vandaag de tafel geheel aangepast waarbij ik de oude poten weg heb gehaald en vervangen voor metalen schroefpoten om de tafel makkelijker te verhuizen of te gebruiken voor een show of watever.
de bodemplaat is ook nieuw dus alles van voren afaan opstarten.
groetjes henry
Laatst gewijzigd door henry op 21 okt 2010 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ze komen bij een grote winkel die van alles verkoopt vandaan in terwolde bij deventer
je kunt ze zelf op maat maken.
kosten zijn niet goedkoop maar wel goes.
ik weet niet meer hoeveel maar niet goedkoop.
groetjes henry
Dat was wel te verwachten... Het ziet er ook mooi uit! Ik heb er naar gezocht in de bouwmarkt maar ben ze nog niet tegengekomen. Het geeft het geheel een strakke look.
ben de hele tijd bezig om een oplossing te vinden voor deproblemen in de helix, ik denk dat de enige oplossing is om 9125 voor de binnencirkel en flex voor de buitencirkel te gebruiken.
heb het geprobeert om met 9130 en 9135 de helix te maken maar kom niet weg met de beschikbare ruimte, weet iemand nog een andere oplossing???
ik heb geen ander idee. Maar neem aan dat 1925 r2 is. Die heb je al dus hoef je alleen buitenbocht flex te lopen. Scheelt wat. En is makkelijker werken.
ik kan de helix net zo inrichten als ik wil want er komt een nieuwe, de oude is vandaag richting dordrecht gegaan en gaat in america gebruikt worden.
ik heb bij wim gezien hoe mooi het is om de wisselaandrijving omgedraait in te bouwen en eigenlijk denk ik erover om dat zometeen bij mij ook te doen.
wim heeft dubbelzijdig plakband gebruikt maar daardoor moet je met balasten zeer goed oppassen dat het plakband niet de hevel vastzet.
ik kijk of ik daar nog wat anders voor zou kunnen bedenken.
ben nu bezig om koploper te maken voor de nieuwe opzet en ga hopelijk volgende week met de helix aan de gang.
op het bestaande gedeelte worden ook nog veranderingen toegepast dus dan zou ik meteen de aandrijvingen kunnen omdraaien.
ha die rob,
ik heb zondag bij wim gezien dat de hevel vastzat door dat hij de balast op het plakband had vastgedrukt met zijn vinger, mijn idee was om een drupie olie op de hevel te doen zodat de lijm niet meer op deze plek zou werken.
vandaar mijn opmerking.
Henry, je bent weer lekker moeilijk bezig, plakband komt niet eens in de buurt. En doe a.u.b. geen olie erop. Olie en wisselaandrijvingen zijn niet echt vriendjes.
Wim Ros schreef:Henry, je bent weer lekker moeilijk bezig, plakband komt niet eens in de buurt. En doe a.u.b. geen olie erop. Olie en wisselaandrijvingen zijn niet echt vriendjes.
Mvg
Wim.
wat bedoel je nu weer,
als je olie op de bovenzijde van de hevel doet, klein beetje, dan hecht de lijm niet, maar ja onze beterweter wim heeft weer een opmerking op mij.
stop daar gewoon mee.
Hier zie je dat ze het hebben gedaan met een stukje plastic eroverheen. Vastzetten met plakband en klaar is Klara. Dan is het gat afgedekt en kun je kliederen wat je wilt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum Hier is mijn vorige baan op het forum Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Geen flauw idee Henry, Martin B weet dat wel uit ervaring, hij heeft het stukje geschreven.
De meeste plastics zijn goed te lijmen, even checken op de gebruiksaanwijzing van je lijm. Schilderen is een ander verhaal, daar moet je even goed de plasticsoort uitkiezen, of het voorbehandelen (opruwen/schuren of met een of ander primer-achtig middeltje voorstrijken).
Steven
Hier is mijn baan op het forum Hier is mijn vorige baan op het forum Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Wim Ros schreef:Henry, je bent weer lekker moeilijk bezig, plakband komt niet eens in de buurt. En doe a.u.b. geen olie erop. Olie en wisselaandrijvingen zijn niet echt vriendjes.
Mvg
Wim.
wat bedoel je nu weer,
als je olie op de bovenzijde van de hevel doet, klein beetje, dan hecht de lijm niet, maar ja onze beterweter wim heeft weer een opmerking op mij.
stop daar gewoon mee.
Nee Henry, ik heb een goede raad voor je, alleen kun jij die doordat je door een gekleurde bril leest niet op zijn waarde schatten.
Alles is mogelijk maar olie is taboe zoals Wim al zei. Je moet echt van goeie huize komen om de hevel vast te plakken. Het is hier nog nooit gebeurd. Het probleem van Martin zijn oplossing is dat je toch lijm moet gebruiken om de ballast erop te krijgen. Je zou dan ook nog dubbelzijdig plakband kunnen gebruiken. Maar dan heb je de verdikkingen weer.
En dan komt er nog een probleem om de hoek kijken dat de ballast ook niet in de wissel aandrijving moet belanden. Dus het is niet een werkje wat je ff moet doen.
he rob,
afgelopen zondag bij wim bleek dat een wissel vastzat door gebruik van dubbelzijdig plakband en plastic.
heb toen gezegd dat als je de hevel licht met olie benadert de lijm niet kan hechten aan het plakband.
wim had de balast met de vingers aangedrukt zoals iedereen eigenlijk doet vandaar mijn opmerking.
als je alleen de hevel insmeert dan kan dat volgens mij geen kwaad en je hebt gelijk het strooisel moet voorzichtig worden aangebracht.
groetjes henry
Laatst gewijzigd door henry op 15 apr 2010 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.