Dag allen,
In 1970 was ik al met spoor N in de weer, niet bij mij thuis maar als begeleider van de zoon van een "rijke" pa die ons liet aanschaffen wat we nodig hadden...
Het was jammer toen dat afgelopen was. Toen mijn dochter 4 was wilde ze ook met een trein spelen. Toen kwam ik op een idee om een houten spoorbaan te maken met massief houten treinen, zonder wielen, zoals speelgoed raceauto's door een gleuf in de baan worden gehouden. En dan op schaal 1:160...
De rails hebben diverse vormen en verbindingen gehad, een echte evolutie. Pogingen om het op de markt te brengen mislukten door het grote verschil tussen fabrikageprijs en winkelprijs: een factor 5 of meer.
Daarom heb ik besloten om het systeem op een website te publiceren zodat iedereen die dat wil het zelf kan maken.
Door de tekeningen en 3-D files toe te voegen zou er een soort standaard houten rail kunnen ontstaan (wishfull thinking...)
De website is dus niet commercieël: sites.google.com/site/duwtrein
Het idee is namelijk dat je de laatste wagon duwt, dan rijdt de trein. Door het ontbreken van wielen blijven de wagons bij elkaar zonder koppelingen.
Dus voor de kinderen of kleinkinderen: gaat uw gang!
Klaas Wielinga
Nieuw op het N forum
Nieuw op het N forum
- Bijlagen
-
- Houten spoorbaan met vorige generatie rails
- Spoorbaan.jpg (111.47 KiB) 3858 keer bekeken
Re: Nieuw op het N forum
Hoi Klaas,
Origineel systeem, ziet er doordacht uit. Lijkt me dat je wel aardig handig moet zijn om dat te maken
Tja, nieuw speelgoed op de markt brengen is vrij lastig en zonder de juiste partners en netwerk bijna niet te doen...
Origineel systeem, ziet er doordacht uit. Lijkt me dat je wel aardig handig moet zijn om dat te maken
Tja, nieuw speelgoed op de markt brengen is vrij lastig en zonder de juiste partners en netwerk bijna niet te doen...
-
Re: Nieuw op het N forum
Welkom Klaas op het N - forum .
Dat heb je mooi gemaakt
mvg Sjaak
Dat heb je mooi gemaakt
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093