Welke onderstellen zijn te gebruiken bij VIRM (Shapeways)?

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Arnoud

Welke onderstellen zijn te gebruiken bij VIRM (Shapeways)?

Bericht door Arnoud »

Welke onderstellen, draaistellen zijn het beste te gebruiken bij de VIRM kappen van Shapeways?
Ik heb één suggestie gezien in het Nieuwtjes VIRM draadje, maar die lijkt mij te hoog op de draaistellen te staan.

Het lijkt mij handiger eerst de kap en de onderstellen en draaistellen passend te hebben en dan pas de verf te spuiten met een nog aan te schaffen airbrush.

Mvg,
Arnoud

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Onderwerp starter
Arnoud

Re: Welke onderstellen zijn te gebruiken bij VIRM (Shapeways

Bericht door Arnoud »

Niemand?

Mvg,
Arnoud

Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Chris83

Bericht door Chris83 »

Ok bij deze dan, ik heb heel eventjes met 1 virm kop bak rondgereden om mijn club baan.
Meer om uit te testen of die goed overal doorheen en onderdoor kon.

zonder bodemplaat stond ie lekker laag, met een half tomix onderstel er in gezet voor even.

Je moet dan wel wat plastic van de tomix afhalen (in iedergaval zo een japans tram onderstel), maar de wielen zaten nog iets te veel naar het midden toe.
Ben niet meer verder kunnen gaan met knutselen.
Ik hoop over een paar maanden weer te kunnen bouwen.

Ik heb wel ondertussen de onderkanten besteld en geleverd gekregen, omdat ik de minitrix dubbeldekker onderkant toch had moeten aanpassen en die zijn voor mijn vernederlandse ddm.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen een beetje. Maar helaas nog niet het perfecte resultaat, in ieder geval staat ie niet te hoog zo.

Groeten Chris

bisschop
Kleinserie/Commercieel

Bericht door bisschop »

Hallo,

Mijn werkwijze staat in de link op blz 16
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... &start=150
Ik ben gewoon te lui om het nog een keer over te tikken

Er zullen ook wel andere werkwijze zijn om de onderstellen te maken.

Groetjes,

Rob

Bouwt modeltreinen van de NS

Onderwerp starter
Arnoud

Bericht door Arnoud »

Bedankt Chris en Rob,

Rob, In mijn openingspost refereer ik overigens al naar je oplossing.

Maar als ik het goed begrijp zijn de Tomix tram-onderstellen eigen iets te kort.

Mvg,
Arnoud

Dompie

Bericht door Dompie »

Ik heb een Tomix/Tomytec TM-09 liggen om te gebruiken voor de VIRM en ja die moet verlengd worden. Ik ben er nog niet aan toe gekomen maar heb wel de hulpmiddelen liggen. De overige wagens zet ik op de onderstellen van rode dubbeldekkers (Duitse) van Minitrix. Al past dat ook niet precies.
Maar deze klus ligt momenteel op een stapel te wachten want eerst trachten de SLT te fiksen en de Vlaflip te spuiten.

Groetjes
Johan

Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

bisschop
Kleinserie/Commercieel

Bericht door bisschop »

Arnoud schreef: Maar als ik het goed begrijp zijn de Tomix tram-onderstellen eigen iets te kort.
De draaistellen van de TM-06 Zijn precies goed voor het voorste loop draaistel van de VIRM
Voor het 2e motor draaistel kun je de TM-09 gebruiken deze is iets langer dan de 06.
voor de andere kopbak het zelfde verhaal voor is kort en loop achter is lang en motor.
De tussen baken hebben loop draaistellen en zijn weer kort.
Je kunt er dus voor kiezen om bijde kopbakken met motor uit te voeren en dus bijde tomixjes te kopen doorzagen en verlengt aan elkaar plakken op de bodem plaat. Dan gelijk 2 trammetjes waar de TM-06 voor bedoeld is er bij doen en je heb een krachtige VIRM.
Dit omdat de uitvoering zoals ik hem heb niet tegen een helling van meer dan 2 procent op kan.

zie ook http://www.arthurstreinenpagina.nl/
En dan naar Elektriesche treinstellen vervolgens DD IRM Regiorunner en dan VIRM-IV, EL4

Veel sucses

Groetjes,

Rob

Bouwt modeltreinen van de NS
Plaats reactie