de GEINBAAN concept TWEE
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
- Locatie: Noordelijk brabant
- Contacteer:
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Jan ziet goed uit hoor. Ga vooral zo door.
Voor symbolen met de alt knop kun je op google genoeg vinden. Geef als zoek opdracht: Windows alt key codes.
Dan komen er veel resultaten met mooie overzichten van de codes.
Voor symbolen met de alt knop kun je op google genoeg vinden. Geef als zoek opdracht: Windows alt key codes.
Dan komen er veel resultaten met mooie overzichten van de codes.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
hallo mannen,
na weer een hoop uren zwoegen en heeeeel veel grijze cellen aan het werk gehad te hebben heb ik onderstaand op papier
met de bijbehorende omschrijving
nu is het vrijdagavond dus relaxen.
graag jullie geliefd commentaar.
na weer een hoop uren zwoegen en heeeeel veel grijze cellen aan het werk gehad te hebben heb ik onderstaand op papier
met de bijbehorende omschrijving
nu is het vrijdagavond dus relaxen.
graag jullie geliefd commentaar.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Henk,
De link is niet helemaal goed, krijg een foutmelding, hier de juiste:
https://nl.wikipedia.org/wiki/ASCII_(tekenset)
Volgens mij mist de [ /url ] aan het eind.
De link is niet helemaal goed, krijg een foutmelding, hier de juiste:
https://nl.wikipedia.org/wiki/ASCII_(tekenset)
Volgens mij mist de [ /url ] aan het eind.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
- Locatie: Bennekom
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hallo Ben,
Argh, ik denk iets verkeerd gegaan met kopieren. Zou het anders ook even niet weten. De andere link doet het namelijk wel.
Maar zo is het ook weer opgelost. Bedankt!
Argh, ik denk iets verkeerd gegaan met kopieren. Zou het anders ook even niet weten. De andere link doet het namelijk wel.
Maar zo is het ook weer opgelost. Bedankt!
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
hallo allen,
wilde toch nog wel even kwijt dat bovenstaande stroom/schakelschema,s nooit door mij tot stand waren gekomen zonder de vele voorbeelden die her en der op het forum bij de diverse baanontwerpen zijn getoond.
uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat ik met mijn lekenverstand op het gebied van stroom dit ver boven mijn kunnen heb weten te realiseren en nooit hebben kunnen bedenken ook tot zo iets in staat te zijn.
en ongetwijfeld zullen er op te tekening van het schema fouten zijn ingetekend maar daar kom ik vanzelf achter bij het daadwerkelijke aansluiten.
maar zoals al vele malen is aangekaart kan dit soort zaken ook alleen maar tot stand komen door de vele helpende handen/adviezen die gegeven worden door onze mede forumgenoten die wel op deze gebieden hebben door gestudeerd en hun kennis zo mogelijk graag met je willen delen.
alle lof en dank daarvoor aan ieder die zich hierdoor aangesproken voelt.
maar goed bovenstaand schema mag ik dan nog vijf keer in de rest van het baanplan uit gaan voeren.
als dat uiteindelijk dan klaar is en voor mij begrijpelijk op papier staat is de volgende stap de bedrading daadwerkelijk zo aan te sluiten zoals uitgetekend en elke draad te voorzien van labeltjes met de juiste aanduiding waardoor in geval van storing samen met de bijbehorende tekening dit snel en simpel teruggezocht zou moeten kunnen worden.
tot die tijd heb ik dus nog een enorme berg teken/denkwerk te verzetten en zal van daadwerkelijk rijden bar weinig terecht komen.
het vooruitzicht dat dan wanneer alles op juiste wijze is aangesloten er een hopelijk storingvrij rijgenot aan gaat komen doet mij reikhalzend daar naar uitzien.
wordt vervolgd
wilde toch nog wel even kwijt dat bovenstaande stroom/schakelschema,s nooit door mij tot stand waren gekomen zonder de vele voorbeelden die her en der op het forum bij de diverse baanontwerpen zijn getoond.
uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat ik met mijn lekenverstand op het gebied van stroom dit ver boven mijn kunnen heb weten te realiseren en nooit hebben kunnen bedenken ook tot zo iets in staat te zijn.
en ongetwijfeld zullen er op te tekening van het schema fouten zijn ingetekend maar daar kom ik vanzelf achter bij het daadwerkelijke aansluiten.
maar zoals al vele malen is aangekaart kan dit soort zaken ook alleen maar tot stand komen door de vele helpende handen/adviezen die gegeven worden door onze mede forumgenoten die wel op deze gebieden hebben door gestudeerd en hun kennis zo mogelijk graag met je willen delen.
alle lof en dank daarvoor aan ieder die zich hierdoor aangesproken voelt.
maar goed bovenstaand schema mag ik dan nog vijf keer in de rest van het baanplan uit gaan voeren.
als dat uiteindelijk dan klaar is en voor mij begrijpelijk op papier staat is de volgende stap de bedrading daadwerkelijk zo aan te sluiten zoals uitgetekend en elke draad te voorzien van labeltjes met de juiste aanduiding waardoor in geval van storing samen met de bijbehorende tekening dit snel en simpel teruggezocht zou moeten kunnen worden.
tot die tijd heb ik dus nog een enorme berg teken/denkwerk te verzetten en zal van daadwerkelijk rijden bar weinig terecht komen.
het vooruitzicht dat dan wanneer alles op juiste wijze is aangesloten er een hopelijk storingvrij rijgenot aan gaat komen doet mij reikhalzend daar naar uitzien.
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Ik ken het gevoel Jan! Ik ben ook honderden draadjes aan het solderen. Maar eens zitten ze er allemaal aan en kunnen de seinen op groen!
Houd vol!
Ben
Houd vol!
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
bijna vergeten,
was vanmorgen zo tot een een uur of één nog even op de beurs in Houten,
eventjes bij H@Ns langs voor een setje koolborstels.
ook kwam ik nog een set sleepreinigers van Noch tegen en daarmee was mijn zakgeld op.
bij H@Ns kwam ik Happy face nog tegen en eventjes gezellig mee staan kletsen.
al kijkend door de hal ja daar kon je niet overheen kijken kwam ik ook Kees Gorter tegen en ook met hem even gezellig gesproken.
al met al een paar gezellige uurtjes doorgebracht aldaar.
was vanmorgen zo tot een een uur of één nog even op de beurs in Houten,
eventjes bij H@Ns langs voor een setje koolborstels.
ook kwam ik nog een set sleepreinigers van Noch tegen en daarmee was mijn zakgeld op.
bij H@Ns kwam ik Happy face nog tegen en eventjes gezellig mee staan kletsen.
al kijkend door de hal ja daar kon je niet overheen kijken kwam ik ook Kees Gorter tegen en ook met hem even gezellig gesproken.
al met al een paar gezellige uurtjes doorgebracht aldaar.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hoi Jan.
Mede namens mijn collega-commentaargevers bedankt voor je complimenten. Maar het grootste compliment gaat toch naar je zelf. Als ik terugblader naar 1 november 2012 (jouw eerste bijdrage) en mijn eerste commentaar van 20 november en dan kijk hoe jij je met vallen en opstaan, resp. op je schreden terugkerend c.q. met de kop tegen de muur lopend hebt ontwikkeld en ik terugdenk aan het grote aantal berichten/vragen hier op het forum en onze privémailtjes waarin jij je kennis hebt bijeengesprokkeld en nooit te groot was om ook over je fouten en mislukkelingen te berichten, dan hoef je ons niet te complimenteren. Van een “niets” naar wat je nu bent, heb je grotendeels zelf gedaan. Dus als er iemand complimenten verdient…..ben je dat zelf.
Wij hebben alleen maar bouwstenen aangedragen, het meeste heb je zelf gedaan. Nog een heel klein rukje en dan haal je de 100. Ik kijk er hals reikend naar uit, ik heb er nog lang niet genoeg van. Ga zo door!
Mede namens mijn collega-commentaargevers bedankt voor je complimenten. Maar het grootste compliment gaat toch naar je zelf. Als ik terugblader naar 1 november 2012 (jouw eerste bijdrage) en mijn eerste commentaar van 20 november en dan kijk hoe jij je met vallen en opstaan, resp. op je schreden terugkerend c.q. met de kop tegen de muur lopend hebt ontwikkeld en ik terugdenk aan het grote aantal berichten/vragen hier op het forum en onze privémailtjes waarin jij je kennis hebt bijeengesprokkeld en nooit te groot was om ook over je fouten en mislukkelingen te berichten, dan hoef je ons niet te complimenteren. Van een “niets” naar wat je nu bent, heb je grotendeels zelf gedaan. Dus als er iemand complimenten verdient…..ben je dat zelf.
Wij hebben alleen maar bouwstenen aangedragen, het meeste heb je zelf gedaan. Nog een heel klein rukje en dan haal je de 100. Ik kijk er hals reikend naar uit, ik heb er nog lang niet genoeg van. Ga zo door!
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Oke Rob,
jullie commentaargevers en adviseurs hebben er toch in de loop der tijd voor gezorgd dat ik vastzittend in de bouwproblematiek en aansluit/schakelproblemen er met het juiste advies en commentaar mij net die schop onder mijn kont gaven om door te gaan in plaats van de pijp aan maarten te hebben gegeven wat terugkijkend menige keer is voor gekomen.
maar aan die negatieve gedachtegangen gaan we niet terugdenken en gaan vrolijk verder op de door mij ingeslagen weg.
voor hen die regelmatig op beurzen komen zullen mede forumgenoten bekende gezichten zijn.
ik ben gisteren ook al is het voor mij om de hoek voor de tweede keer in Houten geweest en zag in eerste instantie alleen maar vreemden jawel hele horden vreemden beladen met tasjes en/of slepend met grote dozen.
toen ik mij eenmaal bij H@Ns gemeld had en dat gekocht had waar ik voor kwam stelde hij mij voor aan iemand die naast mij stond en dat bleek Happy face te zijn. Via hem kwam ik er achter dat Kees Gorter ook in de buurt moest wezen en na die gevonden te hebben kwam ik met Kees bij een stand die beheerd werd door ook een Hans die mij wel is voorgesteld maar de verdere naam is mij ontschoten.
overtuigd dat ik in de paar uur dat ik daar was waarschijnlijk nog vele forumgenoten tegen het lijf ben gelopen zonder ze te herkennen lijkt het jullie geen optie om een soort visite kaartje op te spelden met als extra herkenning het logo van N-spoor store en daarop jouw forumnaam zodat er enige mogelijkheid zou kunnen gaan ontstaan waarop forumleden die elkaar niet persoonlijk kennen toch een bekende tegen kunnen komen.
want zo lees ik net in een andere topic dat ook Marcvane86 er was. jammer dat ik hem mis ben gelopen.
lijkt jullie dat wat om door te voeren???? en ik bedoel dat natuurlijk voor ALLE beurzen !
het is maar een idee maar zou wel jullie mening hierover of een andere herkenningsoptie horen.
ik hoor in het algemeen belang graag.
jullie commentaargevers en adviseurs hebben er toch in de loop der tijd voor gezorgd dat ik vastzittend in de bouwproblematiek en aansluit/schakelproblemen er met het juiste advies en commentaar mij net die schop onder mijn kont gaven om door te gaan in plaats van de pijp aan maarten te hebben gegeven wat terugkijkend menige keer is voor gekomen.
maar aan die negatieve gedachtegangen gaan we niet terugdenken en gaan vrolijk verder op de door mij ingeslagen weg.
voor hen die regelmatig op beurzen komen zullen mede forumgenoten bekende gezichten zijn.
ik ben gisteren ook al is het voor mij om de hoek voor de tweede keer in Houten geweest en zag in eerste instantie alleen maar vreemden jawel hele horden vreemden beladen met tasjes en/of slepend met grote dozen.
toen ik mij eenmaal bij H@Ns gemeld had en dat gekocht had waar ik voor kwam stelde hij mij voor aan iemand die naast mij stond en dat bleek Happy face te zijn. Via hem kwam ik er achter dat Kees Gorter ook in de buurt moest wezen en na die gevonden te hebben kwam ik met Kees bij een stand die beheerd werd door ook een Hans die mij wel is voorgesteld maar de verdere naam is mij ontschoten.
overtuigd dat ik in de paar uur dat ik daar was waarschijnlijk nog vele forumgenoten tegen het lijf ben gelopen zonder ze te herkennen lijkt het jullie geen optie om een soort visite kaartje op te spelden met als extra herkenning het logo van N-spoor store en daarop jouw forumnaam zodat er enige mogelijkheid zou kunnen gaan ontstaan waarop forumleden die elkaar niet persoonlijk kennen toch een bekende tegen kunnen komen.
want zo lees ik net in een andere topic dat ook Marcvane86 er was. jammer dat ik hem mis ben gelopen.
lijkt jullie dat wat om door te voeren???? en ik bedoel dat natuurlijk voor ALLE beurzen !
het is maar een idee maar zou wel jullie mening hierover of een andere herkenningsoptie horen.
ik hoor in het algemeen belang graag.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hi Jan,
ben je inderdaad gisteren tegen gekomen bij de stand van H@ns... Toch leuk om eens de persoon achter de baan te spreken.
wellicht dat een keer een meet/greet van het forum een optie is. Marc ben ik misschien wel voorbij gelopen, ooit eens ontmoet bij "Hobby in Praktijk". Kees heb ik wel voorbij zien lopen...
Succes met je baan en dit draadje heb ik wel regelmatig gelezen, zal het zeker nog volgen.
gr Ferry
ben je inderdaad gisteren tegen gekomen bij de stand van H@ns... Toch leuk om eens de persoon achter de baan te spreken.
wellicht dat een keer een meet/greet van het forum een optie is. Marc ben ik misschien wel voorbij gelopen, ooit eens ontmoet bij "Hobby in Praktijk". Kees heb ik wel voorbij zien lopen...
Succes met je baan en dit draadje heb ik wel regelmatig gelezen, zal het zeker nog volgen.
gr Ferry
NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Http://www.happyface.be
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
- Locatie: Bennekom
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hallo Jan,
Lijkt me een goed idee!janiegein schreef:lijkt het jullie geen optie om een soort visite kaartje op te spelden met als extra herkenning het logo van N-spoor store en daarop jouw forumnaam zodat er enige mogelijkheid zou kunnen gaan ontstaan waarop forumleden die elkaar niet persoonlijk kennen toch een bekende tegen kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
-
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Ik kan de volgende keer niet naar Houten komen omdat ik dan met mijn modules in Haarlem bij de N.Z.H. Hobbyclub sta tijdens hun 40 jarige jubileum.
Maar ik zal mijn naamkaartje wel opspelden als ik weer naar Houten ga.
Ik denk eigenlijk dat ik zonder naamkaartje ook wel herkend zal worden.
Maar met naamkaartje zie je meteen hoe mijn naam is.
Ik ontmoet wel meer Forumleden, maar vergeet hun naam snel.
Die andere Hans is: https://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=16 ... 738#p30738
Deze zit op een ander forum.
Kees
Maar ik zal mijn naamkaartje wel opspelden als ik weer naar Houten ga.
Ik denk eigenlijk dat ik zonder naamkaartje ook wel herkend zal worden.
Maar met naamkaartje zie je meteen hoe mijn naam is.
Ik ontmoet wel meer Forumleden, maar vergeet hun naam snel.
Die andere Hans is: https://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=16 ... 738#p30738
Deze zit op een ander forum.
Kees
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
- Locatie: Noordelijk brabant
- Contacteer:
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Meet and greet is zeker een leuk idee, naamkaartje op drukke openbare plekken is niet zo mijn ding ivm mijn werk. Nspoorforum logo zou nog kunnen. Ik zie merchandise optie voor hans. Freebit shirts te koop voor forum leden met opdruk N-Spoorforum.nl powered by N-Spoorstore.nl
Is gelijk goede reclame
Jan je bent erg goed bezig met je baan documentatie.
Ga vooral zo door, dit kan alleen maar goed doen in de toekomst.
Is gelijk goede reclame
Jan je bent erg goed bezig met je baan documentatie.
Ga vooral zo door, dit kan alleen maar goed doen in de toekomst.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Ha Jan,
Herkenbaar, dat op de beurs lopen en niemand kennen
Respect voor hoe je de draad weer hebt opgepakt! Ik lees rustig mee
Succes
Herkenbaar, dat op de beurs lopen en niemand kennen
Respect voor hoe je de draad weer hebt opgepakt! Ik lees rustig mee
Succes
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hoi Daniel,
het oppakken van het draadje was niet een kwestie van niet meer willen doorgaan maar zag door de bomen het bos niet meer om het zo maar uit te drukken.
teveel prive toestanden en daarbij al het elektonische door elkaar geknoop waar ik een aardige puinhoop van gemaakt heb waar normaliter niet meer uit te komen is zonder de hele dradenboel los te halen en alles opnieuw aan te sluiten.
het idee om wat herkenbaarder op de beurs te zijn vloeit voort uit het feit dat je wel met de nodige forumgenoten van gedachten wisselt maar geen idee hebt wat voor persoon er achter die forumnaam schuilt. je vormt je toch een bepaald beeld en de praktijk is dat als je daadwerkelijk iemand tegenkomt dat dat dan toch een heel ander figuur is dan dat je je had voorgesteld. Diegenen die met hun gezicht op de avatar zitten ja die zijn bekend maar toch loop je daar zo voorbij omdat die gezichten in de massa opgaan.
als ik dan als idee aanbreng bijvoorbeeld het visitekaartje van H@Ns en als je daar het deel van zijn adresgegevens dus het witte gedeelte van weghaald en daar jou schermnaam op zou zetten dan loop je of met jou naam als je dat wilt of jou pseudoniem zichtbaar en opvallend op je jas rond en wij familieleden van het forum herkennen elkaar aldus.
maar goed er zullen voorstanders en tegenstanders zijn maar het is ook maar een idee om het gefrustreerde gevoel op zo,n beurs te kunnen onderdrukken van wie is nu wie.
Nu ben ik zelf door omstandigheden niet zo,n beursganger maar zou het wel zo prettig vinden dat dan wanneer ik ga op die manier toch wat bekenden tegen te kunnen komen.
we horen wel met wat voor ideeën men zoal komt en of daar voor een ieder wat bruikbaars uitkomt.
het oppakken van het draadje was niet een kwestie van niet meer willen doorgaan maar zag door de bomen het bos niet meer om het zo maar uit te drukken.
teveel prive toestanden en daarbij al het elektonische door elkaar geknoop waar ik een aardige puinhoop van gemaakt heb waar normaliter niet meer uit te komen is zonder de hele dradenboel los te halen en alles opnieuw aan te sluiten.
het idee om wat herkenbaarder op de beurs te zijn vloeit voort uit het feit dat je wel met de nodige forumgenoten van gedachten wisselt maar geen idee hebt wat voor persoon er achter die forumnaam schuilt. je vormt je toch een bepaald beeld en de praktijk is dat als je daadwerkelijk iemand tegenkomt dat dat dan toch een heel ander figuur is dan dat je je had voorgesteld. Diegenen die met hun gezicht op de avatar zitten ja die zijn bekend maar toch loop je daar zo voorbij omdat die gezichten in de massa opgaan.
als ik dan als idee aanbreng bijvoorbeeld het visitekaartje van H@Ns en als je daar het deel van zijn adresgegevens dus het witte gedeelte van weghaald en daar jou schermnaam op zou zetten dan loop je of met jou naam als je dat wilt of jou pseudoniem zichtbaar en opvallend op je jas rond en wij familieleden van het forum herkennen elkaar aldus.
maar goed er zullen voorstanders en tegenstanders zijn maar het is ook maar een idee om het gefrustreerde gevoel op zo,n beurs te kunnen onderdrukken van wie is nu wie.
Nu ben ik zelf door omstandigheden niet zo,n beursganger maar zou het wel zo prettig vinden dat dan wanneer ik ga op die manier toch wat bekenden tegen te kunnen komen.
we horen wel met wat voor ideeën men zoal komt en of daar voor een ieder wat bruikbaars uitkomt.
Laatst gewijzigd door janiegein op 29 mar 2016 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Jan,
Met je voorstel en die van Ferry gaan we aan de slag.
Misschien kan ik dat vrijdag meenemen....
Zie hier: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... &start=200
groet,
Hans
Met je voorstel en die van Ferry gaan we aan de slag.
Misschien kan ik dat vrijdag meenemen....
Zie hier: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... &start=200
groet,
Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Oke H@Ns,
ben benieuwd
en Rob Z je ziet het de honderd ook gehaald op naar de volgend honderd.
ben benieuwd
en Rob Z je ziet het de honderd ook gehaald op naar de volgend honderd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hoi Kees,
ik had onderstaand in mijn hoofd;
maar H@Ns heeft hierop al gereageerd en hij komt met iets anders en daarover horen we meer a.s. vrijdag via Forumoverzicht/N-spoorstore/binnenkort nieuws te melden.
dus afwachten
ik had onderstaand in mijn hoofd;
maar H@Ns heeft hierop al gereageerd en hij komt met iets anders en daarover horen we meer a.s. vrijdag via Forumoverzicht/N-spoorstore/binnenkort nieuws te melden.
dus afwachten
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
De naam van je baantje moet er eigenlijk wel op , maar ik vind je forum-naam ook belangrijk.
Maar we wachten 1 April wel af.
Kees
Maar we wachten 1 April wel af.
Kees
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31 mei 2014 23:43
- Locatie: Haarlem
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
"Die andere Hans is: https://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=16 ... 738#p30738
Deze zit op een ander forum."
Sterker nog Kees ik ben hier ook aangemeld:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9348
Groet,
Hans
Deze zit op een ander forum."
Sterker nog Kees ik ben hier ook aangemeld:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9348
Groet,
Hans
-
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hallo allemaal,
zoals jullie weten ben ik druk met het maken van mijn aansluitschema,s van mijn complete baan teneinde met de bedoeling dat ik alle in gebruik zijnde trafo,s ook daadwerkelijk dat kan laten bedienen waarvoor ze waren uitgedacht en ingebracht.
ook ben ik er inmiddels van doordrongen dat er in schaduwstation 1 en in schaduwstation Nieuwestad hardnekkige misschakelingen plaatsvinden die veroorzaken dat het niet betrouwbaar werkt en mij kromme tenen geeft voor dan wanneer dat dicht is gebouwd naar aanleiding van de bekleding ten behoeve van scenery.
hieronder vinden jullie het bestaande baanplan.
als ik nu schaduwstation 1 en schaduwstation Nieuwstad afbreek en op de plaats van schaduwstaion 1 schaduwstation 1 en schaduwstion Nieuwestad samenvoeg en op de plaats van schaduwstation Nieuwestad alleen maar twee extra stopplaatsen maak dus elke rijrichting 1 dan verander ik niets aan het baanconcept en hou het speelse verrassingseffect maar heb wel daarbij het schaduwstation op 1 plaats waar het eventueel verkeerd zou kunnen gaan.
heb op onderstaand plan al het bovenliggende van schaduwstation 1 weggehaald en zou dat dan zo neer kunnen leggen gebruik makend van de bestaande elektronica en met een toegezegde donatie van een partij wissels door Rob Z.
betekend natuurlijk wel dat ik voorlopig weer onder de pannen ben met allerhande bouw en verbouwingsklussen en uiteraard het opnieuw uittekenen van het bijbehorende bedradingsschema maar ik denk dat ik hier een goede keuze mee maak met als oogmerk een beter en betrouwbaarder werking van het schaduwstation als zodanig en een reëlere kans om dit straks te verbergen onder de scenery.
ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.
zoals jullie weten ben ik druk met het maken van mijn aansluitschema,s van mijn complete baan teneinde met de bedoeling dat ik alle in gebruik zijnde trafo,s ook daadwerkelijk dat kan laten bedienen waarvoor ze waren uitgedacht en ingebracht.
ook ben ik er inmiddels van doordrongen dat er in schaduwstation 1 en in schaduwstation Nieuwestad hardnekkige misschakelingen plaatsvinden die veroorzaken dat het niet betrouwbaar werkt en mij kromme tenen geeft voor dan wanneer dat dicht is gebouwd naar aanleiding van de bekleding ten behoeve van scenery.
hieronder vinden jullie het bestaande baanplan.
als ik nu schaduwstation 1 en schaduwstation Nieuwstad afbreek en op de plaats van schaduwstaion 1 schaduwstation 1 en schaduwstion Nieuwestad samenvoeg en op de plaats van schaduwstation Nieuwestad alleen maar twee extra stopplaatsen maak dus elke rijrichting 1 dan verander ik niets aan het baanconcept en hou het speelse verrassingseffect maar heb wel daarbij het schaduwstation op 1 plaats waar het eventueel verkeerd zou kunnen gaan.
heb op onderstaand plan al het bovenliggende van schaduwstation 1 weggehaald en zou dat dan zo neer kunnen leggen gebruik makend van de bestaande elektronica en met een toegezegde donatie van een partij wissels door Rob Z.
betekend natuurlijk wel dat ik voorlopig weer onder de pannen ben met allerhande bouw en verbouwingsklussen en uiteraard het opnieuw uittekenen van het bijbehorende bedradingsschema maar ik denk dat ik hier een goede keuze mee maak met als oogmerk een beter en betrouwbaarder werking van het schaduwstation als zodanig en een reëlere kans om dit straks te verbergen onder de scenery.
ik hoor graag jullie op en aanmerkingen.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hoi Jan,
Dat ziet er overzichtelijk uit. Ik denk dat dit een prima oplossing is. En al het werk dat je opnieuw moet doen?
Ach, het is een hobby, dus de weg is het doel, zou ik zeggen
Mooi dat Rob je wissels schenkt. (Toppie Rob )
Maak je de scenery zo, dat je die wel kunt weghalen om een ontsporing of andere storing in het schaduwstation te verhelpen? Problemen doen zich immers volgens de wet van Murphy altijd daar voor, waar je er niet goed bij kunt .
In ieder geval: veel plezier en succes bij de ombouw.
Ben
Dat ziet er overzichtelijk uit. Ik denk dat dit een prima oplossing is. En al het werk dat je opnieuw moet doen?
Ach, het is een hobby, dus de weg is het doel, zou ik zeggen
Mooi dat Rob je wissels schenkt. (Toppie Rob )
Maak je de scenery zo, dat je die wel kunt weghalen om een ontsporing of andere storing in het schaduwstation te verhelpen? Problemen doen zich immers volgens de wet van Murphy altijd daar voor, waar je er niet goed bij kunt .
In ieder geval: veel plezier en succes bij de ombouw.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l
Hoi Ben,
ja het idee is leuk.
het maken in scarm ook
maar de praktijk blijkt zo vaak anders te zijn dan op papier dus zal nog moeten vogelen met de eventuele gradenhoeken van de wissels en kan ik er mee wegkomen.
belangrijkste voor mij is dat ik na de inrijwissel tot stoppunt 130 cm rails moet hebben om MIJN langste treinen te kunnen parkeren.
maar we gaan het zien en beleven.
één ding is zeker en dat is dat in de loop der tijd de baan steeds beter gaat functioneren en mij steeds meer plezier en motivatie geeft om door te klungelen.
ja het idee is leuk.
het maken in scarm ook
maar de praktijk blijkt zo vaak anders te zijn dan op papier dus zal nog moeten vogelen met de eventuele gradenhoeken van de wissels en kan ik er mee wegkomen.
belangrijkste voor mij is dat ik na de inrijwissel tot stoppunt 130 cm rails moet hebben om MIJN langste treinen te kunnen parkeren.
maar we gaan het zien en beleven.
één ding is zeker en dat is dat in de loop der tijd de baan steeds beter gaat functioneren en mij steeds meer plezier en motivatie geeft om door te klungelen.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.