Om 1970 werd de serie bij de DR omgenummerd tot Baureihe 110, maar door latere verbouwingen kwamen er nog series bij van de Baureihe 108, 112, 114, 115 en 199.
Nadat de latere DB AG (samenvoeging van de DR en de DB) vele loct terzijde had gesteld, werden te Stendal door het Reichsbahnausbesserungswerk vele locomotieven gemoderniseerd voor particuliere ondernemingen. Deze werden omgenummerd tot de Baureihe 203.
De hele serie kende en kent hierdoor uiteindelijk de volgende series:
Baureihe 112 (DB-Baureihe 202): Voorzien van een 1200 pk 12 KVD 18/21 A-L3 motor, later 12 KVD 18/21 AL-4 of AL-5.
Baureihe 114 en 115 (DB-Baureihe 204): 1400 pk 12 KVD 18/21 AL-5 motor later 1500 pk motor.
De locomotieven 204 366, 399, 492, 616 en 626 zijn gedurende enige tijd bij Railion Nederland ondergebracht en werden in Terneuzen gestationeerd.
Baureihe 111 (DB-Baureihe 298): Omgebouwde locomotieven voor rangeerdienst, te onderscheiden door de oranje kleur van de opbouw.
Baureihe 108 (DB-Baureihe 293/298): Voorzien van hydraulische keerkoppeling en zuiniger motor waardoor dynamisch remmen mogelijk was. de 298 serie waren radiografische locs.
Baureihe 110.9 (DB-Baureihe 710): Speciaal gebouwd voor werktreinen, voorzien van een 1000 pk motor.
DB-Baureihe 203: Baureihe 112 modellen vooerzine van een 1877 pk Caterpilar of MTU motor, verbouwd door ALSTOM in Stendal. Deze serie werd vooral doorverkocht aan private ondernemingen, de meeste in Nederland aanwezige locomotieven zijn van dit type.
Baureihe 199.8 (HSB 199.8): Deze serie was vooral bedoeld voor toepassing op smalspoorbanen. Tien locomotieven zijn hiertoe omgebouwd voor de Duitse éénwording.

De door ACTS gehuurde VSM V 100 093 duwend achter trein 98263 bij Rotterdam, 10 november 1999 (afbeelding: Rob van der Rest, Sporen met Rob)

Volker Rail 203-2, Nijmegen, 27 november 2016 (afbeelding: Wilco Vermeer)