Na het zien van al dat moois dat hier op het forum met 3D gemaakt wordt, is het idee ontstaan om dit op deze manier te verwezenlijken.
Een paar weken geleden heb ik dan de muis bij de staart gevat en ben met de schuifmaat in de hand, het minitrix kapje gaan natekenen.
Aan de hand van tekeningen en foto's, die ik op het internet gevonden heb, is de botsneus gemodelleerd.
Ook heb ik aan de hand van het basismodel, een kapje met A-sein maar zonder sierstrippen getekend.
Inmiddels zijn de getekende kapjes bij shapways besteld, en heb ik ze vandaag mogen ontvangen.
![Afbeelding](http://i1119.photobucket.com/albums/k634/robbyreunisini-rijder/SAM_1235_zpsgwygnbip.jpg)
De kapjes passen gelukkig over het donor onderstel en worden op dezelfde manier als het originele kapje bevestigd. Ook de pantografen zijn met dezelfde schroefjes over te zetten.
Alleen heb ik voor het rode schuifje geen opening gemaakt, want ik rij toch niet via de bovenleiding en ik vind dat rode schuifje geen gezicht.
De isolatoren zijn vast op het dak geprint met een gleufje bovenop, om een draadje van 0,35mm in te lijmen.
Dus nu kan de verdere ombouw beginnen.
Een dezer dagen komen de kapjes ook beschikbaar via shapeways, maar dan moet ik eerst nog een eigen shop aanmaken.
Groetjes: Robby