Ik heb nu een apart stukje rails op een plankje op mijn bureau staan en als ik locs wil programmeren haal ik die van de baan en ga op mijn bureau aan de slag.
Nu heb heb ik op mijn baan een klein stukje rangeerrails en die is in principe al helemaal geisoleerd maar wel aangesloten aan de rijspanning. Ik wil dit stukje ook als programmeerrail gaan gebruiken.
Ik weet dat er prachtige schakelingen zijn die dat voor je kunnen doen maar ik wil het simpel houden met een tuimelschakelaar met 4 aansluitpunten.Schakelaar naar links=rijspanning, schakelaar naar rechts=programmeerspanning.
Trein op het stuk rijden, schakelaar om en programmeren, schakelaar terug en weer wegrijden
Ik ben geen elektronica expert, kan dit? en zo ja wat voor schakelaar heb ik dan nodig?
Welke schakelaar tussen programmeerrails en rijrails?
-
Re: Welke schakelaar tussen programmeerrails en rijrails?
Hoi Edwin,
Wat voor centrale heb jij? In mijn geval is het een MM Pro met 2 uitgangen: 1x rijspanning en 1x programmaspoor. Heb een apart kabeltje gekocht en deze rechtstreeks op een aantal rechte rails gesoldeerd en programmeren maar
Zou als het kan het niet moeilijker maken dan nodig is...
Groet,
Hans
Wat voor centrale heb jij? In mijn geval is het een MM Pro met 2 uitgangen: 1x rijspanning en 1x programmaspoor. Heb een apart kabeltje gekocht en deze rechtstreeks op een aantal rechte rails gesoldeerd en programmeren maar
Zou als het kan het niet moeilijker maken dan nodig is...
Groet,
Hans
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Ik heb een intellibox I waar het omgaat is dat ik niet telkens mijn locs over moet zetten. Bij de IB is dat nodig zonder extra intelligentie of in mijn geval een schakelaar dacht ik.
Een dubbel polige wissel schakelaar moet de klus kunnen klaren. Advies is wel om een 3 standen schakelaar te kopen. Aan uit aan. Zo weet je zeker dat er nooit digitale spanning op je programeer spoor kan komen.
vincent
www.elfd.nl
www.elfd.nl
Bedoel je deze schakelaar?
Ik heb er één in gebruik om een testbaantje analoog danwel door de Z21 te laten besturen.
Ik heb er nog ééntje over.
Stuur mij maar een pb als je hem wilt hebben (€5,00+€2,50 verzendkosten)
Groet Bart
Ik heb er één in gebruik om een testbaantje analoog danwel door de Z21 te laten besturen.
Ik heb er nog ééntje over.
Stuur mij maar een pb als je hem wilt hebben (€5,00+€2,50 verzendkosten)
Groet Bart
Wat je nodig hebt is een schakelaar met 6 pootjes (2x om). Een met 4 pootjes is niet voldoende, die is 2x aan/uit. Zoals reeds vermeld bij voorkeur een schakelaar met midden-ruststand.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Thx, ik zal even kijken of ik deze in Den Helder kan scoren morgen.
@Bart51: lukt dat niet dan neem ik die van jou over.
@Bart51: lukt dat niet dan neem ik die van jou over.
@EdwinB, ook uit Den Helder? Ik ook.
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato