Desiro met 'zonder' sound (flm 742273)
-
Onderwerp starter - Moderator
Desiro met 'zonder' sound (flm 742273)
Een vraag aan de kenners.
Op de beurs een nieuwe maar zeer schappelijk geprijsde Desiro met sound aangeschaft en uiteraard op de baan gezet om even te testen thuis (het was evenwel niet mogelijk gister tegen het sluiten van de deuren om dit in Londen te doen). Leuk ding maar meer dan een snorrende elektromotor is niet te horen. De decoder lijkt te rijden naar behoren, dus voor/achteruit, licht kan aangestuurd worden. Geen geluid als functie 1 (wat start geluid zou zijn).
Heb ik een maandagmorgen model of zijn er bepaalde dingen die ik nog kan proberen uit te lezen. Ik werk met een Profiboss (en een multimuis heb ik ook nog wel liggen).
MvG
Robert
Op de beurs een nieuwe maar zeer schappelijk geprijsde Desiro met sound aangeschaft en uiteraard op de baan gezet om even te testen thuis (het was evenwel niet mogelijk gister tegen het sluiten van de deuren om dit in Londen te doen). Leuk ding maar meer dan een snorrende elektromotor is niet te horen. De decoder lijkt te rijden naar behoren, dus voor/achteruit, licht kan aangestuurd worden. Geen geluid als functie 1 (wat start geluid zou zijn).
Heb ik een maandagmorgen model of zijn er bepaalde dingen die ik nog kan proberen uit te lezen. Ik werk met een Profiboss (en een multimuis heb ik ook nog wel liggen).
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Desiro met 'zonder' sound (flm 742273)
Als F1 echt het activeren van de geluidsprocessor is (ik heb inderdaad nooit anders meegemmaakt), probeer dan een fabrieksreset van de decoder (misschien staat het geluid heel zacht ingesteld of zijn er andere instellingen gedaan). Blijkt met jouw apparatuur een andere soundloc of -treinstel het wel doen, dan moeten we uitgaan van een storing in je laatste aanwinst. Retourtje leverancier dan...
Succes!
Succes!
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
F1 is niet altijd het knopje om het geluid te activeren, bij mijn minitrix loc is het F2.
Groet Hans
Groet Hans
-
Goed, inmiddels met een beetje spitten in een ietwat verwarrend menu - CV8 = 145, Zimo dus. Reset heeft echter geen effect (tenminste ik denk dat ik een reset heb uitgevoerd, CV8=8 invoer, maar ik ben geen held met CV-waardes).
Terug naar de winkel gok ik
Terug naar de winkel gok ik
Robert, zimo werkt volgens mij echt anders. Volgens mij is f8 het geluid aan en resetten werkt niet via cv8 is 8.
Advies is dus even een limo handleiding te zoeken en ff te testen.
Overigens zouden achter meer fu actie toetsen geluid moeten zitten zoals een hoorn ofzo. Dus druk vooral de allemaal eens in.
Cv7 uitlezen zou je misschien uitsluitsel kunnen geven over de type decoder.
Advies is dus even een limo handleiding te zoeken en ff te testen.
Overigens zouden achter meer fu actie toetsen geluid moeten zitten zoals een hoorn ofzo. Dus druk vooral de allemaal eens in.
Cv7 uitlezen zou je misschien uitsluitsel kunnen geven over de type decoder.
-
Hoi Joost,
Heb het een en ander gister nagezocht, de decoder is opgezet door Fleischmann en die geven aan dat F1 het geluid zou moeten inschakelen (in de handleiding, welke overigens summier is), daarna even de zimo algemene handleiding op de zimo website opgezocht (http://www.zimo.at/web2010/documents/cvliste_en.pdf), en dan kom ik bij CV8 uit.
edit - cv7 = 33, en de daarbij behorende cv65 = 10
Maar goed ik ben niet zo'n held met digitaal, dus misschien heb ik iets over het hoofd gezien (of de hele toko gereset inclusief sound files zonder beter te weten, maar dat is niet mijn interpretatie van het verhaal in de algemene CV-list van Zimo.
MvG
Robert
Heb het een en ander gister nagezocht, de decoder is opgezet door Fleischmann en die geven aan dat F1 het geluid zou moeten inschakelen (in de handleiding, welke overigens summier is), daarna even de zimo algemene handleiding op de zimo website opgezocht (http://www.zimo.at/web2010/documents/cvliste_en.pdf), en dan kom ik bij CV8 uit.
edit - cv7 = 33, en de daarbij behorende cv65 = 10
Maar goed ik ben niet zo'n held met digitaal, dus misschien heb ik iets over het hoofd gezien (of de hele toko gereset inclusief sound files zonder beter te weten, maar dat is niet mijn interpretatie van het verhaal in de algemene CV-list van Zimo.
MvG
Robert
Laatst gewijzigd door Robert_N-Nm op 26 mar 2018 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: addendum CV7 & CV65
Reden: addendum CV7 & CV65
-
Probleem opgelost met de handelaar. Ingeruild voor hetzelfde item en daarmee werkt het geluid in deze wel prima. Iig bedankt voor de hulp hier.
MvG
Robert
MvG
Robert
Mooi, gelukkig opgelost!
En veel plezier met je nieuwe aanwinst
En veel plezier met je nieuwe aanwinst
Frank
(model-)treinliefhebber
(model-)treinliefhebber
Oké, echt defect dus. Mooi dat het via de handelaar is opgelost.