Neu-Axburg-Süd
Re: Neu-Axburg-Süd
mooi man
die rail bus welke nummer heeft deze?
die rail bus welke nummer heeft deze?
Laatst gewijzigd door stargazer op 15 nov 2015 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Neu-Axburg-Süd
René,
Welkom terug zou ik zeggen. Wat een details en wat een prachtige foto's weer!
Vraagje over die Piko railbus: ik wil hem graag kopen maar wordt weerhouden door de grote koppelingen tussen de rijtuigen. Zouden die weggehaald kunnen vervangen door iets anders? Of is het net als bij de Fleischmann railbussen dat er dan een stukje van het chassis open blijft?
Welkom terug zou ik zeggen. Wat een details en wat een prachtige foto's weer!
Vraagje over die Piko railbus: ik wil hem graag kopen maar wordt weerhouden door de grote koppelingen tussen de rijtuigen. Zouden die weggehaald kunnen vervangen door iets anders? Of is het net als bij de Fleischmann railbussen dat er dan een stukje van het chassis open blijft?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Neu-Axburg-Süd
Hallo René,
Met een brede steek ik twee duimen in de lucht! Wat ben jij goed bezig man.
Gr. Clemens
Met een brede steek ik twee duimen in de lucht! Wat ben jij goed bezig man.
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Neu-Axburg-Süd
Ik hoop dat mijn tablet een beetje tegen vocht kan, zo mooi.
Die laatste berg zomooi gemaakt.
Een camera doet ook een boel, als ik de verschillende kleuren zie van het railbusje van Minitrix.
Die laatste berg zomooi gemaakt.
Een camera doet ook een boel, als ik de verschillende kleuren zie van het railbusje van Minitrix.
Re: Neu-Axburg-Süd
Gaaf hoor
Mooie meters gemaakt in de tussentijd
Mvg,
Ad
Mooie meters gemaakt in de tussentijd
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Neu-Axburg-Süd
Mooie update man,
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Neu-Axburg-Süd
Ziet er top uit! Mooi ook dat er detailfoto's zijn van de stroom aansluiting. Daar let ik dus op want zover ben ik nog nooit geweest haha.
#durftevragen
Re: Neu-Axburg-Süd
Ziet er helemaal briljant uit
Toch één aandachtspuntje. Aangezien dit straatje aan de achterkant van je baan staat, was het naar mijn idee wat beter geweest om wat kleinere huisjes te nemen. Deze zijn allemaal netjes op schaal, wat ook goed is, maar huisjes die net ietsje kleiner zijn, hadden wat meer dieptewerking gegeven.
Re: Neu-Axburg-Süd
Bedankt weer voor de leuke reacties.
@ Stargazer: De Minitrix railbus is nummer 51 2980 51.
@ Trainiac: Ik denk dat de koppelingen van de Piko railbus er niet af kunnen. Ze fungeren als plug/stekker voor zowel de stroomafname als de verlichtingfuncties (digitaal) voor de gehele combinatie. Als je de railbus ziet rijden vallen de koppelingen eigenlijk niet zo op.
@ WimC: Ik heb destijds lang nagedacht over de type huisjes. Ik wilde bij het kasteeltje in ieder geval een statig huis (museum), maar niet te groot. Dat is gelukt vind ik. De andere huisjes zijn wellicht wat groot, maar er is niet veel keus. Dit zijn al de wat kleinere huisjes en ik wilde het ook niet te klein uitvoeren vanwege het kasteel en het museum. Het moet wel in verhouding blijven met elkaar. De schaal van huisjes in N is overigens vaak drama. Van het linker huis heb ik de begane grond een stuk lager gemaakt, want die was omgerekend 5 meter hoog terwijl een etage toch niet meer mag zijn dan 3,5 meter. het liefst tussen de 2,5 en 3 meter. Veel huisjes zijn te groot in N. Uitgerekend het kasteel is juist weer wat iel... Maar goed, je leert er mee leven .
@ Stargazer: De Minitrix railbus is nummer 51 2980 51.
@ Trainiac: Ik denk dat de koppelingen van de Piko railbus er niet af kunnen. Ze fungeren als plug/stekker voor zowel de stroomafname als de verlichtingfuncties (digitaal) voor de gehele combinatie. Als je de railbus ziet rijden vallen de koppelingen eigenlijk niet zo op.
@ WimC: Ik heb destijds lang nagedacht over de type huisjes. Ik wilde bij het kasteeltje in ieder geval een statig huis (museum), maar niet te groot. Dat is gelukt vind ik. De andere huisjes zijn wellicht wat groot, maar er is niet veel keus. Dit zijn al de wat kleinere huisjes en ik wilde het ook niet te klein uitvoeren vanwege het kasteel en het museum. Het moet wel in verhouding blijven met elkaar. De schaal van huisjes in N is overigens vaak drama. Van het linker huis heb ik de begane grond een stuk lager gemaakt, want die was omgerekend 5 meter hoog terwijl een etage toch niet meer mag zijn dan 3,5 meter. het liefst tussen de 2,5 en 3 meter. Veel huisjes zijn te groot in N. Uitgerekend het kasteel is juist weer wat iel... Maar goed, je leert er mee leven .
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Neu-Axburg-Süd
Huisjes van Faller zijn vaak wat klein (muv de oude stadshuizen van voormalig Pola). Die van Kibri en Vollmer juist wat groot. Het kasteel is van Faller, als ik me niet vergis.
Oude stadshuizen hebben vaak hoge plafonds, maar 5 meter is idd wel wat erg veel,
Oude stadshuizen hebben vaak hoge plafonds, maar 5 meter is idd wel wat erg veel,
-
- Berichten: 3208
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Neu-Axburg-Süd
Rene,
Heb de foto's eens op mijn gemak bekeken en je techniek is doeltreffend goed.
Vooral het dorpje met de enkele huizen geeft toch een sfeer van een heel dorp.
Leuk is ook te zien hoe je die muur gefabriceerd hebt, ik dacht in eerste instantie dat je hem gekrast had
lekker zo door gaan zou ik zeggen
mvrgr Bob
Heb de foto's eens op mijn gemak bekeken en je techniek is doeltreffend goed.
Vooral het dorpje met de enkele huizen geeft toch een sfeer van een heel dorp.
Leuk is ook te zien hoe je die muur gefabriceerd hebt, ik dacht in eerste instantie dat je hem gekrast had
lekker zo door gaan zou ik zeggen
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Neu-Axburg-Süd
Hallo René,
Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige reacties.
Hoewel ik jouw niveau niet zal evenaren, heb ik veel inspiratie opgedaan van al die mooie foto's.
m.vr.gr.
Hans
Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige reacties.
Hoewel ik jouw niveau niet zal evenaren, heb ik veel inspiratie opgedaan van al die mooie foto's.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Neu-Axburg-Süd
Ik heb het weer eens zitten te bekijken, maar eh.. clean work, man.
Mooie sfeer, hoog niveau werk hoor.
Wellicht nog iets aan de auto's doen???!!!
Groet Ronald
Mooie sfeer, hoog niveau werk hoor.
Wellicht nog iets aan de auto's doen???!!!
Groet Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Re: Neu-Axburg-Süd
Na een lange tijd weer eens wat updates.
In 2015 heb ik niet zoveel gedaan. Vanaf september 2016 de baan weer flink aangepakt.
Hier volgen alle nieuwe ontwikkelingen met vooral veel foto's.
Om te beginnen de spoorbrug aangepast met een hekwerk onderin. Gewoon er in gelijmd. Verder de eerste liggers verwijderd om de bovenleiding door te kunnen trekken. In de bruggen een uitlegger gesoldeerd. In principe kunnen de rijdraden nu mooi doorlopen over de brug. Dit leek me de beste oplossing.
Verder heb ik met gips het landschap wat verder vormgegeven.
Bij de goederenoverslag de locloods voorzien van inspectieputten. Met hardschuim de toekomstige bestrating neergelegd. Daar moeten nog asfalt en stoeptegels, etc. in gekerfd worden. Onder de rails hardschuim gelegd om de rails wat hoger te leggen, omdat ik dat mooier vind. Niet voor geluidsdemping dus. Hoge industriele lichtmasten in elkaar geknutseld voor op de goederenoverslag. Die moeten nog een plek krijgen daar.
Zo eerst deze update plaatsen. Straks nog één!
In 2015 heb ik niet zoveel gedaan. Vanaf september 2016 de baan weer flink aangepakt.
Hier volgen alle nieuwe ontwikkelingen met vooral veel foto's.
Om te beginnen de spoorbrug aangepast met een hekwerk onderin. Gewoon er in gelijmd. Verder de eerste liggers verwijderd om de bovenleiding door te kunnen trekken. In de bruggen een uitlegger gesoldeerd. In principe kunnen de rijdraden nu mooi doorlopen over de brug. Dit leek me de beste oplossing.
Verder heb ik met gips het landschap wat verder vormgegeven.
Bij de goederenoverslag de locloods voorzien van inspectieputten. Met hardschuim de toekomstige bestrating neergelegd. Daar moeten nog asfalt en stoeptegels, etc. in gekerfd worden. Onder de rails hardschuim gelegd om de rails wat hoger te leggen, omdat ik dat mooier vind. Niet voor geluidsdemping dus. Hoge industriele lichtmasten in elkaar geknutseld voor op de goederenoverslag. Die moeten nog een plek krijgen daar.
Zo eerst deze update plaatsen. Straks nog één!
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Neu-Axburg-Süd
En gelijk een nog een update dus. Ik verdeel het maar even over meerdere berichten omdat het vrij veel is.
De helling achter de brug was aan de grote begroening toe.
Tevens kon ik daarbij het boerenweggetje mooi realiseren. Dat is mooi gelukt moet ik zeggen.
Ondertussen nog deze E111 op de kop getikt. Leuke aanwinst!
En heel veel sparren geplant.
Waar ik momenteel mee bezig ben is de spoorbrug verder afbouwen. Die stond er al jaren zo onaf bij dus dat werd tijd, maar ik moest eerst de de berg erachter afmaken natuurlijk. Je werkt van achter naar voren, althans, dat lijkt mij het handigst. Aan één kant moest nog een brughoofd gemaakt worden.
De onderbouw is beplakt met steenmotiefplaat van hardschuim (Faller). Nu heb ik de hoeken opgevuld met een soort das-klei: Do & Dry van Creall. Dat is perfect spul want het krimpt en barst niet tijdens het drogen. Dat spul is gemaakt op basis van papier denk ik. Het steenmotief heb ik er gelijk met de achterkant van een mesje ingekerft. In de nog zachte 'klei' dus. Het droogt snel en wordt goed hard. Dat inkerven is nogal een precisiewerkje en kost al met al vele uren verspreid over meerdere dagen. Elke dag een paar uurtjes. Maar met een lekker muziekje op de achtergrond is het heerlijk om te doen. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Wordt vervolgd.
De helling achter de brug was aan de grote begroening toe.
Tevens kon ik daarbij het boerenweggetje mooi realiseren. Dat is mooi gelukt moet ik zeggen.
Ondertussen nog deze E111 op de kop getikt. Leuke aanwinst!
En heel veel sparren geplant.
Waar ik momenteel mee bezig ben is de spoorbrug verder afbouwen. Die stond er al jaren zo onaf bij dus dat werd tijd, maar ik moest eerst de de berg erachter afmaken natuurlijk. Je werkt van achter naar voren, althans, dat lijkt mij het handigst. Aan één kant moest nog een brughoofd gemaakt worden.
De onderbouw is beplakt met steenmotiefplaat van hardschuim (Faller). Nu heb ik de hoeken opgevuld met een soort das-klei: Do & Dry van Creall. Dat is perfect spul want het krimpt en barst niet tijdens het drogen. Dat spul is gemaakt op basis van papier denk ik. Het steenmotief heb ik er gelijk met de achterkant van een mesje ingekerft. In de nog zachte 'klei' dus. Het droogt snel en wordt goed hard. Dat inkerven is nogal een precisiewerkje en kost al met al vele uren verspreid over meerdere dagen. Elke dag een paar uurtjes. Maar met een lekker muziekje op de achtergrond is het heerlijk om te doen. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Wordt vervolgd.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Neu-Axburg-Süd
Oh ja, nog een link van een filmpje van mijn baan. De hele baan met een paar rijdende treinen, uit de hand gefilmd.
https://www.facebook.com/groups/DeNspoo ... 8460877604
Nu zie ik gelijk ook dat ik nog iets moet plaatsen over het vernieuwde schaduwstation. Komt nog.
https://www.facebook.com/groups/DeNspoo ... 8460877604
Nu zie ik gelijk ook dat ik nog iets moet plaatsen over het vernieuwde schaduwstation. Komt nog.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Neu-Axburg-Süd
Ja het schaduwstation heb ik recentelijk ook veranderd. Ik heb het aantal sporen ongeveer verdubbeld en de plaatsen zijn wat langer geworden, 130 cm lang ongeveer.
Vooraan heb ik een programmeerspoortje gemaakt van piccolorails welke ik nog had liggen.
Om het goed te kunnen bedienen een klein bedieningspaneeltje gemaakt om de multimaus met een simpele switch te kunnen schakelen van hoofdbaan naar progspoor.
De treinen kunnen niet meer via elk spoor doorrijden. het is dus een kopstation geworden. Het voordeel is dat alle wissels nu vooraan liggen, dus als er eens één stuk gaat...
Zo was het eerst:
Zo is het nu:
Vooraan heb ik een programmeerspoortje gemaakt van piccolorails welke ik nog had liggen.
Om het goed te kunnen bedienen een klein bedieningspaneeltje gemaakt om de multimaus met een simpele switch te kunnen schakelen van hoofdbaan naar progspoor.
De treinen kunnen niet meer via elk spoor doorrijden. het is dus een kopstation geworden. Het voordeel is dat alle wissels nu vooraan liggen, dus als er eens één stuk gaat...
Zo was het eerst:
Zo is het nu:
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Neu-Axburg-Süd
Wat heb jij gebruikt voor het groenen van de berg?
mvg ronald
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Neu-Axburg-Süd
Ziet er mooi uit Rene. Wat ik vooral mooi vind is dat je grote stukken bergwand hebt met bomen en ander groen, dat ziet er natuurlijk uit, zeker met dat karrespoor. Complimenten!
Die steenmotief plaat van Faller die je bij de brug hebt gebruikt, heb je daar toevallig een artikelnummer van? Ik zoek nog zoiets.
Die steenmotief plaat van Faller die je bij de brug hebt gebruikt, heb je daar toevallig een artikelnummer van? Ik zoek nog zoiets.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Neu-Axburg-Süd
Tjonge dat is nog eens smullen, zulke mooie scenery foto's op de maandagmiddag! Misschien nog wat kleine kleurnuances aanbrengen in het groen? Verder kan ik alleen maar jaloers zijn!
Btw: die poten voor je brug zijn ook erg goed geslaagd!
Btw: die poten voor je brug zijn ook erg goed geslaagd!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Neu-Axburg-Süd
Aan Ronaldp: Het groen is fine turf, foliage en clump foliage, allemaal van Woodland. Her en der komen er nog wat graspolletjes en wat grovere turf als onkruid.
Aan shoven: Dankjewel voor je complimenten. De steenplaat is Faller 272650, maar voor n-spoor is dit een vrij grote steenmaat, ik zou ook kleinere stenen overwegen. De steen is ruim 2 mm hoog, dus in het echt een steen van pak 'm beet 35 a 40 cm hoog, dus voor wat grovere bouwwerken.
Maarten bedankt voor je leuke reactie.
Aan shoven: Dankjewel voor je complimenten. De steenplaat is Faller 272650, maar voor n-spoor is dit een vrij grote steenmaat, ik zou ook kleinere stenen overwegen. De steen is ruim 2 mm hoog, dus in het echt een steen van pak 'm beet 35 a 40 cm hoog, dus voor wat grovere bouwwerken.
Maarten bedankt voor je leuke reactie.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Neu-Axburg-Süd
Een steen voor grovere bouwwerken is precies wat ik zoek. Ik moet nl. net als jij van die landhoofden maken voor mijn bruggen. En dat ziet er prima uit bij jou.
Hack levert die dingen kant en klaar, maar die zijn me te strak van vorm en ook nog eens duur. Dan liever zelf maken zoals jij gedaan hebt.
Hack levert die dingen kant en klaar, maar die zijn me te strak van vorm en ook nog eens duur. Dan liever zelf maken zoals jij gedaan hebt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Neu-Axburg-Süd
Dag Rene,
Ik volgde je al op FB, maar heb nu pas het hele draad(-je) van je baan bekeken. Schitterend, mooie werk! Complimenten.
groetjes,
Norbert
Ik volgde je al op FB, maar heb nu pas het hele draad(-je) van je baan bekeken. Schitterend, mooie werk! Complimenten.
groetjes,
Norbert
Mijn grote baan: Amenerbaan
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438