baanplan uit boek 9957
baanplan uit boek 9957
Hoi
Ik heb een vraag of dit een bruikbaar railplan is deze komt uit het rail plan boek 9957
waarin de ze baan toe vrij uit gebreid werd besproken
http://abload.de/img/fleischmann-1aiuw2.jpg
Dit railplan heeft mij altijd al aangesproken vanaf het moment dat ik deze voor het eerst zag.
Ik hoop dat ik het gedeelte met het baanplan nog ergens thuis kan terug vinden.
Ik heb een vraag of dit een bruikbaar railplan is deze komt uit het rail plan boek 9957
waarin de ze baan toe vrij uit gebreid werd besproken
http://abload.de/img/fleischmann-1aiuw2.jpg
Dit railplan heeft mij altijd al aangesproken vanaf het moment dat ik deze voor het eerst zag.
Ik hoop dat ik het gedeelte met het baanplan nog ergens thuis kan terug vinden.
Re: baanplan uit boek 9957
Groots! Maar toch snel even een paar algemene opmerkingen:
- bereikbaarheid?!
- schaduwstation op dubbelspoor onder de berg?
- bergstation is nogal fors
- Hoofdstation ligt helemaal op het randje
- Delen van, en scheiding tussen scenery tussen de twee naast elkaar liggende stations?
- bereikbaarheid?!
- schaduwstation op dubbelspoor onder de berg?
- bergstation is nogal fors
- Hoofdstation ligt helemaal op het randje
- Delen van, en scheiding tussen scenery tussen de twee naast elkaar liggende stations?
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: baanplan uit boek 9957
-Het bergstation vervalt misschien kleine pendel baantje maken of iets van industrie op de hoogte van het kleinste stationMichiel schreef:Groots! Maar toch snel even een paar algemene opmerkingen:
- bereikbaarheid?!
- schaduwstation op dubbelspoor onder de berg?
- bergstation is nogal fors
- Hoofdstation ligt helemaal op het randje
- Delen van, en scheiding tussen scenery tussen de twee naast elkaar liggende stations?
-het tweede station misschien iets aan passen (iets andere rechte rails stukken gebruiken optie)
-Hoofdstation plexiglas bescherming aan de voorzijde.
-bereikbaar open bouwwijze
-Schaduwstation ga ik over nadenken hoe deze in te passen
-afmetingen weet ik zo niet uit mijn hoofd
tips en suggesties zijn welkom.
edwin
Laatst gewijzigd door edwin1974 op 20 nov 2018 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: baanplan uit boek 9957
Het railplan is vrij goed te zien op de foto. Je moet dan voor je zelf beslissen wat de minimale radius is (bijvoorbeeld R2) waarmee je wilt werken en starten met ontwerpen in een van de bekende programma's. Het hoeft ook niet 100% overeen te komen. Ik heb het zelfde gedaan met mijn baan welke gebaseerd is op een project van Noch. Ik kwam er toen snel achter dat er hellingen gebruikt werden tot 5% stijging. Niet iets dat je op je eigen baan wilt. Dan begin je met de aanpassingen en verbeteringen wat uiteindelijk resulteert in een voor jouw geschikt plan.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: baanplan uit boek 9957
@Nico
ik geef mijn eigen draai ook aan dit plan.
Het berg station maakt in mijn ogen net te hoog vandaar dat deze wordt weg gelaten en op dezelfde
hoogte als het kleinste station aan de linkerkant wat industrie aan het spoor.
edwin
ik geef mijn eigen draai ook aan dit plan.
Het berg station maakt in mijn ogen net te hoog vandaar dat deze wordt weg gelaten en op dezelfde
hoogte als het kleinste station aan de linkerkant wat industrie aan het spoor.
edwin
Re: baanplan uit boek 9957
Ik ben niet zo goed in baanplannen maar kunnen die twee sporen in de berg niet doorgetrokken worden? Dan ben je gelijk die scherpe bochten ook kwijt.
Misschien gooi ik hierdoor wel het hele plan door elkaar maar er zijn hier altijd wel “echte” cracks die hier wel weer een oplossing voor vinden
Misschien gooi ik hierdoor wel het hele plan door elkaar maar er zijn hier altijd wel “echte” cracks die hier wel weer een oplossing voor vinden
Re: baanplan uit boek 9957
@ Ronad
Das iets om over na te denken
Misschien is er iemand op het forum die het boek heeft en mij misschien kan helpen aan het baanplan?
ik weet dat deze baan uit voering in het boek beschreven staat
Das iets om over na te denken
Misschien is er iemand op het forum die het boek heeft en mij misschien kan helpen aan het baanplan?
ik weet dat deze baan uit voering in het boek beschreven staat
Re: baanplan uit boek 9957
Edwin ik heb het betreffende boek met het baanplan en de bouw bespreking, kan deze wel inscannen (moet ik wel even mijn scanner aansluiten) en naar je toe mailen, laat maar horen wat je wilt
Re: baanplan uit boek 9957
Peter ik stuur je een Pbje dan geef ik je gelijk het email adres van mijn.
Re: baanplan uit boek 9957
@ peter
dank je wel ik heb als ontvangen en ga er mee aan de slag om er iets moois van te maken
dank je wel ik heb als ontvangen en ga er mee aan de slag om er iets moois van te maken
Re: baanplan uit boek 9957
@peter
ik heb je nog een pbje gestuurd.
Zou je van het station welke op 6 cm hoogte is gelegen nog een betere scan kunnen maken?
ik heb je nog een pbje gestuurd.
Zou je van het station welke op 6 cm hoogte is gelegen nog een betere scan kunnen maken?
Re: baanplan uit boek 9957
@edwin, zie je bericht nu pas, zal ik voor je doen maar het wordt pas morgenochtend
Re: baanplan uit boek 9957
@ Peter
is goed, ik zie het wel te gemoed en is het mogelijk om van de wissel straat aan de rechtekant ook nog een iets betere scan te krijgen?
edwin
is goed, ik zie het wel te gemoed en is het mogelijk om van de wissel straat aan de rechtekant ook nog een iets betere scan te krijgen?
edwin
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jul 2015 13:55
Re: baanplan uit boek 9957
Bij mij komt dat baanplan echt over als een "veel wissels en rij mogelijkheden" ontwerp. En dat is geen compliment in mijn ogen. Het voorste station ligt dicht bij de rand EN is parralel aan de rand bedacht. Dat rechte is doods, in het ontwerpen past een lichte bocht of een schuine ligging.
Dit ontwerp op deze manier: wat mij betreft NIET doen.
Dit ontwerp op deze manier: wat mij betreft NIET doen.
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Re: baanplan uit boek 9957
hoi Edwin,
je zou het bergstation als kopstation kunnen maken.dat kan door de linker lus zo te laten en de rechter lus als keerlus ( deels of helemaal onzichtbaar)kunnen uitvoeren.
dat geeft een wat realisticher beeld.
en er moet wat gerangeerd worden wat de boel ook wat levendiger maakt.
Bert
je zou het bergstation als kopstation kunnen maken.dat kan door de linker lus zo te laten en de rechter lus als keerlus ( deels of helemaal onzichtbaar)kunnen uitvoeren.
dat geeft een wat realisticher beeld.
en er moet wat gerangeerd worden wat de boel ook wat levendiger maakt.
Bert