Terugmelder detecteert niet zichtbaar op intellibox 2

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Frank Zwart

Terugmelder detecteert niet zichtbaar op intellibox 2

Bericht door Frank Zwart »

Hallo Allemaal,

IK heb van de week een 4e terugmelder van digikeijs DR 4088 CS aangesloten maar deze werkt niet op het display van de Intellibox 2 ( je ziet op het display alleen maar off staan terwijl er wel een loc op dat blok staat) hierdoor ziet iTrain hem ook niet.
Wat heb ik tot nog toe gedaan: De loc heeft wel voeding want hij rijdt wel gewoon in dat blok/blokken.
: Ik heb module 4 omgeruild met module 1 dan werkt de module 4 wel naar behoren.
: Andere loconet kabels geprobeerd geen verschil.

Wat doe ik fout ,voor deze intellibox 2 had ik een twin-center daar vulde je het totaal aantal module's in en je was klaar.De handleiding van de Intellibox 2 zegt ook niets over dat je het aantal module's ergens in kan vullen. De andere module's 1 t/m 3 deden het meteen toen ik wisselde van centrale.

Wie weet raad?

Met vriendelijke groet, Frank

Willempie
Elektronica/Commercieel

Re: Terugmelder detecteert niet zichtbaar op intellibox 2

Bericht door Willempie »

DR4088CS heeft geen en is geen loconet module maar is een gewone standaard s88 met stroomdetectie.

Als het een LocoNet module is dan moet je de module vertellen waar hij met tellen moet beginnen en hoeveel contacten hij verder moet tellen zal bij 1 module 16 zijn.

Je verhaal is een beetje warrig en het ontbreek aan de juiste informatie.

Groetjes

PS.: Er zijn overigens voor deze modules, modules beschikbaar die vriendelijker van prijs zijn, en precies hetzelfde doen.

Onderwerp starter
Frank Zwart

Hallo Willem,
Sorry voor de verwarring de module's zijn aan gesloten door STP kabels en een verloop adapter.
Dat is inderdaad wat anders dan loconet.
Het rode lampje op module 4 brand wel.

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Blz 35 van het Intellibox II handbuch lezen en uitvoeren, zou wel een kunnen helpen.
Dat ledje op de module heeft geen enkele waarde, zegt alleen iets over dat de module intern een signaal ziet, zegt helemaal niets over dat dit ook bij de centrale aankomt. Geeft valse hoop, en zet de onwetende gebruiker op het verkeerde been. Het is gewoon een onzin indicatie.

Groetjes

Onderwerp starter
Frank Zwart

Hallo Willem,

Dit was de oplossing blz 35.
Super bedankt :mrgreen:

Plaats reactie