Kleine stations gezocht

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Evoluzione

Kleine stations gezocht

Bericht door Evoluzione »

Goedenmiddag,

Na een tijdje niet actief te zijn geweest, nu toch maar weer eens bezig met de modeltreinen. Inmiddels ben ik al aanzienlijke tijd bezig met een leuk baanplan te ontwerpen, en ook al een paar keer begonnen met de bouw hiervan. Tot voor kort totaal zonder ook maar 1x resultaat, daar ik een vrij grote ruimte heb, en deze het liefst zie met een grote kamervullende baan.

Echter daar ligt dan ook meteen mijn fout:
- Te groots willen beginnen
- Ingewikkelde baanplannen
- Hoge kosten voor alle rails/wissels/etc
- een kabelspaghetti waar je u tegen zegt

Door de vele fouten heb ik alle plannen dus doorverwezen naar de prullenbak, en wil nu relatief bescheiden gaan beginnen. Zelf denk ik aan 2 bakken van 122x61cm. Qua setting wil ik een klein stationnetje aan een enkelsporige lijn uitbeelden. Eventueel een aftakking naar een mijn/houtzagerij erbij, zodat je ook nog wat te rangeren hebt. Qua materieel zal het dus ook niet heel uitgebreid worden. 1 of 2 treinstellen die elkaar bij het stationnetje passeren, en een goederentrein voor de bedrijven eromheen.

Om inspiratie op te doen, ben ik dus op zoek naar voorbeelden. Misschien hebben jullie ideeen welke stations aan deze eisen voldoen? Graag hoor ik van jullie!

Willem

BenQ

Re: Kleine stations gezocht

Bericht door BenQ »

Willem,
Kijk eens naar de baan (banen) van Kees Gorter, hij heeft leuke kleine banen die ook nog eens goed uitbreidbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Naast dat er natuurlijke vele specials over allerlij spoorlijnen en gebieden zijn uitgebracht staat het internet ook vol met sites waar vele spoorlijnen en dus ook stations te zien zijn.

Je zou bijvoorbeeld eens op Sauerlandbahnen.de of bahnen-wuppertal.de kunnen kijken, bij die laatste moet je dan wel meer bij de vele zijlijnen kijken die er gelegen hebben. Door het lastige terrein bied Wuppertal ook leuke voorbeelden voor mensen die iets met een krap station op een hoofdlijn willen zoals Wuppertal Hbf.

Verder kan je zoeken naar de spoorlijnen in het Münsterland, Eifel en vele andere gebieden, vergessene-bahnen.de bied ook veel inspiratie als je je voor kan stellen hoe het er vroeger uit zag.

Ik heb even geen tijd verder te gaan zoeken maar kan je je vast mee vermaken.

Oohja vergeet google earth en sporenplan.nl niet te gebruiken ter inspiratie!

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Evoluzione

Michiel,

Top antwoord, met inderdaad leuke inspiratielinks! Zoiets zocht ik inderdaad. Had zelf ook al banen als de albulabahn enzo gevonden. Zwitserland heeft toch wel vrij veel enkelspoor en kleine stationnetjes:)

BenQ (ben gok ik)

Hier op het forum had ik inderdaad al een aantal van zijn creaties gezien! Ook een goed voorbeeld!

Ik hou me aanbevolen voor meer ideeen :)

BenQ

Bericht door BenQ »

Willem,
Je hebt goed gegokt, maar het staat ook in mijn onderschrift.

Een leuke baan van Michiel die hiermee van Waterloo naar Lochem is gekomen.
Wel een stopplaats maar geen station en twee leuke dames die er wat af kwetteren.
viewtopic.php?f=14&t=2565

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Jeroen

Bericht door Jeroen »

.....bahnen-wuppertal.de....

Wat een goeie link! Thanks Michiel. Staan gave foto´s op!

J.

Afbeelding

Mack

Bericht door Mack »

Dit vindt ik zelf een mooie kleine

Mack
Bijlagen
CIMG1915_zpsj66x78zd.jpg
CIMG1915_zpsj66x78zd.jpg (120.61 KiB) 3618 keer bekeken

tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0

rc.amsterdam

Bericht door rc.amsterdam »

In dit forum kan je veel vinden. Lees dit eens http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=9708

Succes

vr gr
Rob

Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.

Onderwerp starter
Evoluzione

Inmiddels alle links even uitgebreid bekeken, en ik denk dat ik hier wel wat mee kan worden.

Hartstikke bedankt iedereen voor de hulp! Een baanplan en bouwlog hoop ik hier ook te kunnen showen, dus tot dan!

Plaats reactie