Pff, het kreng is klaar. Nu ben ik bezig hem op zijn plek te plaatsen. Uiteraard weer wat onvoorziene situaties. De helix is breder dan gepland omdat de ruimte voor de later ertussen geplaatste delen iets breder is vanwege het stukje waar het draadeind in zit. Niet erg, maar hij steekt een klein stukje uit. Ik heb hem iets schuin geplaatst, dat maakt het ook makkelijker om de helix aan te sluiten op het schaduwstation.
Ik liep nog tegen iets irritants aan. Bij het doorslijpen van een deel schoot een stuk rails uit de bedding. Dat was niet te herstellen, dus nieuw stukje erin. Ik had nog wat oude Minitrix railstukken liggen. Hup, erin gezet en toen moest ik alleen nog een draadje eraan solderen... En dat ging dus niet. De soldeer pakte gewoon niet. Soldeerbout nog wat heter gestookt, maar noppes. Toen maar eens gegoogled, en wat bleek? Sommige oudere rails van Minitrix is van een zodanig materiaal (RVS) dat soldeer gewoon niet pakt (tenzij je aan de slag gaat met s39, zuren of dat soort troep). Grrr.
Dus railstuk er weer uit, enkeltje prullenbak, en vervangen door een oud Roco stuk dat zich wel weet te gedragen.
Maar goed, nu aansluiten op het schaduwstation, een keerlusje op niveau 0 maken, bezetmelders aansluiten en dan uitgebreid testrijden en stellen (daarbij is de constructie met draadeinden ideaal).
Gisteren ook nog wat extra spul gekocht. Ik moest in Vlaardingen zijn bij wat vrienden, en in het verlengde van hun straat zit MTE. Uiteraard ben ik even langs gegaan, en heb de eerste stukken Peco code 55 gescoord (de code 80 was op, 75 stuks zitten erin!), en ook nog een extra Multimaus. Die laatste ga ik gebruiken voor het programmeerspoor en als reserve centrale. De baan draait straks namelijk op 2 MM centrales, 1 voor het schaduwstation en 1 voor de rest, waarbij een van de twee als booster wordt gebruikt.