3D/RM: NS Sik 200/300 Locomotor
-
Re: 3D/RM: NS Sik 200/300 Locomotor
Ja D&H zie ik ook wel zitten, alleen het formaat van de decoder is niet zo handig helaas...
Ondertussen poging 3 om de motor er goed op te krijgen. Weet wel wat er fout ging eerder met de lijm, chassis was wat te vettig, dan wil die lijm niet zo lekker... ik denk dat het deze keer beter gaat.
Ondertussen poging 3 om de motor er goed op te krijgen. Weet wel wat er fout ging eerder met de lijm, chassis was wat te vettig, dan wil die lijm niet zo lekker... ik denk dat het deze keer beter gaat.
-
Pff ik zou haast denken dat er een vloek rust op deze sik. Vanmiddag op Eurospoor een Tran DCX-77zL meegenomen, mooi superklein decodertje, aangesloten en... sluiting. Losgemaakt, direct even op de rails aangesloten, sluiting... Picommit maar even gemaild wat ik hier mee aan moet...
Ik zag trouwens ergens op 1 van de banen wel een 3DBuilder sikje rondrijden, dus het kán wel
Ik zag trouwens ergens op 1 van de banen wel een 3DBuilder sikje rondrijden, dus het kán wel
Het kan zeker houdt moed!
Hier een aantal foto's van de vorderingen van de kraanSIK. In het geel-grijs:
En met het ge-etste gaas op het werkplatform en de kraan:
Het ziet er goed uit en het schiet op!
Fred
Hier een aantal foto's van de vorderingen van de kraanSIK. In het geel-grijs:
En met het ge-etste gaas op het werkplatform en de kraan:
Het ziet er goed uit en het schiet op!
Fred
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube
En nu begin ik het hebbe virus te krijgen....
Goed bezig Fred
Mvg,
Ad
Goed bezig Fred
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Nou ik stop met dat &^%*&%^ onderstel. Ik krijg hem niet goed werkend. Motor zit er goed op, maar nu is de stroomvoorziening weer slecht. Hij stopt na 4cm, zetje nodig, waardeloos. Extra gewicht er bovenop als test helpt ook niet. Dit hele ding werkt hier gewoon niet. Ik denk dit maar een motorloze sik-voor-de-sier moet worden. Ik stop hiermee. Slecht voor mijn hart.
@ Nspoorkees
De sik even aan de kant leggen voor een paar weekjes en daarna het gewoon nog even proberen.
Mvg,
Bouwe
De sik even aan de kant leggen voor een paar weekjes en daarna het gewoon nog even proberen.
Mvg,
Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
Hier is nog een fotootje van het ge-etste werkdek van FKS-Modellbau bovenop het dak: "3 Maschen pro mm"
Ziet er wel goed uit, ben tevreden!
Fred
Ziet er wel goed uit, ben tevreden!
Fred
Alles komt goed!
Ik heb de steun waar de kraan van de SIK op rust in eerste instantie mee laten printen. Hoewel hij intact uit de printer is gerold blijkt het FXD steuntje van profieltjes van 0,5mm in het vierkant in de praktijk erg kwetsbaar (breekt af ). Daarom ga ik hem in de nieuwe versie vervangen door een veel steviger steuntje van 0,5mm messingdraad. Links de oude FXD steun en rechts met de 2 nieuwe L-vormige messingdraad steuntjes. (2 x L-vormig omdat dat veel eenvoudiger op de juiste maat te buigen is dan een U-vorm)
Fred
Fred
Laatst gewijzigd door 3dbuildr op 06 nov 2016 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles komt goed!
Super Fred!
Mvg,
Bouwe
Mvg,
Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Ik heb een paar setjes waterdecals met alleen maar nummers van kraanSIKken (+ vishaken) geprint:
Fred
Fred
Alles komt goed!
Decals erop, mat aflakken, werkdek monteren (pas na het aflakken anders slaan alle gaatjes van het etswerk dicht) ruitjes erin, zwaailicht erop, laatste plekjes bijwerken en de kraanSIK is klaar!
Hij staat nu ook op Shapeways:
http://shpws.me/MUCD
Nu nog een digitale aandrijving eronder zetten en een filmpje maken
Fred
Hij staat nu ook op Shapeways:
http://shpws.me/MUCD
Nu nog een digitale aandrijving eronder zetten en een filmpje maken
Fred
Alles komt goed!
Ha, dat werd tijd de kraansik.
In afwachting hierop de gasgeneratorsik eventjes ingekleurd met de luchtkwast, wat leidingen er op geknoopt. Nu wachten op de schildjes van Phildie om em af te maken.
Mvg,
Bouwe
In afwachting hierop de gasgeneratorsik eventjes ingekleurd met de luchtkwast, wat leidingen er op geknoopt. Nu wachten op de schildjes van Phildie om em af te maken.
Mvg,
Bouwe
Een mooi SIKje geworden en een hele batterij oerSIKken op de achtergrond
Fred
Fred
Alles komt goed!
Beetje sluikreclame
Mvg,
Bouwe
Mvg,
Bouwe
-
De Tran 77z was geen succes; eenmaal op de baan *poef* rook... achteraf blijkt ie niet meer dan 16V aan te kunnen. Picommit heeft hem omgeruild voor een Tran 76z. Die doet het wel. Zo meteen uit de doos, met de standaard instellingen kruipt ie al veel langzamer dan dat ik met de Kuhn N45 voor elkaar krijg. Eens kijken of het nog langzamer kan, ik ken de Tran's verder niet qua motorinstellingen. Maar als ie het zo blijft doen ben ik al blij.
https://youtu.be/A5XkOIzFkgY
-
Ik heb de pdf bekeken om te zien waar het massa (blauw) eilandje zit op de Tran 76z, maar het plaatje in de pdf klopt niet met de achterkant van de 76z die ik heb?mini rijder schreef:Met "function mapping" zijn de uitgangen Lv en Lh via de functie toetsen (F1, F2,...) te schakelen.
Als je met "F1", via de witte draad (Lv) een zwaailicht wilt aansturen, dan zet je de cv's 33 en 34 op "0".
Vervolgens zet je cv 35 op "1" (Lv).
Daarna geef je cv 154 de waarde "8" (rotary beacon/zwaailicht).
Als je nu op "F1" drukt, zal je zwaailicht richtingsonafhankelijk gaan werken.
Wil je dat deze alleen bij vooruit werkt, tel dan "64" bij de waarde (in cv 154) op. Voor alleen achteruit moet je "128" bij deze waarde optellen.
De gebruiksaanwijzing is hier te vinden.
Groetjes: Robby
Ik heb het rode zwaailichtledje nu aan de gele draad zitten, en dan met een weerstandje terug naar zwart, maar eigenlijk wil ik dus terug naar blauw. Waar zit die?
De TRAN heeft idd geen blauw eilandje of blauwe draad. Je zegt dat je de LED aan geel en zwart hebt en dat is OK, gewoon zo houden (heb ik zelf ook zo bij mijn zwaailicht).
Fred
Fred
Alles komt goed!
Dat ziet er veelbelovend uit!nspoorkees schreef: Zo meteen uit de doos, met de standaard instellingen kruipt ie al veel langzamer dan dat ik met de Kuhn N45 voor elkaar krijg.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Mmm... toch nog gevonden denk ik: https://www.1001-digital.de/pages/digit ... p#decoder6 -> klik op het plaatje vd achterkant
Ik heb dus de V3. Er moet dus wel een blauw eilandje zijn
Ik heb dus de V3. Er moet dus wel een blauw eilandje zijn
Alles komt goed!
-
Hij rijd mooi met de Tran decoder maar wat een waardeloos ding om in te stellen zeg. Als je rijdend een CV aanpast, dan stopt de hele lok, reset zich.
Ik heb nu op 1 of andere manier het effect dat ie vooruit de goede snelheid reed maar achteruit de helft. Geen idee waarom.
Even de decoder ge-reset met CV1 op 0. Geen verschil... nog een paar keer gereset, nu reageert de decoder helemaal niet meer... pfff... ik stop er maar weer even mee, ik heb geen geduld voor dit soort onzin.
Ik heb nu op 1 of andere manier het effect dat ie vooruit de goede snelheid reed maar achteruit de helft. Geen idee waarom.
Even de decoder ge-reset met CV1 op 0. Geen verschil... nog een paar keer gereset, nu reageert de decoder helemaal niet meer... pfff... ik stop er maar weer even mee, ik heb geen geduld voor dit soort onzin.
-
- Kleinserie/Commercieel
Beste nspoorkees,
Van welk merk is jouw digitaal systeem?
Hoe veel volt geeft de transformator die voor de besturings kast zit?
Reset van de meeste decoders is trouwens cv 8.
Cv 1 is het adres waar de lok naar luisterd.
Het klopt dat het instellen van een decoder niet altijd even makkelijk is.
Groetjes,
Rob
Van welk merk is jouw digitaal systeem?
Hoe veel volt geeft de transformator die voor de besturings kast zit?
Reset van de meeste decoders is trouwens cv 8.
Cv 1 is het adres waar de lok naar luisterd.
Het klopt dat het instellen van een decoder niet altijd even makkelijk is.
Groetjes,
Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
-
Hoi Rob, ik heb een standaard Fleischmann Multimausje, 18V.
In de manual van de Tran staat dat resetten moet door CV1 op 0 te zetten; op de website staat dat ze ook CV8 op 8 ondersteunen vanaf een bepaalde versie.
Hoe dan ook, hij doet niets meer, reageert nergens meer op...
Deze sik zit me behoorlijk dwars. Krijg er zelf een sik van inmiddels
In de manual van de Tran staat dat resetten moet door CV1 op 0 te zetten; op de website staat dat ze ook CV8 op 8 ondersteunen vanaf een bepaalde versie.
Hoe dan ook, hij doet niets meer, reageert nergens meer op...
Deze sik zit me behoorlijk dwars. Krijg er zelf een sik van inmiddels
Tran en MM zijn geen goede combinatie volgens mij, de spanning die de MM afgeeft is te hoog voor de Tran.
In ieder geval heb ik 3 sikken besteld bij Shapeways om een groene, geel/grijze en kraanversie te maken.
In ieder geval heb ik 3 sikken besteld bij Shapeways om een groene, geel/grijze en kraanversie te maken.