Functie-aansluitingen Tran DCX74DV decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Arnoud

Functie-aansluitingen Tran DCX74DV decoder

Bericht door Arnoud »

Ik heb deze Tran DCX74DV decoder geplaatst in een Fleischmann NS 1600-1700. Ik heb aan voor en achterzijde een Phildie lichtbakje geplaatst.

Het voorste lichtbakje is aangesloten volgens de handleiding, de achterste nu nog afwijkend:
blauw decoder aan blauw lichtbakjes,
wit decoder aan wit voorste lichtbakje,
geel decoder aan geel voorste lichtbakje,
groen decoder aan paars voorste lichtbakje,
paars decoder aan wit en paars achterste lichtbakje.

Ik heb nu volgende situatie:
licht aan, F1 uit en vooruit geeft wit frontlicht voor
licht aan, F1 aan of uit en achteruit geeft rood sluitlicht voor
licht aan, F1 aan en vooruit geeft wit rangeerlicht voor
licht uit, F1 aan geeft waarschuwings seinbeeld voor
F2 aan geeft rangeerlicht achter aan

Zijn er op de Tran DCX74DV decoder nog extra aansluitingen om de wit en gele draad van het achterste lichtbakje apart aan te sluiten?

Ik heb eerst geprobeerd om de witte draad van het achterste lichtbakje aan eveneens de gele draad van de decoder te koppelen en de gele draad van het achterste lichtbakje aan eveneens de witte draad van de decoder te koppelen, maar dit het ongewenste resultaat dat naar gelang van de rijrichting alleen de sluitverlichting werkt (Twee rode leds geleiden eerder dan drie witte, hoe de schakeling echt is in het lichtbakje weet ik niet) en wanneer er iets aan de lok gekoppeld is hoort aan die zijde geen licht te zijn.

Mvg,
Arnoud
Laatst gewijzigd door Arnoud op 03 apr 2010 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.

Wim Ros

Re: Functie-aansluitingen Tran DCX74DV decoder

Bericht door Wim Ros »

Tja, daar zullen wat transistoren en diodes en wat functie mapping aan te pas moeten komen om dit te laten werken.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
Arnoud

Re: Functie-aansluitingen Tran DCX74DV decoder

Bericht door Arnoud »

Wim Ros schreef:Tja, daar zullen wat transistoren en diodes en wat functie mapping aan te pas moeten komen om dit te laten werken.

Mvg
Wim.
En hoe moet dat er uit zien (schema) en hoe uit te voeren (functie mapping)?

Mvg,
Arnoud

Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Plaats reactie