Even voorstellen
Even voorstellen
Mijn naam is Peter en ben 57 jaar oud, woon in Roosendaal en ben een echte beginner, daarom heb ik mezelf ook hier aangemeld op het forum om een goed stappenplan op te kunnen zetten.
Re: Even voorstellen
Welkom Peter,
Het eerste advies aan een absolute beginner is om te starten met een simpel testbaantje. Zo krijg je langzaam maar zeker feeling met alle facetten van deze prachtige hobby en leer je welke keuzes je wil maken. En veel lezen en meegenieten van de projecten van anderen is niet alleen leuk maar ook heel leerzaam.
Het eerste advies aan een absolute beginner is om te starten met een simpel testbaantje. Zo krijg je langzaam maar zeker feeling met alle facetten van deze prachtige hobby en leer je welke keuzes je wil maken. En veel lezen en meegenieten van de projecten van anderen is niet alleen leuk maar ook heel leerzaam.
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
Welkom Peter,
Als echte beginner raad ik je aan klein te beginnen. Een eenvoudig baantje waarop je alles kunt uitproberen. Ben zelf ook met een kleinere baan bezig. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de baan van Brendo. Een juweel op 60x120 cm.
Als echte beginner raad ik je aan klein te beginnen. Een eenvoudig baantje waarop je alles kunt uitproberen. Ben zelf ook met een kleinere baan bezig. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de baan van Brendo. Een juweel op 60x120 cm.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Mijn advies: doe vooral wat je leuk vindt. Een stappenplan is een idee, maar maak er geen dwangplan van. Blijf gewoon spontaan bezig met wat je het meest pleziert op dat moment, en geniet. Het is een hobby. 

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Welkom Peter,
Ook ik adviseer om niet al te groot te beginnen. Niet alleen de technische kant is uitdagend, maar ook de lanschapsbouw kan lastig zijn. Wat ook mee kan spelen is dat een kleine(re) baan misschien af komt, terwijl het kan zijn dat je bij een grotere baan zo veel problemen tegen komt, dat je er óf mee stopt, óf weer opnieuw gaat beginnen.
Succes en veel (lees) plezier.
Ook ik adviseer om niet al te groot te beginnen. Niet alleen de technische kant is uitdagend, maar ook de lanschapsbouw kan lastig zijn. Wat ook mee kan spelen is dat een kleine(re) baan misschien af komt, terwijl het kan zijn dat je bij een grotere baan zo veel problemen tegen komt, dat je er óf mee stopt, óf weer opnieuw gaat beginnen.
Succes en veel (lees) plezier.
-
- Contacteer:
Welkom Peter, veel plezier met lezen.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Welkom Peter op het N - forum .
Leuk weer iemand in het westbrabantse
mvg Sjaak
Leuk weer iemand in het westbrabantse

mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Moderator
- Contacteer:
Welkom! Altijd leuk om Brabantsche hobby-isten te verwelkomen in. Geniet vd hobby en dit forum. Je kunt er enorm veel inspiratie opdoen.
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hallo Peter,
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
Welkom op het forum.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan