Håverud in schaal N
Re: Haverud in schaal N
Hilversum 2018?
Het ziet er prachtig uit en volgens mij kun je nu al het nodige tonen.
Het ziet er prachtig uit en volgens mij kun je nu al het nodige tonen.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
Inderdaad heel mooi gemaakt allemaal. Vooral de bruggen en .. ja eigenlijk alles. Station N-Spoor 2018 is een heel goed idee.
Er zit heel wat creativiteit op dit forum. Iedere keer opnieuw is het genieten van de aanvullingen op dit forum.
Er zit heel wat creativiteit op dit forum. Iedere keer opnieuw is het genieten van de aanvullingen op dit forum.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Erwin,
Jouw baan is nu al beurs waardig, zondermeer, bekijk eens de foto`s van Jeroen zijn baan, waar hij dit jaar mee aanwezig was.
Nog maar net begonnen, maar juist door de bouwkwaliteit en de mooi rijdende treinen, al een prachtig project om te zien.
En dat zelfde geld ook voor jouw baan, daar zijn al zoveel details in verwerkt, en dan is er ook nog mooi te zien hoe jij dingen maakt en opbouwt en uit de verschillende materialen prachtige stukjes modelspoorwegbouw Kunst laat zien.
Ook al is het nog niet af, het zou nu al mooi zijn om te zien, om te bewonderen en om een leerzaam object te zijn voor velen die dan kunnen zien hoe jij werkt.
Dat is nu ook juist de kracht van stationNspoor, niet alleen perfect afgebouwde banen, maar ook projecten in wording, die daarmee juist weer leerzaam zijn,
bij die banen zie je dan ook veel mensen stil staan en praten over de gebruikte technieken.
kortom, ik zeg, gewoon Hilversum 2018.
mvg
Freddy
Jouw baan is nu al beurs waardig, zondermeer, bekijk eens de foto`s van Jeroen zijn baan, waar hij dit jaar mee aanwezig was.
Nog maar net begonnen, maar juist door de bouwkwaliteit en de mooi rijdende treinen, al een prachtig project om te zien.
En dat zelfde geld ook voor jouw baan, daar zijn al zoveel details in verwerkt, en dan is er ook nog mooi te zien hoe jij dingen maakt en opbouwt en uit de verschillende materialen prachtige stukjes modelspoorwegbouw Kunst laat zien.
Ook al is het nog niet af, het zou nu al mooi zijn om te zien, om te bewonderen en om een leerzaam object te zijn voor velen die dan kunnen zien hoe jij werkt.
Dat is nu ook juist de kracht van stationNspoor, niet alleen perfect afgebouwde banen, maar ook projecten in wording, die daarmee juist weer leerzaam zijn,
bij die banen zie je dan ook veel mensen stil staan en praten over de gebruikte technieken.
kortom, ik zeg, gewoon Hilversum 2018.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Wauw heel mooi project dit echt gaaf om te zien met dat water en al
Ik zeg tot volgend jaar op station N spoor 2018 zullen vast en zeker veel mensen bij je komen kijken en het bewonderen van dichtbij ga zo door met het mooie werk en succes!
Ik zeg tot volgend jaar op station N spoor 2018 zullen vast en zeker veel mensen bij je komen kijken en het bewonderen van dichtbij ga zo door met het mooie werk en succes!
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Erwin, je baan is echt prachtig. Dat enkele spoortje wordt haast teniet gedaan door de afmetingen van de "rest" .Erwin schreef:Bedankt voor je compliment.
En ja de baan is modulair en bestaat uit 9 modules (op de vorige foto's zijn er 3 te zien).
Misschien is de baan over een jaar zover dat ik hem aan het publiek kan/wil tonen.
Ik heb de komende 3 maanden mijzelf vrijaf gegund, daarvan kan ik 2 maanden wat intensiever hobbyen .
Gr. Erwin.
Ik hoop dat je toch nog eens wil overwegen of dat je in 2018 (dat is een jaar dus qua planning moet dat lukken ) naar Hilversum te komen. Ook al is je baan dan nog lang niet af.
Juist die verschillende stadia van een baan vinden de mensen interessant. En hiermee kun je nog eens terug komen met je baan omdat die dan weer een heel stuk verder is.
Dat houdt de variatie er ook een beetje in.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ha Erwin, hoewel ik ook graag jou baan in het echt wil zien; laat je niet gek maken hoor! Ik weet uit eigen ervaring dat bouwen tegen de klok niet werkt.
Ben benieuwd naar de vorderingen.
Groetjes
Hoontje
Ben benieuwd naar de vorderingen.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Bouwen tegen de klok hoeft toch ook helemaal niet, zoals ik al eerder zei, en Joost hierboven ook,
Wat af is is af, maar ook dat waar nog lang aan gewerkt moet worden is al zo interessant dat velen ook dat graag zouden bekijken, alleen al om de educatieve waarde.
iets afraffelen omdat .... is het slechtste uitgangspunt.
En waarom zou alleen je iets willen tonen wat klaar is? Een modelspoorbaan is tenslotte eigenlijk nooit klaar, er zijn altijd wel dingen te vinden die je wilt verbeteren of verder detailleren.
mvg
Freddy
Wat af is is af, maar ook dat waar nog lang aan gewerkt moet worden is al zo interessant dat velen ook dat graag zouden bekijken, alleen al om de educatieve waarde.
iets afraffelen omdat .... is het slechtste uitgangspunt.
En waarom zou alleen je iets willen tonen wat klaar is? Een modelspoorbaan is tenslotte eigenlijk nooit klaar, er zijn altijd wel dingen te vinden die je wilt verbeteren of verder detailleren.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
- Moderator
- Contacteer:
Erwin heeft gereageerd dat hij een afweging maakt. Net als jullie deel ik gewoon mijn mening. Ik heb geen zin om daar een discussie over te starten in iemands bouwdraadje.
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Dank jullie wel voor jullie positieve commentaren . Ik zal het zeker overwegen om deel te nemen aan de beurs in Hilversum in 2018. De baan hoeft dan nog niet "af" te zijn. Wel moeten nog 4 flinke modules die nu uit het treinspoor en piepschuim landschap bestaan enigzins zijn afgewerkt. Ze moeten worden voorzien van hun papiermache landschap. Wel hoop ik de overige 3 modules met de sluizen en snelstromende beek voor 90% af te hebben. En dat is nog veel werk zo moeten er nog zo'n 20 eigenbouw huisjes worden gemaakt. Hier is wel vast een filmpje van hoe het moet gaan worden: https://m.youtube.com/watch?v=5u4PrN6R_LQ
Met piepschuim en rails is helemaal niks mis, heur!
Zonder gein, dit ziet er prima uit. En: fukking origineel! Oja, en: een echte less-is-more baan. Me gusta!
J.
Zonder gein, dit ziet er prima uit. En: fukking origineel! Oja, en: een echte less-is-more baan. Me gusta!
J.
-
Wauw gaaf filmpje zeg!! Ziet er mooi uit! Succes met het verder bouwen!
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Dat is wel weer erg less alleen piepschuim met een stukkie rail. Het gaat nog wel wat worden, en misschien lukt het om voor Hilversum 2018 iets toonbaars te hebben.Jeroen schreef:Met piepschuim en rails is helemaal niks mis, heur!
J.
-
Hallo,
Erg mooi filmpje, nu heb ik een idee hoe je eind resultaat ongeveer worden moet en waarom je de huizen zelf moet gaan bouwen.
Zoals al door andere gezegd erg orgineel project en tot nog toe schitterend omgezet in model.
Ik blijf het zeker volgen en hopelijk live zien in Hilversum.
Mvrgr Bob
Erg mooi filmpje, nu heb ik een idee hoe je eind resultaat ongeveer worden moet en waarom je de huizen zelf moet gaan bouwen.
Zoals al door andere gezegd erg orgineel project en tot nog toe schitterend omgezet in model.
Ik blijf het zeker volgen en hopelijk live zien in Hilversum.
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Wat een prachtige film, daar kun je idd veel inspiratie uit halen.
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Altijd al een mooi project gevonden dit! Zou inderdaad wel leuk zijn om dit in het echt te mogen aanschouwen in Hilversum. Ik realiseer me helaas pas net dat ik vorige week de kans had om het in het echt te zien in Zweden, ik ben er notabene op een paar kilometer afstand langs gereden over de E45!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hi Maarten ben je in Zweden rij je op de E45 mis je het nog, volgende keer toch even het ommetje maken. Het is best de moeite waard met mooi weer
Het zou mooi zijn om je baan te kunnen bekijken! Ik ben er in ieder geval klaar voor.
Groetjes,
Edward
Bengtsfors
Mellerud 2*Y7
De mooie uitzichten spoorlijn
Hooi Erwin,
In 2010 ben ik bij een Scandinavië reis bij toeval in Bengtsfors terecht gekomen. Toen maar een retourtje naar Mellerud gekocht. Helaas geen foto's van Haverud gemaakt.
Als je baan in Hilversum staat zal ik zeker komen kijken!
Lekker uitgerust terug van vakantie, heeft "foto emmer" ook hier toegeslagen
Toch even een update(tje) via de mogelijk die Hans biedt (bedankt voor de service Hans )
Toch even een update(tje) via de mogelijk die Hans biedt (bedankt voor de service Hans )
- Bijlagen
-
- WP_20170718_13_17_53_Rich.jpg (117.16 KiB) 5960 keer bekeken
-
- Deze week weer een laagje "water" aangebracht op de modules.
- WP_20170718_13_14_11_Rich.jpg (122.36 KiB) 5960 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Erwin op 31 jul 2017 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook een paar foto's via PostImage = goedkoper voor Hans denk ik
Over de rotsen moet het een wildwaterpartij gaan worden vandaar dat ik al wat wit heb aangebracht.
Hierover komen straks nog wat lagen transparant en moet dan een 3D effect gaan geven (als het goed is teminste )
Over de rotsen moet het een wildwaterpartij gaan worden vandaar dat ik al wat wit heb aangebracht.
Hierover komen straks nog wat lagen transparant en moet dan een 3D effect gaan geven (als het goed is teminste )
Laatst gewijzigd door Erwin op 22 mei 2018 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alweer een tijdje geleden heb ik via DM Toys een Amerikaans bouwpakket ontvangen van een boeren schuur. Deze had ik al langere tijd op het oog omdat deze is te "ver-Zweedsen".
Een mooie aanwinst voor Haverud in N.
Dit houten lasercut model heb ik als eerste in de Zweedse kleur rood (en wit) geverfd en vervolgens in elkaar gezet, zie foto's:
Zo nu zit het dak erop (hij is nog wel afneembaar), deze moet nog wel een flink roestig en verweerd gemaakt worden.
Hier wordt op dit moment aan gewerkt .
Een mooie aanwinst voor Haverud in N.
Dit houten lasercut model heb ik als eerste in de Zweedse kleur rood (en wit) geverfd en vervolgens in elkaar gezet, zie foto's:
Zo nu zit het dak erop (hij is nog wel afneembaar), deze moet nog wel een flink roestig en verweerd gemaakt worden.
Hier wordt op dit moment aan gewerkt .
Laatst gewijzigd door Erwin op 22 mei 2018 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Echt geweldig. Ik kan niet anders zeggen, dat overweldigende landschap en de hele mooie afwerking maakt van deze baan al echt een topper.
Erg mooi Erwin! Heerlijk dat ruime landschap! Ik zie dat jij toch al behoorlijke voortgang maakt met de baan. Dat in tegenstelling tot ondergetekende... Ik ga binnenkort ook maar eens met huizen bezig. Een mooi werkje voor in de tuin of op het balkon
Groet, Wim
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus