mintrix digitaal
mintrix digitaal
Ik heb al jaren een analoge baan.
Nu, na mijn verhuizing, heb ik meer ruimte gekregen en heb me een digitale startset aangeschaft van minitrix.
Wat ik echter ook probeer, ik krijg dat ding niet aan de praat.
De loc wordt aangestuurd met een trix systems digitaal pakket en de loc is uit de serie 182-024-0 rood.
De beschrijving erbij is in mijn ogen waardeloos want je wordt er niets wijzer van.
Om het rijden plezieriger te maken zou het eenvoudiger moeten zijn maar mooi niet dus.
Is er iemand op het forum die mij in boerenkool hollands kan uitleggen hoe je de loc kan laten rijden?
Waarschijnlijk heb ik door mijn dommigheid het hele protocool door de war gestuurd.
Is er een eenvoudige beschrijving om alles in het gareel te krijgen voordat ik de zaak opdoek?
Rob
Nu, na mijn verhuizing, heb ik meer ruimte gekregen en heb me een digitale startset aangeschaft van minitrix.
Wat ik echter ook probeer, ik krijg dat ding niet aan de praat.
De loc wordt aangestuurd met een trix systems digitaal pakket en de loc is uit de serie 182-024-0 rood.
De beschrijving erbij is in mijn ogen waardeloos want je wordt er niets wijzer van.
Om het rijden plezieriger te maken zou het eenvoudiger moeten zijn maar mooi niet dus.
Is er iemand op het forum die mij in boerenkool hollands kan uitleggen hoe je de loc kan laten rijden?
Waarschijnlijk heb ik door mijn dommigheid het hele protocool door de war gestuurd.
Is er een eenvoudige beschrijving om alles in het gareel te krijgen voordat ik de zaak opdoek?
Rob
Re: mintrix digitaal
Rob,
In de documentatie van de lok of de set moet ergens staan op welk adres de lok is geprogrammeerd.
Dit adres kies je vervolgens in de centrale en de lok moet gaan reageren op je commando's via de centrale.
Groetjes,
Jos
In de documentatie van de lok of de set moet ergens staan op welk adres de lok is geprogrammeerd.
Dit adres kies je vervolgens in de centrale en de lok moet gaan reageren op je commando's via de centrale.
Groetjes,
Jos
Normaal staat een nieuwe Minitrix op adres 3....
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Bij een Kuehn is het standaard adres 3. Modellen van Minitrix af fabriek staan nog weleens op 9.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
En als je het adres niet weet, dan programmeer je er toch gewoon een nieuw adres in. Staat vast wel in de handleiding hoe je dat kunt doen.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Volgens mij kan je met een Minitrix (station of hoe heet dat ding ) ook adressen uitlezen, werkt bij mij perfekt.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
- Moderator
Het adres van de betreffende lok (uit startset 11124) is volgens de handleiding adres 7 en is te benaderen als een DCC-adres (hoewel hetzelfde adres in Sx-modus zou moeten gelden). Op trix.nl staan overigens twee handleidingen van de mobile station. De eerste is een beknopte versie van de volledige handleiding uiteraard in het Nederlands.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Trix's Mobile stationdentheo schreef:Volgens mij kan je met een Minitrix (station of hoe heet dat ding ) perfekt.
Gr Bruce
Sporend online op mijn site!
Bedankt allemaal voor de moeite maar het werkt nog steeds niet,
Ik heb de verkorte handleiding gevonden en dacht,, bingo. Maar waarschijnlijk heb ik geen digitale knobbel.
het is een BR 182 loc met een fabrieksinstelling adres 7 (kan ik die ook verprutst hebben?)
als ik de stappen onderneem in de verkorte versie (en dat lukt nog wel) dan krijg ik na het lezen de melding "fout".
Moet ik de overige instellingen zoals optrek en afremvertraging ook programeren of zit dit reeds in de decoder verwerkt.
Na de eerste instelling rijdt de loc een paar milimeter maar staat daarna stil en werkt de verlichting niet.
Het instelspoor is apart en volledig nieuw dus kan het niet aan vervuiling liggen.
Kan ik de loc ook testen op een analoge baan?
Met een spanningsmeter krijg ik een waarde dus er staat spanning op de rail, het ligt dus duidelijk aan een verschil tussen de regelaar en de loc ofwel de regelaar kent de loc niet.
Rob.
Ik heb de verkorte handleiding gevonden en dacht,, bingo. Maar waarschijnlijk heb ik geen digitale knobbel.
het is een BR 182 loc met een fabrieksinstelling adres 7 (kan ik die ook verprutst hebben?)
als ik de stappen onderneem in de verkorte versie (en dat lukt nog wel) dan krijg ik na het lezen de melding "fout".
Moet ik de overige instellingen zoals optrek en afremvertraging ook programeren of zit dit reeds in de decoder verwerkt.
Na de eerste instelling rijdt de loc een paar milimeter maar staat daarna stil en werkt de verlichting niet.
Het instelspoor is apart en volledig nieuw dus kan het niet aan vervuiling liggen.
Kan ik de loc ook testen op een analoge baan?
Met een spanningsmeter krijg ik een waarde dus er staat spanning op de rail, het ligt dus duidelijk aan een verschil tussen de regelaar en de loc ofwel de regelaar kent de loc niet.
Rob.
Nog even als aanvulling, eventueel zou ik bij een der leden langs willen komen die voor mij de loc kan laten werken.
Ik neem dan de programmeerrail met loc en alles mee.
Rob.
Ik neem dan de programmeerrail met loc en alles mee.
Rob.
Bekende fout is dat adres van de loc en adres in de centrale van elkaar verschillen.
Het simpelste is het adres van de loc (CV1) programmeren op het door jou gewenste nummer.
Vervolgens controleer je of het adres van die loc in jouw centrale hetzelfde nummer is.
Is dat niet het geval, wijzig het dan in de centrale.
Hoe dat allemaal moet staat in de handleiding van je centrale.
Het simpelste is het adres van de loc (CV1) programmeren op het door jou gewenste nummer.
Vervolgens controleer je of het adres van die loc in jouw centrale hetzelfde nummer is.
Is dat niet het geval, wijzig het dan in de centrale.
Hoe dat allemaal moet staat in de handleiding van je centrale.
Laatst gewijzigd door shoven op 17 apr 2010 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Je mag best langskomen is geen enkel probleem echter waar woon je?
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Dat is meestal een slecht kontakt. Hoor jij de motor één of twee keer klikken bij het lezen ???leeuwen schreef: als ik de stappen onderneem in de verkorte versie (en dat lukt nog wel) dan krijg ik na het lezen de melding "fout".
Dat moet hij normaal doen, want bij het lezen wordt er een stroom door het anker gestuurd..
Laatst gewijzigd door dentheo op 18 apr 2010 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Is toch een aardig stukkie rijden naar Middelburg.
Grtzz Rob
Naar Vlissingen of Zoutelande is het nog verder.
Ga er gewoon eens mee terug naar de winkel en laat het je uitleggen en voordoen, of zoek een modelspoorverening bij je in de buurt, daar zal vast wel iemand zijn die je kan helpen. En anders zit er niets anders op dan het volgende rtfm en dweis.
Mvg
Wim.
Ga er gewoon eens mee terug naar de winkel en laat het je uitleggen en voordoen, of zoek een modelspoorverening bij je in de buurt, daar zal vast wel iemand zijn die je kan helpen. En anders zit er niets anders op dan het volgende rtfm en dweis.
Mvg
Wim.
Inderdaad, ik zou er mee naar de winkel gaan.
Die kunnen 2 dingen doen:
1- je uitleggen hoe het moet (dat noemen we service)
2- constateren dat je een DOA (Dead On Arrival) hebt.
Optie 2 zou natuurlijk ook best mogelijk zijn, toch?
Succes!!!
Die kunnen 2 dingen doen:
1- je uitleggen hoe het moet (dat noemen we service)
2- constateren dat je een DOA (Dead On Arrival) hebt.
Optie 2 zou natuurlijk ook best mogelijk zijn, toch?
Succes!!!