Niemand die het weet?Trammetje schreef:Twee vragen over onderstaand perron:
Hoever steekt het perron ongeveer boven de spoorstaven uit?
Welke afstand moet ik houden tussen spoorstaaf en perron rand?
Tramstation Bergen NH take two
Re: Tramstation Bergen NH take two
Nee.
Als ik zo naar de foto kijk lijkt het of het perron 2 'spoorstaven' hoog is. Dus steekt het 'één spoorstaaf' uit boven de spoorstaaf.
Hoe breed....geen clue.
J.
Als ik zo naar de foto kijk lijkt het of het perron 2 'spoorstaven' hoog is. Dus steekt het 'één spoorstaaf' uit boven de spoorstaaf.
Hoe breed....geen clue.
J.
-
Geen idee, zal wel ergens uit documenten te halen zijn. Zo op het oog met Jeroen eens over hoogte, de afstand tussen perron en spoorstaaf is zo op het oog ongeveer de halve spoorbreedte. Komt denk ik niet aan op een millimeter meer of minder. Je kunt ook wat materiaal op de rails zetten en kijken wat je moet hebben voor een storingsvrije passage.Trammetje schreef:Niemand die het weet?Trammetje schreef:Twee vragen over onderstaand perron:
Hoever steekt het perron ongeveer boven de spoorstaven uit?
Welke afstand moet ik houden tussen spoorstaaf en perron rand?
Groeten,
Joop
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Passagiers moeten normaal in en uit kunnen stappen, daar moet je wel een beetje op letten
Als er een rijtuig langs je perron staat en er passen tussen rijtuig en perron 2 preisertjes is dat voor het zicht niet zo mooi
Als er een rijtuig langs je perron staat en er passen tussen rijtuig en perron 2 preisertjes is dat voor het zicht niet zo mooi
Groeten,
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Jaap
{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Zeker in die jaren, werd er nog niet zo moeilijk over gedaan.
Er was nog geen enkele ontwerper van stations en perrons die door de bond van blinden, slechthorenden of kreupelen werd aangesproken op toegankelijkheid van treinen.
Tot ver in de jaren 70 hingen er trapjes onder de deuren van rijtuigen, die een treetje of 3 hadden, Stroomlijn om zo weinig mogelijk rijweerstand te hebben, was ook nog nauwelijks een item waar aan gedacht werd.
Zolang die trapjes maar niet tegen het perron aan knallen, en iedereen boven de 10 jaar en in normale gezondheid, zijn voet op de eerste tree kon zetten, was het al prima.
Dus idd veelal zag je al perrons van amper 30cm hoog.
mvg
Freddy
Er was nog geen enkele ontwerper van stations en perrons die door de bond van blinden, slechthorenden of kreupelen werd aangesproken op toegankelijkheid van treinen.
Tot ver in de jaren 70 hingen er trapjes onder de deuren van rijtuigen, die een treetje of 3 hadden, Stroomlijn om zo weinig mogelijk rijweerstand te hebben, was ook nog nauwelijks een item waar aan gedacht werd.
Zolang die trapjes maar niet tegen het perron aan knallen, en iedereen boven de 10 jaar en in normale gezondheid, zijn voet op de eerste tree kon zetten, was het al prima.
Dus idd veelal zag je al perrons van amper 30cm hoog.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Dank voor het meedenken. Ik ga mijn perron 8mm vanaf de bodemplaat maken.
Dan komt hij zo'n 2mm boven de spoorstaaf uit, dat is ook ongeveer de hoogte van een spoorstaaf.
Dan komt hij zo'n 2mm boven de spoorstaaf uit, dat is ook ongeveer de hoogte van een spoorstaaf.
Sander,
Ben je nu al weer jarig, vorig jaar ook al, maar toch van harte gefeliciteerd, ben je niet verder gegaan met je baan
groetjes,
Bert
Ben je nu al weer jarig, vorig jaar ook al, maar toch van harte gefeliciteerd, ben je niet verder gegaan met je baan
groetjes,
Bert
Fijne dag vandaag Sander, en nog vele jaren
Mvg,
Ad
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Deze baan bestaat niet meer. Ik heb een tijd geleden al mijn N-spoor verkocht en ben overgestapt naar HO. Wegens ruimte gebruik (nadeel van HO) beperk ik mij tot het verzamelen van Nederlands materiaal en het bouwen van een klein U-baantje volgens het "shelf" principe.
ik zie geen foto,s
tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
bouwer Ratterdam2.0