Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

141

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Een Oscar waardige film! :roll: Als ik in de jury zou zitten, dan was deze film genomineerd in de categorie: Hobby.
Heb jij tijdens het filmen de iPad op een statief staan ofzo? De film is mooi stabiel gefilmd!
Even een puntje over het geluid. Wat mij betreft mag de rijgeluiden van de treinen meer op de voorgrond. Tenzij jij met een spiegelei in de hand en een spoorpet op jouw hoofd (zoals opa Toet uit Flodder) bijgeluiden maakt tijdens het rijden..... dan wil ik dat niet horen. :D :D :D

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

olaf99

Bericht door olaf99 »

Hallo

Mooi filmpje weer.

Maar bij 3.38min is dat de moduleovergang? De bovenleiding lijkt daar los te zitten.

olaf

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hey Olaf,

Ja klopt, gewoon een smal draadje gebruik ik daar. Wanneer het op z'n definitieve plek staat pas ik er een mooi stukje bovenleiding in. Kan ik nu ook wel doen maar dat wordt wat lastig met één hand. 8-)

J.

Afbeelding

Marcvane86
Contacteer:

Bericht door Marcvane86 »

Zeer mooi filmpje

Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Een filmpje met veel mooie doorkijkjes.
Geeft toch een andere kijk op de baan dan foto's

Mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Net filmpje ouwe rel-tourist, een iPad mag dan wel niet helemaal je stijl zijn maar het is toch redelijk gelukt lijkt me zo.

Fan van Alpenbanen in N(m)

Stanley

Bericht door Stanley »

Mooi filmke! Maakt betere filmpjes dan mijn Galactische Tab Deux ;)

Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hey boys,
141 schreef:Een Oscar waardige film! :roll: Als ik in de jury zou zitten, dan was deze film genomineerd in de categorie: Hobby.
Heb jij tijdens het filmen de iPad op een statief staan ofzo? De film is mooi stabiel gefilmd!
Even een puntje over het geluid. Wat mij betreft mag de rijgeluiden van de treinen meer op de voorgrond. Tenzij jij met een spiegelei in de hand en een spoorpet op jouw hoofd (zoals opa Toet uit Flodder) bijgeluiden maakt tijdens het rijden..... dan wil ik dat niet horen. :D :D :D

Gr. Clemens
Dank je, Clemens. Ik heb de iPad een beetje kunnen steunen hier en daar, en ik probeer altijd zo rustig mogelijk te bewegen...als er al bewogen moet worden. Een tablet is wat groot en licht helaas voor filmen. Enfin, ik ben zelf ook niet ontevreden. Dat geluid, tja....had ik wat beter kunnen tunen, maar echt vet geluid komt wat mij betreft niet van N-treintjes.... :geek:

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Overdijk schreef:Kijk, das nog eens een filmpje. Daar mag je er wel meer van maken.

Even wat anders, hoe staat het met het Beksheim rhurgebiet. Bestaat dat nog?
Ik moet even wat opruimen en zorgen voor wat betere verlichting, dan kan ik er nog wel eentje maken. Ook vond ik nog wat beelden van ergens vorig jaar, buiten gemaakt. Wellicht zit daar ook nog wat tussen, hoewel de boel nu meer is aangekleed.

Duisburg-Beksheim, ofwel DU-B. bestaat zeker nog! Het staat momenteel op de kamer naast waar Backeramm moet komen te staan. Ik heb maar één ECoS en de banen staan in verschillende gebouwen (woonhuis vs. bovenverdieping garage) en dat valt niet te combineren.
In de toekomst worden beide projecten gecombineerd in één grote baan.

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

(...) de lichten voor de spoorwegovergang zijn naar mijn mening voor verbetering vatbaar: bij schermen met enkele lampen behoren ze beurtelings te knipperen. Zie https://www.youtube.com/watch?v=JLLzvWiqYx0 of nog beter (met oude en nieuwe situatie) https://www.youtube.com/watch?v=ghla0qdHDPE
Ik kreeg deze vraag binnen en vond het beter hem hier te delen.

Ik heb lang getwijfeld of ik ze moest laten knipperen. In het echte Rijndal zag ik ook dergelijke lichten -weliswaar niet deze maar juist kleinere, op verkeerslicht lijkende lichten- die constant aan bleven staan bij een geopende spoorwegovergang. Ik vond er geen een die knipperde, maar neemt niet weg dat het model niet helemaal klopt. Ik ga op jacht naar een voorbeeldfoto, en ik zal eens kijken of ik de lampen kan bijwerken. (niet op het moment due to éénhandkunnengebruiking... :roll: )

Dank voor de scherpe opmerking. Doet me goed dat jullie dus wel naar zo'n filmpje kijken.

@all,

Ik ben reeds dagenlang aan het testrijden.Wat goed ging gaat nu beter. Ik heb wat foutjes uit 'mijn' Koploper gehaald, en het rijdt vrijwel storingsvrij. Een kwestie van lang kijken wat er gebeurt. Zo kwam ik achter een paar foute ingaves (ie. blokken te vroeg vrij melden -> achteropkomende trein rijdt op de voorganger------> ja I know ik heb niet al mijn goederenwagons voorzien van een stroomverbruikertje) en dan is het met één hand lastig oplossen. Nu hou ik op over mijn hand-iCap :geek: :mrgreen: .

Met de juiste instellingen rijd ik nu ook enkele uren rond met de zgn. spooktreindetectie aan, en tot volle tevredenheid. De enige lok waar dit voor van pas is gekomen, en waarvoor ik het nu goed kon instellen, wordt inmiddels behoed voor aanrijdingen en block-violations. Dat is een manco van de decoder, want die wil nog wel eens niet de gegeven commando's opvolgen. Ook opgelost.

Voor ik nog meer goed nieuws heb over de containerwagons van RukdieRail eerst effe wat plaatjes van een nieuwe telg TRAXX die samen met de BR 186 aankwam enige tijd geleden. Ook Arnold, en ook mooi. Helaas met zo'n GroenLinks sticker erop, maar goed.....louter rode loks heb ik al genoeg....

Afbeelding

Ietsje dichterbij...

Afbeelding

Deze 185.2 rijdt een goed lange gemengde vrachttrein over de baan. En ja, die lok kun je overal voor gooien natuurlijk op goederengebied...

Afbeelding

Het verschil met de wagons is, qua schmutzigkeit, op z'n minst aanwezig...

Afbeelding

Allright, die RR-containerwagons. SggrrrmssnsndsdSSmmanmanmanboeieeeGggr'90. Het type, voor de liefhebber, al kan het laatste getal misschien niet kloppen...
Ze rijden nu eens allemaal! Het probleem zit hem in de flutwieltjes die er af en toe voor pakweg 50 EUR op worden gezet. :cry: :evil: . Ik reed deze wagons al gemixed door de containertreinen heen, maar nu durf ik het zelfs aan ooit een volledige stam louter bestaand uit deze wagons te kopen. Een wens, want ik wil graag zo'n shuttle hebben die dagelijks zowat door het Rijndal 1:1 rijden. Dat is nog even toekomstmuziek.
Sommige assen waggelden nogal en dat soms (!) reden tot ontsporing. Vooral dat 'soms' is vervelend, want je kunt niet direct een schuldige aanwijzen.
Dus: check de wielen, de koppelingen (een kortkoppeling hier en daar werkt en ziet er GOED uit bij die wagons) en het zou moeten gaan. Net als bij modellen van LS zijn het prinses-op-de-erwt wagons, maar het is te doen. Ook in lange combinaties, en daar hou ik van.

Cheers!

J.

Afbeelding

141

Bericht door 141 »

Jeroen schreef:
(...) de lichten voor de spoorwegovergang zijn naar mijn mening voor verbetering vatbaar: bij schermen met enkele lampen behoren ze beurtelings te knipperen. Zie https://www.youtube.com/watch?v=JLLzvWiqYx0 of nog beter (met oude en nieuwe situatie) https://www.youtube.com/watch?v=ghla0qdHDPE
Ik kreeg deze vraag binnen en vond het beter hem hier te delen.

Ik heb lang getwijfeld of ik ze moest laten knipperen. In het echte Rijndal zag ik ook dergelijke lichten -weliswaar niet deze maar juist kleinere, op verkeerslicht lijkende lichten- die constant aan bleven staan bij een geopende spoorwegovergang. Ik vond er geen een die knipperde, maar neemt niet weg dat het model niet helemaal klopt. Ik ga op jacht naar een voorbeeldfoto, en ik zal eens kijken of ik de lampen kan bijwerken. (niet op het moment due to éénhandkunnengebruiking... :roll: )

Dank voor de scherpe opmerking. Doet me goed dat jullie dus wel naar zo'n filmpje kijken.
Zover mijn kennis over de Deutsche Bahn reikt... staan de door jou gebruikte lichtinstallatie bij spoorwegovergangen zonder bomen en dan knipperen de lampen inderdaad om en om. Bij de "bahnübergang mit schranken" staat een andere type lichtinstallatie, of de lampen constant branden of niet durf ik niet te zeggen.

De spoorwegen zullen de spoorwegen niet zijn om regelmatig van de regels af te wijken. De situatie bij Jeroen zou zomaar ook in het echt kunnen voorkomen.

Wederom weer mooie messcherpe platen!

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:lol: kijk, dat zijn weer schitterde plaatjes.

Tja, kon ik maar eens rustig thuis zitten, lekker aan de treintjes. Zit ik ondertussen op mijn gat in een trekkertje heen en weer te rijden op een akkertje met muziek aan en natuurlijk kacheltje aan. Zo heeft die handicap van jouw nog voordelen. :( :lol:

Maar heb jij die nieuwe modelen van Ls model al gezien? Hele kuddes citynight wagons. Dus je kan de stammende langer maken.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi Mark, gezien ja. Dank voor de tip anyway. Gezien de levertijden en beschikbaarheid moet ik dat allemaal nog even zien bij LSmodels. En veel langer gaat niet want het rijdt nu al met 11 karretjes. Edoch ga ik er wel een paar proberen te confisqueren.

J.

Afbeelding

shoven

Bericht door shoven »

Marksintpancras schreef: Zit ik ondertussen op mijn gat in een trekkertje heen en weer te rijden op een akkertje met muziek aan en natuurlijk kacheltje aan.
Mooi werk man. Ben je boer? 8-)

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

william

Bericht door william »

shoven schreef:
Marksintpancras schreef: Zit ik ondertussen op mijn gat in een trekkertje heen en weer te rijden op een akkertje met muziek aan en natuurlijk kacheltje aan.
Mooi werk man. Ben je boer? 8-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar het zijn weer mooie plaatjes en filmpje.

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Marksintpancras

@Shoven, boer??? Nee man, eerder manager maintenance energineering operations of kortgezegd loonwerker en machinebouwer.

Maar heb geen tijd om aan me baan te werken of überhaupt te rijden met de treinen :(, dus zo'n tijdelijke handicap heeft ook zijn voordelen. :D

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

De YT-film van de overgang in Elten is wel het antwoord: dat soort lampen samen met dat zoemertje is zoals het in het Rijndal ook is. De lampen moet ik hier dus eigenlijk vervangen......

Afbeelding

Ronaldp

Bericht door Ronaldp »

Jeroen,

Even wat vraagjes.
Welke merk type mastportalen gebruik je?
Wat is de afstand bij een dubbele mastportal tussen beide standers?
《afstand waar je de gaatjes voor de voeten boort)
En welke hartafstand gebruikje tussen de rails?

mvg ronald

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hallo Ronald,

Sorry voor het late antwoord.

Al mijn bovenleiding is van Viessmann. Het ziet er goed uit en is solide en betrouwbaar.
Wat is de afstand bij een dubbele mastportal tussen beide standers?
Deze vraag snap ik niet. Kun je jezelf nader verklaren?

De hartafstand uit m'n hoofd is 26.5 mm, ik geloof dat dat standaard Peco is.

@all,

De hand is weer ontgipsd, maar hij is nog niet op volle sterkte. Gelukkig hoef ik nu niet meer met echt maar één hand te typen.

Tot de volgende keer, dan maar weer eens met wat foto's'!

J.

Afbeelding

Ronaldp

Bericht door Ronaldp »

Heb je foto's even goed bekeken.
Bij dubbelspoor gebruik je enkele bovenleidingen per spoor.
En in het station wat drie sporen heeft heb je een set voor drie sporen te overbruggen.
Ging er vanuit dat je bij een dubbel spoor ook gewoon de beide sporen overbrugde met een complete bovenleiding.

mvg ronald

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje

Marksintpancras

:D kijk, dat is goed nieuws. Kan je weer lekker prutsen aan je baan.

Ronald, in Duitsland staan op dubbelspoor altijd aan weerszijde enkelsporige bovenleiding.
Alleen bij emplacement en stations zie die overspanning snoven leidingen.

Ronaldp

Bericht door Ronaldp »

Weer wat geleerd.

mvg ronald

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje

Stanley

Bericht door Stanley »

Marksintpancras schreef::D kijk, dat is goed nieuws. Kan je weer lekker prutsen aan je baan.

Ronald, in Duitsland staan op dubbelspoor altijd aan weerszijde enkelsporige bovenleiding.
Alleen bij emplacement en stations zie die overspanning snoven leidingen.
Volgens mij heb je ook stukjes traject in Duitsland waar aan 1 zijde een portaal staat en 2 sporen overspant, die heb je ook in het assorti van Viessmann.

Met vriendelijke groet,
Stanley

''Less is more''
De mooiste treinen vind ik van de DB tijdperk IV

Mijn progressie: viewtopic.php?f=14&t=10613

Marksintpancras

Stanley, klopt. Uitzonderingen zijn er genoeg in Duitsland :D , echter zijn dat stukjes traject.

Maar nu J. weer 2 handjes heeft, had ik wel weer wat foto's verwacht :lol: , of is hij druk met zijn polsje in vorm te krijgen door bier te hijsen :lol:
Ik zit namelijk nog wat op inspiratie te wachten omdat ik dat baantje in mei af moet zien te hebben .

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ha Mark en de rest,

Ja, de hand doet het wel weer als in 'met 1,7 hand typen'. Ik moet het vooral nog rustig aan doen van de doktor, helaas. Jammer, want ik had eigenlijk ook wel plannen om met 'iets' te komen voor StationNspoor. Uit arren moede zou ik deze baan nog wel eens mee kunnen nemen, maar A is me dat veel te veel gedoe, A1 veel te duur, A2 veel te lomp, A3 veel te breekbaar en B deze hebben jullie al eens gezien. Nee, overhalen zal niet gaan....maar ik had verwacht dat met het gips eraf we meteen vol gas konden geven qua handen-bedrijvigheid maar dat valt nog wel tegen.

Enfin, we blijven plannen....en inderdaad is het natuurlijk wel mogelijk weer eens wat foto's te maken van het een en ander. Weer eens wat verouderen ofzo. Dat schijnt nochtans 'de tegenwoordige gewoonte' te zijn waar niet iedereen mee bekoord kan worden. Man man man, wat een drama! :mrgreen: :mrgreen: 8-) :lol:

J.

Afbeelding
Plaats reactie