Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

shoven

Re: Fantasia

Bericht door shoven »

Ik heb beeld (browser Firefox 3.6.3), maar het is wat schokkerig nog. 2 grote en 1 klein window.
Leuk hoor.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

henry

Bericht door henry »

rob bij mij doet hij het ook, bleek dat er iets met java niet goed ging.
vanavond mijn computerman erbij gehad en nu kan ik ook genieten
hartstikke leuk :D :D
groetjes henry

Onderwerp starter
Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Mannen,

Het schokkerige krijg ik er (nog :?: :?: ) niet uit. Heb het zelfde probleem hier als het via de server loopt. Realtime op de cam software is hij bijna perfect.

Ik ga verder met de evolutie van dit en moet ook nog beslissen welke camera/server programma ik moet nemen. Dit is afhankelijk van hoe e.e.a. met de toekomstige testen verloopt.

Vind het in ieder geval prettig en verheugend dat het aanslaat bij jullie.

Me very HappyAfbeelding

Nog even een aanvulling......

Webcam 1 & 2 hebben een beeldgrote van 640 x 480 Nr 3 maar 320 x 240 vandaar ook de slechtere kwaliteit.

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Chris83

Bericht door Chris83 »

Erg leuk die cams, ze werken alle 3 bij mij. Ik zie wat treintjes rijden nu op cam 2 :)

Groeten Chris

Onderwerp starter
Rob Fongers

Henry,

Ja goed man. Ben ik blij omdat ik ook niet zo bedreven ben hiermee.

Wim idee voor jouw om je JAVA te updaten??

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

henry

Bericht door henry »

rob is het mischien mogelijk dat je een camera richt op het oude gedeelte want dat vindt ik ook super

groetjes henry

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hoi Henry,

Is ook nog een idee omdat te doen. Echter ben op dit moment een beetje beperkt met kabellengtes. Wilde een Cam op de berg zetten zodat je zowel het station als ook het goederen gebeuren kan zien.

Geluid komt ook maar moet nog e.e.a. uitvogelen, ook of het mogelijk is het schokkende beeld te reduceren.

Grtzz Rob

henry

Bericht door henry »

lijkt me zo mooi gezicht omdat het eerste gedeelte zo'n mooie diepte heeft en je kunt dan de treinenloop mooier volgen
maar ik snap dat dit ook weer een behoorlijke opgave zal zijn.
groetjes henry

Onderwerp starter
Rob Fongers

Nee hoor, kwestie van een kabel en zin( :ugeek: :ugeek: ) en tzt een goede camouflage. Maar ja Middelkoop is demissionair dus daar zal ik het maar niet aan vragen :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hallo,

Een weekje rust nou ho maar. Intensief bezig geweest om de cams op een beetje aanvaardbare manier te laten uit zenden. Het is blijkbaar nog niet bij iedereen gelukt om te kijken maar bij meerdere in ieder geval wel. Wat er aan te doen ik weet het niet :shock: eens of je de laatste Java update hebt en eventueel de juiste codec's voor Windows Media Player want daar werkt het tot nu toe onder. Ben van plan om naar Silverlight te gaan maar zoek nog iemand die het juiste script heeft of er in ieder geval verstand van heeft ;) ;)

Er is vorige weeg ook een Power 7 binnen gekomen. Gezien het grote vermogen wat deze levert was het toch ff spannend hoe e.e.a. zou uitpakken met name met halve kortsluitingen waar ik op de TC last van had en die niet afschakelt bij kortsluiting maar wel bij hoge temperatuur. Afijn inmiddels meer dan 20000 km gereden en hij doet zijn werk waar die voor staat. Korsluiting detectie spreekt gelijk aan. Tot op heden geen problemen ondervonden dus. De TC wordt ook niet meer warm :mrgreen: :mrgreen:

Ja door de webcam zagen meerdere onder ons dat het allemaal niet zo lekker liep alhoewel ik daar een andere mening over had :o :o Echter mijn grote vriend Wim kwam langs en die begon een aantal aanpassing door te voeren waaronder het beter stroomlijnen van de wissels in de zin van schoonmaken van de plastic puntstukken. Nou het resultaat was er in ieder geval naar :D :D :D Ben Wim dus ook zeer dankbaar. Daarbij opgeteld dat ik dus ook enkele locomotieven een schoonmaak beurt heb gegeven maakt dat de treinen veel beter en bedrijszekerder rijden. Kortom me very Happy.

Heb ook een Arnold BR 152 voorzien van een nieuwe Maxon omdat de oude de pijp aan Maarten gegeven had. Dus die rijdt ook weer als een zonnetje.

Vandaag ook nog een filmpje gemaakt en naar U2 gestuurd. Ik kreeg het idee na het filmpje van Steven gezien te hebben om op de achterste wagon de camera te plaatsen wat een heel leuk effect geeft als je in de verte de loc ziet gaan.

Kortom weinig geschreven de laatste dagen maar veel gedaan.

CU

Grtzz Rob

Krab

Bericht door Krab »

Hoi Rob ,
heb weer zitten genieten bij het zien van je filmpje . :D

Wat een rijlengte :o :o :o

groetjesss Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Michiel

Bericht door Michiel »

Hoi Rob,

sinds een dag of twee zijn er geen webcambeelden meer te zien. Sterker nog, de browser (Firefox) cracht fataal bij het consulteren van je webcam-pagina. Wanneer mogen we de beelden terug verwachten, want het was wel echt tof om zien!

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Rob Fongers

Mannen,.

Ik heb nog een extra pagina gemaakt als alternatieve mogelijkheid om te kijken. Ga er nog even mee verder om het toch beter te krijgen.

Grtzz Rob

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Michiel schreef:Hoi Rob,

sinds een dag of twee zijn er geen webcambeelden meer te zien. Sterker nog, de browser (Firefox) cracht fataal bij het consulteren van je webcam-pagina. Wanneer mogen we de beelden terug verwachten, want het was wel echt tof om zien!
Hier hebben we al dagen een perfect lopend beeld, met Firefox.

Mvg
Wim.

Michiel

Bericht door Michiel »

De alternatieve pagina werkt perfect! Het was een beetje lastig om er te geraken, want je moet via de eerste pagina die de browser doet crachen. Maar ik heb de link nu toch te pakken, en heb het gebookmarked. Nu hoef ik niet meer via de corrupte webcampagina te gaan. Thanks!

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hoi Michiel,

Kijk nou nog eens als je wilt of de eerste pagina corrupt is. Heb wat gevonden wat er niet thuishoorde.

Grtzz Rob

Michiel

Bericht door Michiel »

Hallo Rob,

ik merk bij mij geen verschil met de eerste pagina; geen beeld en wat later een crash. Het heeft waarschijnlijk te maken met de versie van codecs of Firefox zelf, maar ik kan niet uitmaken welke codec voor de video je gebruikt bij je eerste pagina, Daar heb ik de tijd niet voor met die crash.

Jerome

Bericht door Jerome »

Rob,

De alternatieve pagina werkt bij mij wel, de eerste niet (zoals gisteren ook gemeld in jouw chatbox). Ik heb wel nieuwe codecs geinstalleerd, maar mocht niet baten. Ik ga nu eens Media player 11 installeren, kijken of dat helpt.

Greetz, Jeroen

FidOo

Bericht door FidOo »

Ik heb op de alternatieve pagina beeld!

Alleen issie hier zo traag, dat treinen volledig verdwijnen bij het volgende beeld haha!
Ligt denk ik aan onze internetsnelheid hier! PS ik heb firefox zonder gekkigheid (op de zaak)

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Rob Fongers

Joost,

Welke pagina, de eerste of de alternatieve? De 2de is traag maar komt misschien ook door het aantal gebruikers

Grtzz Rob

Onderwerp starter
Rob Fongers

shoven schreef:
NB: P15?
Hahaha duurde ff maar is 2 x P4= P8 + P7 = P15

Heb hem er maar ff uitgehaald voordat we op 150 komen

Grtzz Rob

Michiel

Bericht door Michiel »

Hallo Rob,

elke dag kom ik (virtueel) even bij je langs, treintjes kijken. Die webcams zijn een superidee! Maar ik merk op dat je geen enkele stomer hebt rijden. Waar is daar de oorzaak van? Heb je totaal geen interesse voor stoom, ben je consequent aan je tijdperk (V), of heeft het een technische rede?

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hallo Michiel,

Ik zie je echter nooit in de chat :o :o (geeft niet hoor!!). Maar goed daar is het ook voor gedaan, plezier delen met anderen.

Er zijn zoveel mooie dingen voor op de baan, óók stoomlocomotieven. Echter heb ik niks met stoom en dat is eigenlijk de reden tevens het Tijdperk >IV weerhoudt me ervan om met mooie locs van vroeger te laten rijden met een uitzondering van een BR 103. Ik wil niet zeggen dat het nooit zal komen maar nu nog ff niet.

Grtzz Rob

Michiel

Bericht door Michiel »

Dus een schattig museumtreintje dat af en toe eens te ritje maakt, dat zit er niet in op jouw baan? :cry:

Nu, je hebt gelijk om te kiezen voor de stijl en techniek dat het het meest aanspreekt. Ik geniet elke avond van je rondrijdende treintjes, stoom of niet. Ik merk wel op dat je vrij regelmatig ingrijpt. Is dat omdat de baan (en dan vooral het nieuwe deel) nog ingereden wordt? (Tja, we zitten er nu met de webcam, met de neus op, dus krijg je ook de lastige vragen :D )

Onderwerp starter
Rob Fongers

Michiel,

Ja zaken kunnen raar lopen want wat gebeurde er vandaag........................
In de aanloop van Mont Marché
In de aanloop van Mont Marché
P1080682.jpg (63.04 KiB) 3905 keer bekeken
Inderdaad Stoom op Fantasia. Iemand was zo geïnteresseerd om dat hier te (LATEN) zien en waarom niet ben uiterst flexibel en moet zeggen dat ik het eigenlijk wel heel leuk vond.
Ennn verdwijnt in het tunnel tracé van Mont Marché
Ennn verdwijnt in het tunnel tracé van Mont Marché
P1080675.jpg (84.17 KiB) 3905 keer bekeken
In ieder geval perspectieven genoeg voor mooie plaatjes.
Op de Bietschtalbrücke
Op de Bietschtalbrücke
P1080680.jpg (89.42 KiB) 3905 keer bekeken
Op de Bietschtalbrücke
Op de Bietschtalbrücke
P1080678.jpg (94.81 KiB) 3905 keer bekeken
Ja al met al toch wel leuk en misschien moet ik er toch maar eens over na gaan denken of dit niet op zijn plaats is.

Em ik hoop dat het velen onder ons aanspreekt

Grtzz Rob

Plaats reactie