Nieuwe 1100?
Nieuwe 1100?
Nieuwe lente, nieuwe geluid, nieuwe producent,
http://www.hobby66.fr/
Voorlopig alleen de franse BB8100, maar laten we zeggen, er is hoop!
Mvg, Albert
http://www.hobby66.fr/
Voorlopig alleen de franse BB8100, maar laten we zeggen, er is hoop!
Mvg, Albert
Re: Nieuwe 1100?
Het is natuurlijk niet onmogelijk, maar die kans lijkt me gering. Het is een eigen productie van Hobby66, voor de Franse markt. De vraag is of deze kleinserie-fabrikant wil investeren in de aanpassingen tot een 1100 (andere draaistellen, verlichting, kleur, opdrukken etc.) voor de Nederlandse markt. Dan is er ook nog een importeur nodig om die Nederlandse markt te bedienen (H@ns ).
Als de Franse markt nu door Hobby66 bediend wordt, haken de grotere fabrikanten met hun ontwikkelingen wellicht af, omdat er met dit model immers een stuk markt voor hun wegvalt. Als ik tenminste Piko, Minitrix of Fleischmann was, zou ik me met de komst van dit model nog eens achter het oor krabben of ik nu zou willen investeren in de BB8100 en afgeleide modellen.
Voor de liefhebbers/geïnteresseerden: klik HIER voor een filmpje van de BB8100. Zonder verlichting of aangehaakte rijtuigen of wagons... Overigens is het een model waarbij slechts één draaistel aangedreven is. Voor adhesie/tractie is dat niet zo best. Ik kan er nog niet heel warm voor lopen.
Als de Franse markt nu door Hobby66 bediend wordt, haken de grotere fabrikanten met hun ontwikkelingen wellicht af, omdat er met dit model immers een stuk markt voor hun wegvalt. Als ik tenminste Piko, Minitrix of Fleischmann was, zou ik me met de komst van dit model nog eens achter het oor krabben of ik nu zou willen investeren in de BB8100 en afgeleide modellen.
Voor de liefhebbers/geïnteresseerden: klik HIER voor een filmpje van de BB8100. Zonder verlichting of aangehaakte rijtuigen of wagons... Overigens is het een model waarbij slechts één draaistel aangedreven is. Voor adhesie/tractie is dat niet zo best. Ik kan er nog niet heel warm voor lopen.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Kleinserie/Commercieel
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
- Locatie: sliedrecht
Re: Nieuwe 1100?
Hallo,
Even inhaken op de BB8100 ook startrain is met dit model bezig en die heeft al de NS 1300 gemaakt.
Dus ik zou daar eerder van opkijken als die er mee komt in de komende jaren.
Maar het zou ook zo kunnen zijn dat hobby66 ze laat maken door startrain en dan eigen nummers er op heeft.
Groetjes,
Rob
Even inhaken op de BB8100 ook startrain is met dit model bezig en die heeft al de NS 1300 gemaakt.
Dus ik zou daar eerder van opkijken als die er mee komt in de komende jaren.
Maar het zou ook zo kunnen zijn dat hobby66 ze laat maken door startrain en dan eigen nummers er op heeft.
Groetjes,
Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
Re: Nieuwe 1100?
hobby66, distributeur van Startrain in Frankrijk heeft de BB8100 in eigen beheer ontwikkeld. De eerste modellen komen in april 2015 beschikbaar. Zodra ik er een binnen heb komt er wel een recensie van mijn hand.
viewtopic.php?f=48&t=8022&hilit=8100
viewtopic.php?f=48&t=8022&hilit=8100
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Re: Nieuwe 1100?
Er staat op https://www.menzels-lokschuppen.de/out/ ... 0001_2.jpg een zwart/wit foto met 4 verschillende kappen voor de 8100. Dat geeft de NS hobbyist toch hoop dat ze ooit de moeite gaan doen voor de verschillende kappen van een 1100...
Fred
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Re: Nieuwe 1100?
Ja ik wil natuurlijk niemands party pooper zijn, maar met alleen een ander kapje ben je er nog niet: ook de draaistellen van de 1100 zijn anders dan die van de BB8100. En nogmaals: er moet iemand bereid zijn de verkoop en service in Nederland te willen doen. Van een onbekende fabrikant en voor een model met technische beperkingen (zoals maar één aangedreven draaistel, heeft het wel een NEM-stekker?) weet ik niet of iemand dat zou willen doen...
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Nieuwe 1100?
Tja, hoop doet leven...
bij Menzel staat genoemd:
"...E-Lok BB8106 der SNCF für die Epoche 3 in grüner Farbgebung, Depot Villeneuve. Limitiertes Sondermodell für Frankreich. Detaillierte Ausführung mit dem Vorbild entsprechend verschiedenen Gehäuseformen. Aufgrund der Platzverhältnisse Antrieb nur auf einem Drehgestell. Fünfpoliger Motor mit Schwungmasse. Lichtwechsel weiß/rot. Feine Pantographen. Angesetzte Kleinteile. Digitalschnittstelle nach NEM651 und NEM-Kupplungsaufnahme..."
Dus qua digitaal zou het in ieder geval moeten kloppen.
Fred
bij Menzel staat genoemd:
"...E-Lok BB8106 der SNCF für die Epoche 3 in grüner Farbgebung, Depot Villeneuve. Limitiertes Sondermodell für Frankreich. Detaillierte Ausführung mit dem Vorbild entsprechend verschiedenen Gehäuseformen. Aufgrund der Platzverhältnisse Antrieb nur auf einem Drehgestell. Fünfpoliger Motor mit Schwungmasse. Lichtwechsel weiß/rot. Feine Pantographen. Angesetzte Kleinteile. Digitalschnittstelle nach NEM651 und NEM-Kupplungsaufnahme..."
Dus qua digitaal zou het in ieder geval moeten kloppen.
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Re: Nieuwe 1100?
Kan er bijna niet op wachten!
Een UM BB8100 met twintig graanwagens op de Mauriennelijn..
http://le-forum-du-n.forumotions.net/vi ... remb13.jpg
https://m.youtube.com/watch?v=-RsrdA_H6Vg
https://m.youtube.com/watch?v=bVtMZev53PQ
Een UM BB8100 met twintig graanwagens op de Mauriennelijn..
http://le-forum-du-n.forumotions.net/vi ... remb13.jpg
https://m.youtube.com/watch?v=-RsrdA_H6Vg
https://m.youtube.com/watch?v=bVtMZev53PQ
Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains
Re: Nieuwe 1100?
Hij wordt nu te koop aangeboden op dm-toys, mooi modelletje om te zien!
https://www.dm-toys.de/produktdetails/i ... -1004.html
Stiekem blijven hopen op (meerdere) NS versies...
Fred
https://www.dm-toys.de/produktdetails/i ... -1004.html
Stiekem blijven hopen op (meerdere) NS versies...
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
Re: Nieuwe 1100?
Ik ben alleen een verzamelaar van modellen en heb dus geen treinbaan. Ik heb deze loc vandaag binnen gekregen via andere kanalen en moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de gedetailleerdheid van dit model. Het is de grijze "Beton" versie met oranje biezen. Als ik dit model naast mijn Minitrix'n zet valt het verschil toch wel erg op. De lengte is beduidend korter dan de Mtrix, er zitten allerlei los aangebrachte koppelslangetjes aan die bij Mtrix zijn mee gegoten in het model, de pantografen zijn er super gedetailleerd uit in tegenstelling tot Mtrix en het oogt allemaal een stuk fijner dan de grove en zeer oude Minitrixen.
Voor mij is het niet zo belangrijk of de trekkracht groot genoeg is om een lange sleep te slepen, de echte NS 1100 was blijkbaar ook niet zo'n erg goed trekpaard. En waarom hebben de meeste hier een N-Spoor baan? In verband met ruimte gebrek en kunnen dan meestal geen lange sleep realiseren .
Ik zou het zeker toejuichen als er Nederlandse versies zou komen.
Als er foto's gewenst worden geef maar een teken.
Voor mij is het niet zo belangrijk of de trekkracht groot genoeg is om een lange sleep te slepen, de echte NS 1100 was blijkbaar ook niet zo'n erg goed trekpaard. En waarom hebben de meeste hier een N-Spoor baan? In verband met ruimte gebrek en kunnen dan meestal geen lange sleep realiseren .
Ik zou het zeker toejuichen als er Nederlandse versies zou komen.
Als er foto's gewenst worden geef maar een teken.
Re: Nieuwe 1100?
Euh, dat klopt niet. De meeste hier hebben juist N-spoor omdat je op een relatief kleine ruimte met lange slepen kunt rijden. Dus een grote trekkracht is wel degelijk gewenst.Marc D. schreef:En waarom hebben de meeste hier een N-Spoor baan? In verband met ruimte gebrek en kunnen dan meestal geen lange sleep realiseren .
Die zijn altijd gewenstAls er foto's gewenst worden geef maar een teken.
Re: Nieuwe 1100?
Op dit late en donkere tijdstip even geen betere screens dan deze.
- Bijlagen
-
- 3 versies in N
- top.jpg (92.11 KiB) 14212 keer bekeken
Re: Nieuwe 1100?
De 2e foto kan er blijkbaar niet bij dus bij deze. Tsja, dan is het of een goede trekkracht in een mindere (oude) detaillering of een mindere trekkracht in een goede (modernere) detaillering. Nogmaals, ik heb geen treinbaan, misschien is er iemand (Hans) die de rij-eigenschappen eens onder de loupe kan nemen? Het statische Del Prado model komt trouwens aardig overeen met het Hobby66 model .
- Bijlagen
-
- front.jpg (114.55 KiB) 14212 keer bekeken
Re: Nieuwe 1100?
Ik zie nu pas dat ik misschien een verkeerde aanschafkeuze heb gemaakt, om een model zo dicht mogenlijk als een NS 1100 te hebben, met rode sluitverlichting boven de raampartij, had ik beter deze loc kunnen aanschaffen. http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html
Re: Nieuwe 1100?
Hallo,
Voor de (niet) oplettende lezer/volger: http://www.n-spoorstore.nl/elektrische- ... y66-e-locs
Ze zijn onderweg.
groet,
Hans
Voor de (niet) oplettende lezer/volger: http://www.n-spoorstore.nl/elektrische- ... y66-e-locs
Ze zijn onderweg.
groet,
Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Re: Nieuwe 1100?
Voor diegene die op zoek zijn naar een goed gelijkende NS variant bieden de te verwachte modellen weinig mogelijkheden. Net zoals de door mij eerder getoonde beton grijze Avignon versie. Alleen de H66-10001 Villeneuve versie zou werkende sluit toplichten hebben. De andere versies blijkbaar niet. De H66-10002 heeft volgens de beschrijving ook rijrichting afhankelijke verlichting maar als je de foto vergelijkt met de H66-10001 lijken de toplichten zelf dicht gemaakt en daarom wellicht niet functioneel.
De reden dat ik niet bij jou besteld heb, Hans, is dat ze nog niet leverbaar waren en zijn. En aangezien ze nu ook niet meer bij Lippe op voorraad zijn denk ik dat we er lang op kunnen wachten, of er moet een nieuwe levering komen. Zo niet worden dit geheid verzamelaars objecten.
Ik blijf nog steeds hopen op Nederlandse versies en, totdat deze er zijn, ben ik blij met de H66-10008.
De reden dat ik niet bij jou besteld heb, Hans, is dat ze nog niet leverbaar waren en zijn. En aangezien ze nu ook niet meer bij Lippe op voorraad zijn denk ik dat we er lang op kunnen wachten, of er moet een nieuwe levering komen. Zo niet worden dit geheid verzamelaars objecten.
Ik blijf nog steeds hopen op Nederlandse versies en, totdat deze er zijn, ben ik blij met de H66-10008.
Re: Nieuwe 1100?
Hallo,
Nu op voorraad, zelfs 1tje digitaal met Lenz decoder.
groet,
Hans
Nu op voorraad, zelfs 1tje digitaal met Lenz decoder.
groet,
Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
- Locatie: Lochem
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Nieuwe 1100?
Wijken de onderstellen echt zoveel af van de NS versies? Ik bedoel... als je deze versie zou overspuiten in geel/grijs, zou het echt opvallen?
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
- Locatie: Lochem
Re: Nieuwe 1100?
Net nog eens wat foto's zitten bekijken van de SNCF 8100 en NS1100 in de boeken van Uquilair.
De draaistellen zijn optisch wel hetzelfde maar in de loop van de jaren is hier wel wat aan gesleuteld.
Binnen de 1100 serie zie je hierin ook verschillen ontstaan.
Als basis voor een 1100 zijn de locomotieven te gebruiken maar dan moet je de "toevoegingen" van de NS nog wel aanbrengen. Denk hierbij aan de toplichten (zijn wel aanwezig op de groene variant maar dicht gemaakt) en de chromen sierstrips.
De draaistellen zijn optisch wel hetzelfde maar in de loop van de jaren is hier wel wat aan gesleuteld.
Binnen de 1100 serie zie je hierin ook verschillen ontstaan.
Als basis voor een 1100 zijn de locomotieven te gebruiken maar dan moet je de "toevoegingen" van de NS nog wel aanbrengen. Denk hierbij aan de toplichten (zijn wel aanwezig op de groene variant maar dicht gemaakt) en de chromen sierstrips.
-
- Berichten: 626
- Lid geworden op: 06 aug 2015 19:09
Re: Nieuwe 1100?
Chromen sierstrips? Die zitten toch alleen op de blauwe/turqoise versie? Zelf zal ik een geel/grijze variant willen.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
- Locatie: Lochem
Re: Nieuwe 1100?
De H66-10001 Villeneuve versie heeft als enige uitvoering werkende sluit toplichten. De laatste vandaag binnen gekregen . Geen van allen hebben een omgekeerd L-sein wat ook niet zo verwonderlijk is. De onderstellen zouden eventueel aangepast kunnen worden door de onderstel zijkanten van Del Prado te gebruiken met wat plak, knip en vijl werk. Het zijn voornamelijk de hoekige zandhouders die bij NS bol waren.
Ook nog een filmpje tegengekomen met de trekkracht.
https://www.youtube.com/watch?v=l3lcvv4Gc8o
Ik heb geen baan maar wel rails voor een ovaal en trafo. 5 rijtuigen trekt een loc met gemak.
Ook nog een filmpje tegengekomen met de trekkracht.
https://www.youtube.com/watch?v=l3lcvv4Gc8o
Ik heb geen baan maar wel rails voor een ovaal en trafo. 5 rijtuigen trekt een loc met gemak.
Re: Nieuwe 1100?
Voor een video van de betongrijs-oranje BB8100 die 21 vierassige SGW-zelflossers en een groene die twaalf dito ketelwagens op een vlakke baan trekt zie https://www.youtube.com/watch?v=99xVUFxcX2k.
Behalve de Nederlandse 1100'en is er nog een Franse variant die qua decoratie dichtbij de oorspronkelijke NS-versie komt. Het is de BB8051, later BB10001 en tenslotte BB20006, de experimentele éénfase-wisselstroomloc die met beperkt vermogen ook onder 1500 V= bleek te kunnen rijden. Zie http://www.apmfs.fr/bb20006.html.
Behalve de Nederlandse 1100'en is er nog een Franse variant die qua decoratie dichtbij de oorspronkelijke NS-versie komt. Het is de BB8051, later BB10001 en tenslotte BB20006, de experimentele éénfase-wisselstroomloc die met beperkt vermogen ook onder 1500 V= bleek te kunnen rijden. Zie http://www.apmfs.fr/bb20006.html.
Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1969)
Re: Nieuwe 1100?
...maar de titel van dit onderwerp...
Het was al mijn voorspelling en ik zie het inderdaad nog niet niet gebeuren We moeten nog vooruit met onze 4 decennia oude MTX'jes
Maar ik duim mee voor ontwikkelingen!
Het was al mijn voorspelling en ik zie het inderdaad nog niet niet gebeuren We moeten nog vooruit met onze 4 decennia oude MTX'jes
Maar ik duim mee voor ontwikkelingen!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController