Voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
martjo

Voorstellen

Bericht door martjo »

Hallo,

ik ben Martin, woonachtig in Terneuzen. Sinds deze zomer de knoop doorgehakt en besloten om mijn H0 baan af te breken en te verkopen. En nu een nieuwe 'uitdaging' N spoor. Inmiddels heb ik een soort van basic baanplan gemaakt met een dubbele ovaal en wat rangeermogelijkheden. De afmeting van de baan is 250 bij 114 cm en deze is voorzien van wieltjes en dus volledig bereikbaar. De bedoeling is digitaal te gaan rijden en overige zaken als wissels en seinen handmatig te bedienen.

En voor de rest moet ik mij zeer verdiepen in het DCC, aangezien ik hiervoor Marklin reed. Deze loks waren eigenlijk altijd standaard van een decoder voorzien. Inmiddels gemerkt dat dit bij N spoor iets anders ligt. Ik zal binnenkort ook een vraag stellen in een ander draadje over een decoder.

Helemaal afscheid van Marklin H0 nemen doe ik niet aangezien mijn zoontje de treinhobby ook erg leuk vind en inmiddels zijn eigen Marklin baantje heeft.

Ik hoop hier dus veel te lezen en te leren over de N spoorhobby.

groeten Martin

Ronald2016
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom Martin,

Veel plezier hier op het forum.

Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Hans

Bericht door Hans »

Hallo Martin,

Welkom op het forum.
Ik ben benieuwd hoe je de overstap ervaart.

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Wablo

Bericht door Wablo »

Martin,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, had je al een land en periode in gedachte voor je nieuwe baan ?
groetjes,
Bert

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Welkom Martin,

Veel bouwplezier alvast.

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Welkom Martin.

Ben benieuwd hoe je het gaat vinden in N.

Groetjes

Hoontje

Onderwerp starter
martjo

Bericht door martjo »

Hallo allemaal,

bedankt voor het warme welkom. In principe zo modern mogelijk met Duits materieel, maar een uitstapje naar Nederland of bv. Zwitserland kan zomaar tot de mogelijkheden behoren. Modern materieel geeft mij de mogelijkheid om met lange bloktreinen te rijden, althans langer dan in H0 :) en ook wat ouder materieel kan natuurlijk een rondje rijden.

Ik heb inmiddels een klein proefbaantje gemaakt van 120 bij 60 cm. en wat mij opvalt is vooral het schoonmaken. Dat was op mijn 3rail baan toch iets minder frequent nodig. Ik ben wel van plan om een stofzuiger/reinigingswagen aan te schaffen en ga proberen om de discipline erin te brengen om op gezette tijden onderhoud te verrichten. Verder ben ik al helemaal gewend aan het wat kleinere zeg maar. Gisteren nog heel even met mijn zoontje op zijn H0 baan aan het treinen geweest, maar dat lijkt nu wel speelgoed, haha. Tot nu toe buiten het schoonmaken nog geen nadelen gevonden.

Vandaag komt de tweede digitale loc binnen en dan kan ik de werking van de Multimaus ook eens nader gaan bekijken o.a. het adres wijzigen.

groeten Martin

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Welkom Martin.

Zo lezende ben ik eigenlijk benieuwd wat voor rails je gebruikt?
Als de boel eenmaal schoon is bij mij, hoef ik niet elke keer te poetsen als ik ga rijden
Anders hebben we hier ook goede ervaringen met ATF, zoek maar een bij de zoek functie hierop hierboven als je interesse heb
Er zijn mensen met joekels van banen hier die probleemloos rijden ;) :D
Leuk dat je ons komt versteken met de hobby, enjoy

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Martin op het N - forum .

m.v.g. Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
martjo

Bericht door martjo »

Ad_M schreef: Zo lezende ben ik eigenlijk benieuwd wat voor rails je gebruikt?
Als de boel eenmaal schoon is bij mij, hoef ik niet elke keer te poetsen als ik ga rijden
Hallo Ad,

ik gebruik (nu nog) 2e hands Fleischmann piccolo rails op mijn proefbaantje. Ik poets dit telkens met een doek op. Nu de laatste 2 dagen vrij veel gereden. (heb een halve dag lopen prutsen met de Multimaus om een adres te wijzigen) en het gaat nu al stukken beter. Daarnaast heb ik van alle wagons die ik 2e hands heb aangeschaft (zaten bij de rails) de wielen grondig gereinigd. Al met al kom ik steeds een stap verder en met de wetenschap dat ik de rails geheel ga vernieuwen en met nieuwe loks ga rijden heb ik er alle vertrouwen in dat het schoonmaken best mee zal vallen.

groeten Martin

Jos67

Bericht door Jos67 »

Ronald2016 schreef:Welkom Martin,

Veel plezier hier op het forum.
Ik zit ook sinds kort op dit forum maar heb totaal geen idee hoe het werkt. Ik probeer een bericht te plaatsen en te reageren op andermans berichten, maar weet niet hoe.
Hopelijk helpt iemand mij verder. Ik ben nog uit het tijdperk van het telraam dus computers zijn voor mij gecompliceerd

Groeten van Jos 67

Onderwerp starter
martjo

Bericht door martjo »

Hallo Jos,

ook voor mij is het even wennen hoor deze layout. Maar je heb zowel links boven als linksonder en dan de berichten er tussen in zeg maar twee knoppen met blauw en oranje tekst. Nieuw onderwerp en nieuw antwoord. Dat is als je in een topic zit. Daarnaast heb je als je op de startpagina zit onder het grote kopje N-Spoorforum (in de oranje letters) aan de rechterkant drie teksten naast elkaar staan:

Toon ongelezen berichten | Toon nieuwe berichten | Bekijk je eigen berichten

Ook van daar uit kan je verder klikken naar berichten die je dan zoals boven genoemd weer kan beantwoorden.

Maar nogmaals, ook voor mij is het even zoeken allemaal.

Succes en natuurlijk ook welkom.

groeten Martin

Plaats reactie