welke decoder voor minitrix Re482
welke decoder voor minitrix Re482
Hallo,
Ik kan redelijk goedkoop aan een nieuwe Traxx van minitrix komen. Deze is digitaal voorbereid
Ik wil hier eigenlijk een Kuehn 81330 decoder met een NEM 651 stekkeraansluiting inproppen.
Kan dit, of moet hier een andere decoder in?
Ik rij DCC
gr. Ron
Ik kan redelijk goedkoop aan een nieuwe Traxx van minitrix komen. Deze is digitaal voorbereid
Ik wil hier eigenlijk een Kuehn 81330 decoder met een NEM 651 stekkeraansluiting inproppen.
Kan dit, of moet hier een andere decoder in?
Ik rij DCC
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
-
Re: welke decoder voor minitrix Re482
De decoder is een Kühn N025, beetje verwarrend maar maak niet uit.
Is zonder meer te gebruiken, deze loc rijdt er hier ook mee rond.
Is zonder meer te gebruiken, deze loc rijdt er hier ook mee rond.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hi Ron,
Je hoor dat kan heel goed zelfs.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een andere decoder, die past er namelijk beter in en geeft betere resultaten.
Deze decoder is het DCX74
Mvg
Wim.
Je hoor dat kan heel goed zelfs.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een andere decoder, die past er namelijk beter in en geeft betere resultaten.
Deze decoder is het DCX74
Mvg
Wim.
Hallo Rob en Wim,
Bedankt voor de snelle reactie. Rob ik bedoelde inderdaad de N025. Maar kijk nu toch ook even uit naar de DCX 75
Wim Deze zijn dacht ik van Electronic?
gr. Ron.
Bedankt voor de snelle reactie. Rob ik bedoelde inderdaad de N025. Maar kijk nu toch ook even uit naar de DCX 75
Wim Deze zijn dacht ik van Electronic?
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Wim Ros schreef:Ron, ik had het over de DCX74
Mvg
Wim.
Sorry!! typefout.
Ik rommel maar wat aan!
Hoewel de DCX75 betere specs heeft, is een DCX74, door zijn dikkere pootjes, beter in Minitrix loks dan een DCX75. Beter gezegd de DCX75 is door zijn dunne pootjes totaal ongeschikt voor Minitrix loks, tenzij je ze graag erin soldeert.
(Het betreft in bovenstaande gevallen in zake de NEM651 versie in een Minitrix schnitstelle)
Mvg,
Arnoud
(Het betreft in bovenstaande gevallen in zake de NEM651 versie in een Minitrix schnitstelle)
Mvg,
Arnoud
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Hallo,
Alllemaal bedankt voor de reacties en goede uitleg.
Ik ga de DCX74 in deze lok proberen.
gr. Ron.
Alllemaal bedankt voor de reacties en goede uitleg.
Ik ga de DCX74 in deze lok proberen.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ik heb 3 van deze loks (qua printindeling) en ik soldeer daar altijd mijn decoders in. Dat valt echt aan te raden aangezien de stekkerverbinding van Trix echt om te janken is.
Gr J
Gr J
-
Mijn ervaring met de nw serie van Minitrix, BR 185.2 en BR 146 is dat de verbindingen beter zijn
Grtzz Rob