Zo eindelijk wat nieuws hier te melden.
Na uitvoerig testrijden kwam ik erachter dat ik een ontwerpfout heb gemaakt bij de rechter wisselstraat van het station.
Het gaat om onderstaande foto.
Het spoor helemaal rechts onder op de foto is een kopspoortje het middelste spoor is voor binnen rijden in het station.
Het linkse spoor word gebruikt om uit te rijden.
In principe is de volgorde van binnenrijden dat eerst de drie rechtse sporen worden gebruikt om binnen te rijden.
Uitrijden gebeurt in principe vanaf de drie linkse sporen ( boven op de foto ).
Nu is uirijden vanaf spoor 4 vanaf rechts geteld alleen mogelijk via het onderste engelse wissel waardoor er dus geen treinen binnen kunnen rijden omdat die over hetzelfde engelse wissel moeten.
Dus dat houd de boel flink op
11830770_803193576466175_646936550_n by
marco haringa, on Flickr
Dus dat moest veranderd worden het wissel achter het engelse wissel moet verplaatst worden naar links kon ik meteen die lelijke knik eruithalen.
Dus slopen pfff
14055526_1018399144945616_1352494264_n (1) by
marco haringa, on Flickr
Daarnaast moesten er nog twee wissels bij komen kon ik dit ook mooi meteen doen.
Uiteindelijk is het de moeite wel waard geweest volgende stap is het roesten van de rails in het station dit ga ik doen met een spuitbusje dat gaat een stuk sneller.
Op "immergut"heb ik de rails gewoon geschilderd maar dat is me nu teveel werk.
Ben hier wel een beetje huiverig voor om te doen en dat met name bij de wissels
Hieronder het uiteindelijke resultaat van de verbouwing
14031128_1018397724945758_1136777858_n by
marco haringa, on Flickr
14055727_1018398401612357_52804747_n by
marco haringa, on Flickr