiddelde hoogte?
Ik gebruik voor deze moduletafel alleen Fleischmann rails.

Afbeelding

Zien jullie iets dat ik mis of waar ik geen rekening mee heb gehouden zeg het AUB, ik heb geprobeerd wissels en een rangeerstuk er in te passen. Ik rij voorlopig met 1 loc en 3 wagonnetjes dus superlengtes is nog niet nodig. Mijn definitieve baan laat nog wel even op zich wachten omdat er nog 1 vogeltje uit moet vliegen.

Groet

John

#durftevragen

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Re: eerste digitale testbaan

Bericht door Hoontje »

Ziet er voor een eerste testbaan goed uit.
Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen

Succes!

Hoontje

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Flm 9120 is een R1 boog, daar gaat niet alles doorheen. Voor enkele locomotieven en ook wagons zijn deze bogen te krap. Ik weet niet waar je mee wil gaan rijden, dus wellicht is de opmerking overbodig.

Onderwerp starter
John M

Bericht door John M »

Met onderstaande combinatie ga ik mijn eerste rondjes draaien

Afbeelding

Groet

John

#durftevragen

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hi,

Dat gaat makkelijk door je krappe Fleischmann boogjes. Er gaat heel veel makkelijk door R1. Enkel oudere stoomloks niet of met veel moeite en af en toe een ontsporing. Leg die bogen wél met de grootste precisie op je testbaan zonder een enkel knikje. Dan heb je een aardig bedrijfszeker geheel....

In je 'echte' baan straks gewoon niks onder de Flm R3 als dat effe gaat....

Succes en have fun!

J.

Afbeelding
Plaats reactie