Merijn schreef:Ben benieuwd naar hoe je station er uit zal komen te zien.
Hallo Merijn,
Dank voor je complimenten. Het wordt een nagebouwd station van de zgn.
"Wieslaufbahn". Dat is een nevenlijn in Zuid-Duitsland en zeer beperkt qua opzet. Het was niet meer dan het hoofdspoor, een inhaalspoor en een aansluitspoor voor een fabriek. De fabrieksaansluiting is in 1935 al opgeheven, maar ik handhaaf hem misschien wel (stippellijn onderaan op de tekening). De fabriek komt er ook, maar dan aangesloten op het eerste perronspoor (bovenaan op de tekening). De fabriek komt echter op een volgend segment
"Gminder'sche Fabrik" te staan.
Het stationsgebouw is een zogenaamd standaardtype van de Württembergse Staatsspoorwegen, wat door Kibri in model is uitgebracht. Voor wie daar meer over wil weten, zie mijn draadje bij de buren (eerste pagina, laatste bericht):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=74571.0
Het stationsgebouw in Württemberg was alleen een stukje groter en dat vergt dus aanpassingen, waarover later meer. Het gebouw ziet er tegenwoordig niet erg aantrekkelijk uit, maar op mijn segment komt het in de oorspronkelijke toestand te staan:
Een tekening van het oorspronkelijke stationsgebouw vind je op het web:
http://www.gtp.de/kartonmodellbau/image ... -02-04.JPG
@ Wim,
Je hebt gelijk. De Andreaskruisen zijn uit de Arnold set en van dik papier. De achterkant is wel geschilderd, maar de zijkanten niet. De andere borden zijn stickertjes op dun polystyreen (0,13 mm) en daar valt het minder op. Aan het snelheidsbeperkingsbord zie je echter wel een beetje verf wat niet de bedoeling was. Ik durf het dus niet aan om de Andreaskruisen aan de zijkant te schilderen. Een grijze stift zou eventueel kunnen, maar die heb ik dan weer niet. Met het blote oog valt het trouwens minder op dan op de foto's.
En Dortmund was leuk maar wel druk. Het was alweer 10 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was. Nauwelijks rollend materieel aangeschaft, wel veel scenery-spul, zoals karton gelaserde vensters en wagenwielen, heel veel groenspul van Timber Products, MBR, Polak en andere, hier lastig verkrijgbare merken. En veelbelovend zijn de koppelingen van N-tram. Een paar vormvoorseinen van Viessmann en wisselmotoren van MTB hakten er ook flink in. (Nog) geen foto's gemaakt.