ff voorstellen
-
Onderwerp starter - Berichten: 9
ff voorstellen
Hallo,
Na een tijdje anoniem hier rond geneusd te hebben, heb ik besloten om me maar ff aan te melden.
Ik ben lesley, 34 jaar Muziekfreak en uiteraard Treinenfreak.
Ik heb vroeger baan van Marklin gehad, Piko, Roco, een houten treinbaan en een Lego trein.
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt om een mooie baan te bouwen in mijn salontafel en ben dan ook overgestapt van H0 naar N. Het word waarschijnlijk een project dat vele maanden gaat duren, ik heb net als de meeste een kwaal dat er geen geldboom op mijn rug groeit :p
Onderstaande startpakket heb ik gekocht met die groene extra wagons en wil voor tijdperk 3 a 4 gaan, stoom en dieseltreinen met voorkeur voor de DB.
Ik zal het verloop van mijn project hier proberen bij te houden.
Groetjes
Lesley
Na een tijdje anoniem hier rond geneusd te hebben, heb ik besloten om me maar ff aan te melden.
Ik ben lesley, 34 jaar Muziekfreak en uiteraard Treinenfreak.
Ik heb vroeger baan van Marklin gehad, Piko, Roco, een houten treinbaan en een Lego trein.
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt om een mooie baan te bouwen in mijn salontafel en ben dan ook overgestapt van H0 naar N. Het word waarschijnlijk een project dat vele maanden gaat duren, ik heb net als de meeste een kwaal dat er geen geldboom op mijn rug groeit :p
Onderstaande startpakket heb ik gekocht met die groene extra wagons en wil voor tijdperk 3 a 4 gaan, stoom en dieseltreinen met voorkeur voor de DB.
Ik zal het verloop van mijn project hier proberen bij te houden.
Groetjes
Lesley
- Bijlagen
-
- 12642697_1281838155176605_3184627607210689566_n.jpg (51.22 KiB) 5915 keer bekeken
-
- images2.jpg (10.42 KiB) 5915 keer bekeken
Re: ff voorstellen
Hallo Lesley,
Welkom op het forum.
Je spaart ook bad eendjes?
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum.
Je spaart ook bad eendjes?
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
-
Lesley - welkom op "het" forum. Leuke extra wagens heb je aangeschaft naast de startset. Vraag maar raak, er zijn hier veel mensen die van verschillende zaken (soms maar een beetje) verstand hebben. Muziek? Heb je daar tijd voor? Wat voor muziek? Bericht ons over de ontwikkelingen rond om de koffietafel. Succes.
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
Lesley,
Ook namens mij welkom op het forum, het idee van een N-baan in een salontafel heb ik hier al vaker langs zien komen, beschikbare ruimte is vaak erg beperkt maar we gaan het zien.
groetjes,
Bert
Ook namens mij welkom op het forum, het idee van een N-baan in een salontafel heb ik hier al vaker langs zien komen, beschikbare ruimte is vaak erg beperkt maar we gaan het zien.
groetjes,
Bert
-
Dank jullie wel, ik zal hier zeker vragen gaan stellen.
De binnenkant tafel is ong. 124 x 52. Dus ik heb wat mogelijkheden.
Ik heb een idee om daar een kleine vallei in te maken met 2 rondjes spoor erom heen.
De treintjes worden niet te lang.
rc.amsterdam> Ik heb bijna 15 jaar op gabber feesten gedraaid en ben thuis nog vaak Podcast's aan het mixen.
Ik moet nu eerst sparen voor een glasplaat voor op me tafel en zal dan zeker alle ontwikkelingen bij houden.
De binnenkant tafel is ong. 124 x 52. Dus ik heb wat mogelijkheden.
Ik heb een idee om daar een kleine vallei in te maken met 2 rondjes spoor erom heen.
De treintjes worden niet te lang.
rc.amsterdam> Ik heb bijna 15 jaar op gabber feesten gedraaid en ben thuis nog vaak Podcast's aan het mixen.
Ik moet nu eerst sparen voor een glasplaat voor op me tafel en zal dan zeker alle ontwikkelingen bij houden.
- Bijlagen
-
- schets.jpg (62.33 KiB) 5833 keer bekeken
-
Nighttrain - ff bijkomen van het filmpje pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff op mijn leeftijd (69) pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Baanontwerp geeft mogelijkheden - hoogte/diepte kan zo? Als je de baan & scenery net zo grondig doet als dat filmpje kunnen we nog heel wat verwachten.
Baanontwerp geeft mogelijkheden - hoogte/diepte kan zo? Als je de baan & scenery net zo grondig doet als dat filmpje kunnen we nog heel wat verwachten.
vr gr
Rob
Rob
Welkom op het N-SpoorForum Lesley
Ik heb ook in mijn jongere jaren op de lokale radio gedraaid, een drive-in show gehad en in nacht clubs gedraaid
Nog een leuk souvenir aan over gehouden, mijn filters in mijn gehoor zijn nu hartstikke stuk
Dan zijn treinen een stuk veiliger
Mvg,
Ad
Grappig om te lezen dat je toch weer personen tegen kom met dezelfde hobby's / intressesThe Nighttrain schreef:rc.amsterdam> Ik heb bijna 15 jaar op gabber feesten gedraaid en ben thuis nog vaak Podcast's aan het mixen.
Ik heb ook in mijn jongere jaren op de lokale radio gedraaid, een drive-in show gehad en in nacht clubs gedraaid
Nog een leuk souvenir aan over gehouden, mijn filters in mijn gehoor zijn nu hartstikke stuk
Dan zijn treinen een stuk veiliger
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
RC. Amsterdam> Hehe, qua hoogte heb ik 12 a 13 cm berekend tussen bovenblad en bodem, 4 cm per spoor dat volgens NEM voldoende was voor treintjes zonder pantograaf. Dat baanontwerp is meer een richtlijn, ik denk dat het vooral ter plekke passen en meten word. Maar het idee is om vanaf elke kant van de tafel een kijkervaring te hebben, wellicht dat ik iets te enthousiast ben voor de ruimte die beschikbaar is maar we zullen het zien
Ad> Wat cool man! Dat vind ik nog steeds het mooiste om te doen, draaien op feesten en clubs. Zeker in deze tijd waar iedereen met USB draait en ik nog met vinyl.
Ik heb geluk gehad met me oren met optreden ontdanks de paar 100 BPM, uiteindelijk is het nonchalant werken zonder gehoorbeschermers (slijpen/hakken) hetgeen geweest waar ik last van heb.
Ad> Wat cool man! Dat vind ik nog steeds het mooiste om te doen, draaien op feesten en clubs. Zeker in deze tijd waar iedereen met USB draait en ik nog met vinyl.
Ik heb geluk gehad met me oren met optreden ontdanks de paar 100 BPM, uiteindelijk is het nonchalant werken zonder gehoorbeschermers (slijpen/hakken) hetgeen geweest waar ik last van heb.
Welkom Lesley op het N- forum .
De hobby's die je noemt muziek heb ik ook gedaan in de jaren 70 van de vorige eeuw .
Geluid beschadiging heb ik van machines gekregen niet van de muziek die dan nog graag afspeel .
Zoals van Creedence Clearwater Revival bijvoorbeeld .
Succes met je opbouw van de salonbaan en blijf je volgen .
m.v.g. Sjaak
De hobby's die je noemt muziek heb ik ook gedaan in de jaren 70 van de vorige eeuw .
Geluid beschadiging heb ik van machines gekregen niet van de muziek die dan nog graag afspeel .
Zoals van Creedence Clearwater Revival bijvoorbeeld .
Succes met je opbouw van de salonbaan en blijf je volgen .
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Dank je wel.
Wat tof man! schitterend nummer noem je ook op. Zelfs voor een houser als ik
Erg typisch ook eigenlijk heh, ik ga bijna concluderen dat muziek en uitgaan goed voor je is en werken schadelijk voor de gezondheid.
Wat tof man! schitterend nummer noem je ook op. Zelfs voor een houser als ik
Erg typisch ook eigenlijk heh, ik ga bijna concluderen dat muziek en uitgaan goed voor je is en werken schadelijk voor de gezondheid.
-
Mijn groene wagens zijn voorzien van standaard fleischman Interieur verlichting.
Erg mooi, maar de wagens worden erg warm en de wielen hebben erg veel last van wrijving op de sleepcontacten. Die zien er ook wat verouderd uit.
Is dit normaal met standaard verlichting?
Erg mooi, maar de wagens worden erg warm en de wielen hebben erg veel last van wrijving op de sleepcontacten. Die zien er ook wat verouderd uit.
Is dit normaal met standaard verlichting?
- Bijlagen
-
- light.jpg (10.25 KiB) 4712 keer bekeken
-
Hoi Lesley,
Van die warmte dat kan kloppen, als je deze binnenverlichting hebt gekocht. Deze is voor analoog en je rijd digitaal dus een hogere spanning op je rails dan analoog. Pas op met jouw wagons, vooral het dak kan tot vervorming leiden...
Advies: koop eens een Digikeijs led binnenverlichting, niet duur en geen warmteontwikkeling, geschikt voor digitaal
en nog deelbaar in stukken ook.
http://www.digikeijs.nl/dr100-inbouwset ... l-562.html
Of, als je al een gezinsverpakking van deze Fleischmann sets gekocht hebt, het lampje vervangen door bijv. een 20 V exemplaar, is vrij simpel.
Veel succes enne blijf posten!
Groet
Hans
Van die warmte dat kan kloppen, als je deze binnenverlichting hebt gekocht. Deze is voor analoog en je rijd digitaal dus een hogere spanning op je rails dan analoog. Pas op met jouw wagons, vooral het dak kan tot vervorming leiden...
Advies: koop eens een Digikeijs led binnenverlichting, niet duur en geen warmteontwikkeling, geschikt voor digitaal
en nog deelbaar in stukken ook.
http://www.digikeijs.nl/dr100-inbouwset ... l-562.html
Of, als je al een gezinsverpakking van deze Fleischmann sets gekocht hebt, het lampje vervangen door bijv. een 20 V exemplaar, is vrij simpel.
Veel succes enne blijf posten!
Groet
Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Hallo Lesley,
Ik heb je filmpje bekeken.
Gaaf, heel wat anders dan "I'm a train".
m.vr.gr.
Hans
Ik heb je filmpje bekeken.
Gaaf, heel wat anders dan "I'm a train".
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
-
Dank je wel voor de tip hans, nu je het zegt is het idd ook vrij logisch. De daken worden idd ook veelste warm.
Ik zie met me vergrootglas dat de geleiders ook last hebben slijtage/oxidatie of iets dergelijks.
Bij nieuwe geleiders lopen de wielen niet meer stroef? Ik heb die ledstrips opgeslagen. Mooi alternatief.
Hans> Cool man, toevallig hield ik een soort van wedstrijd op FB om zoveel mogelijk muziek videoclips over trains te plaatsen.
Dit geweldige nummer dat je noemt is mij helemaal ontschoten.
Ik zie met me vergrootglas dat de geleiders ook last hebben slijtage/oxidatie of iets dergelijks.
Bij nieuwe geleiders lopen de wielen niet meer stroef? Ik heb die ledstrips opgeslagen. Mooi alternatief.
Hans> Cool man, toevallig hield ik een soort van wedstrijd op FB om zoveel mogelijk muziek videoclips over trains te plaatsen.
Dit geweldige nummer dat je noemt is mij helemaal ontschoten.