Even een klein beetje advies....
Ik wil de Arnold 16323, E-lok Ee 3/3 Bugeleisen kopen, alleen moet deze omgebouwd worden naar digitaal...
Het is een kleine lok, vandaar mijn vraag; is deze lok om te bouwen met een ESU decoder of is de lok simpelweg te klein?
Misschien heeft iemand dit al eens gedaan.
Voordat ik een miskoop bega....
Alvast bedankt voor alle reacties...
digi ombouw Arnold Ee 3/3
-
Onderwerp starter - Berichten: 134
-
Re: digi ombouw Arnold Ee 3/3
Beste Maarten,
Deze lok is om te bouwen. Ten eerste zal je het met een nano-decoder kunnen proberen.
Echter als je de gloeilampjes vervangt voor led verlichting kan daar ook een normale decoder geplaatst worden.
Deze lok is om te bouwen. Ten eerste zal je het met een nano-decoder kunnen proberen.
Echter als je de gloeilampjes vervangt voor led verlichting kan daar ook een normale decoder geplaatst worden.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Ja gaaf locje die Ee 3/3 (bijnaam is overigens 'Halbshuh'; de E60/160 van de DB werd Bügeleisen genoemd). Moet 'm ook ook nog naar DCC-digitaal ombouwen. Onze Duitstalige buren hebben dat gedaan. Zie HIER en HIER. Tegenwoordig zijn er kleine(-re) decoders te koop; zou dus moeten lukken. Met de ombouw kan je overwegen de plastic tandwielen meteen voor messing exemplaren te vervangen, zie HIER.
Houd ons op de hoogte, succes!
Houd ons op de hoogte, succes!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Elektronica/Commercieel
Die is leuk, heb hem al eens omgebouwd met een doehler & haass PD05a locdecoder
Groetjes
Groetjes
Let bij de decoderkeuze op de maximaal toegestane baanspanning. E-locs "roken" in het grootbedrijf niet en horen dit ook niet te doen in 1:160.
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain