LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,30m)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
weer een mooi stukje werk Michiel.
Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.
mvg
Freddy
Al reageer ik niet zo vaak, maar blijf jouw project elke keer weer met bewondering volgen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Thanks Martin en Freddy. Gisteren heb ik de kopsporen op het tweede segment aangelegd. De nieuwgelegde sporen en wissels zijn nog niet aangeloten, maar langzamerhand krijgt het wel station allure.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 3215
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Hallo Michiel,
Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.
mvrgr Bob
Inderdaad het begint een station van betekenis te worden.
Mooi sporenplan geworden en de 2 kopspoortje zal je veel plezier aan gaan beleven, ik heb er ook meerdere en daar is altijd bedrijvigheid tijdens het rijden en dat maakt het levendig.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 10 dec 2009 02:40
- Locatie: Epe
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Goedendag Michiel.
Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.
Gr Sebastiaan
Je bent goed bezig en het ziet er mooi slank uit.
Ik ga je volgen.
Gr Sebastiaan
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Michiel,
Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.
Prachtige wisselstraat wordt het, te meer omdat hij zich over verschillende segmenten uitstrekt.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Na een warrige periode in m'n hoofd, twijfelen tussen doorgaan met de baan zoals ze is, of schaduwstation helemaal veranderen met behoud van de bovenbaan, heb ik de knoop doorgehakt. Hoewel ik allesbehalve een perfectionist ben, blokkeerde ik helemaal op een aantal ergenissen betreffende het huidige schaduwtstation. M'n creativiteit werd steeds weer beknot door die fixatie op die pijnpunten. Steeds was ik bezig met hoe op te lossen. De problemen voor me uit schuiven voor later ooit eens, bleek niet te lukken.
Dus, ruimen, plaats maken, en schuiven met die handel. De baan moet van de muur, een cm of 80. En dat blijkt toch een hels karwij. Het ding weegt een ton (spreekwoordelijk). Maar de aanzet is gegeven. De deelse afbraak is begonnen. Constructie door destructie. Een stap achteruit om verder te kunnen springen. ... Als een mens maar bezig is...
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Moedig besluit Michiel! Maar als ik het zo lees eigenlijk wel onvermijdelijk en waarschijnlijk het enige juiste.
Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren.
Kun je aangeven waar het niet goed zat? Misschien kunnen we er ook wat van leren.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Michiel,
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen.
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.
Het laatste stuk van jouw onderschrift kwam dus behoorlijk in gevaar maar het is toch weer goed gekomen.
Veel plezier met verbouwen.
Ik had zelf ook problemen met de baan en deze verplaatst, 55 cm van de muur, maar dat is toch te weinig om er goed bij te kunnen dan is die 80 cm precies goed.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
@Ben, het onderschrift blijkt we een beetje de rode draad: het "pleizeert" niet meer helemaal, dan moet het anders. Vandaar dus. Goed gezien.
@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:
1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...
2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.
3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.
Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.
@Maarten, de oorzaak van m'n ontevredenheid is verpreid te lezen in dit draadje, maar om het kort op te sommen:
1) De Peco ST5/6 wissels: als een trein op 1 van deze wissels 1 keer op 100 een probleem geeft (stilstand, kortsluiting,...) dan zeg je "och ja, daar leef ik wel mee". Maar wanneer je er een klein 50 hebt liggen wordt het 1 keer op 2. En dat breekt toch een beetje zuur op. Met de Electrofrog wissels van Peco heb ik GEEN enkel probleem. Dus stilletjes-aan ombouwen dan maar...
2) De Helixen doen het echt naar behoren. Geen enkel probleem mee, zelfs lange treinen rijden redelijk de helling op. Maar het concept ergert me behoorlijk. Ik heb 10-14 treinen die bijna permanent rijden, maar je ziet ze niet. Veel lawaai, maar allemaal in de catacomben buiten zicht. Een trein is meer dan 10 minuten onderweg voor 1 rondje, maar je ziet ze mogelijk maar 15 seconden, uitgezonderd de tijd dat de trein stilstaat in het station. De locomotieven slijten bijzonder snel met het constant helling-rijden. Het "redement" van elke trein is bijzonder laag. Dus dan liever kleine schaduwstations zonder helix.
3) Doordat de totale baanlengte zo groot is (oa door de helixen), heb ik veel meer bezet/terugmelders nodig. Ik ben al van Lenz RS overschakeld naar S88 (Littfinski brol buitengegooid want firmware gebugd en Peter Littfinski wou daar niets van weten), maar heb toch nog sporadische spookmeldingen. S88 heeft geen foutcorrectie in het protocol zoals RS, en een toevallige elektromagnische spike in de lucht kan dus een spookmelding opleveren. Ik wil het elektrich deel dus vereenvoudigen: minder bezetmelders = minder problemen.
Dus alles samen beslist om het anders te doen. Perfect zal het nooit worden, maar weer een stap in die richting is wel meegenomen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Michiel, ook ik volg je draadje. Je samenvatting hierboven is erg verhelderend. Ikzelf herken met een klein schaduwstation experiment van jaren terug al mijn teleurstelling dat een heel deel van de treinbewegingen buiten zicht gebeurden. Als daar ook nog een lange helix trajecten worden toegevoegd dan begrijp ik helemaal je frustratie over veel afstand en weinig rendement van al de beweging.
Ik wens je veel succes met de aanpassingen!
Ik wens je veel succes met de aanpassingen!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
oh boy ....
dat klinkt alsof je dan alles gaat afbreken Michiel, dus ook de helixen?
Eigenlijk dus helemaal opnieuw beginnen?
Guus
dat klinkt alsof je dan alles gaat afbreken Michiel, dus ook de helixen?
Eigenlijk dus helemaal opnieuw beginnen?
Guus
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Ik breek alleen het schaduwstation af, en de twee helixen. De bovenbaan blijft volledig bestaan. Ik weet dat het twee jaar werk is, maar niets doen is stilstaan.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Bedankt voor je uitleg Michiel. Daar kan men een wijze les uit trekken, lange schaduwstations en grote helixen doen afbreuk aan de 'paradetijd' van je materieel. Daarnaast goede betrouwbare wissels kiezen natuurlijk.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Ha Michiel,
Een moedig besluit. Welke plannen ben je aan het uitdenken voor de nieuwe opzet? En dan met name de onderbaan?
Lekker dan, ik heb net mijn helixen er in zitten. Er bekruipt mij de angst dat ik dan hetzelfde kan ervaren als jij. Waaruit merk je trouwens dat het klimmen van de treinen slecht voor ze is? Versleten tandwielen of oververhitte motoren? Het lijkt mij toch dat het niet zo zou mogen zijn. Een loc moeten kunnen trekken, of dat nu een heuvel op is of een lange stam is dan toch om het even?
Een moedig besluit. Welke plannen ben je aan het uitdenken voor de nieuwe opzet? En dan met name de onderbaan?
Lekker dan, ik heb net mijn helixen er in zitten. Er bekruipt mij de angst dat ik dan hetzelfde kan ervaren als jij. Waaruit merk je trouwens dat het klimmen van de treinen slecht voor ze is? Versleten tandwielen of oververhitte motoren? Het lijkt mij toch dat het niet zo zou mogen zijn. Een loc moeten kunnen trekken, of dat nu een heuvel op is of een lange stam is dan toch om het even?
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Sleet merk ik vooral aan de sleepcontacten. Die zijn al zo dun, en slijten toch wel ergerlijk snel. Aan tandwielen of motoren merk ik niet veel. Motoren lopen wel warm, maar niet alarmerend. Drijfwielen slijten ook wel merkelijk.
De nieuwe opzet van het schaduwstation is eentje op (bijna) gelijke hoogte met de bovenbaan.
De nieuwe opzet van het schaduwstation is eentje op (bijna) gelijke hoogte met de bovenbaan.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Je pakt het wel rigoreus aan Michiel.
Geeft mij de kans te kijken hoe je jouw baan opbouwt.
grt Piet.
Geeft mij de kans te kijken hoe je jouw baan opbouwt.
grt Piet.
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Knap dat je het aandurft om zo het roer om te gooien. Maar wat nodig is, is nodig.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Hallo Michiel,
Ik heb geen ervaring met een groot schaduwstation en ook niet met een helix. Ik ben er nooit aan begonnen.
In mijn vorige baan zat zelfs helemaal geen schaduwstation en reden de treinen bijna helemaal in het zicht. Er waren alleen twee onzichtbare inhaalsporen. Dat beviel echter helemaal niet (veel te weinig afwisseling in het rollend materieel).
Het alternatief: schaduwsporen dicht bij de bovenbaan bevalt mij wel. Het is wel zaak om de bereikbaarheid van de schaduwsporen in de gaten te houden. Ik doe dat door grote delen van de bovenbouw afneembaar te maken (vrijwel alle delen waar geen rails ligt zijn afneembaar).
Veel succes.
Hoor je nog wel eens iets van Urbanie en Germaine?
m.vr.gr.
Hans
Ik heb geen ervaring met een groot schaduwstation en ook niet met een helix. Ik ben er nooit aan begonnen.
In mijn vorige baan zat zelfs helemaal geen schaduwstation en reden de treinen bijna helemaal in het zicht. Er waren alleen twee onzichtbare inhaalsporen. Dat beviel echter helemaal niet (veel te weinig afwisseling in het rollend materieel).
Het alternatief: schaduwsporen dicht bij de bovenbaan bevalt mij wel. Het is wel zaak om de bereikbaarheid van de schaduwsporen in de gaten te houden. Ik doe dat door grote delen van de bovenbouw afneembaar te maken (vrijwel alle delen waar geen rails ligt zijn afneembaar).
Veel succes.
Hoor je nog wel eens iets van Urbanie en Germaine?
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Moedig besluit Michiel, ik denk wel dat je er alleen maar op vooruit kan gaan. Nu mijn baan zover klaar is dat hij dichtgemaakt kan worden bekruipt mij eigenlijk al een tijdje het zelfde gevoel. Te veel verborgen spoor ten opzichte van het zichtbare spoor. Nu is het voor mij een test/oefen baan dus ik verander hem nu niet, echter mijn toekomstige grote baan wordt zeker anders ingedeeld.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 3215
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Goede morgen,
Moedig besluit inderdaad.
Ben al z'n 15/16 jaar aan mijn baan aan het bouwen en inderdaad als ik het over zou (kunnen) doen dan waren mijn schaduwstations anders gemaakt.
Regel 1) het achterste spoor nooit dieper dan 60 / 70cm van de voorkant
Regel 2) schaduwstation aan de voorkant en niet tegen de achterwand.
Regel 3) beter 1 goed schaduwstion dan meerdere kleinere
Dat zou nu mijn bouw criteria worden
Maar ja ik kan het niet meer verbouwen en dus doe ik het met wat ik heb en ben er ook tevreden mee
Sterkte
Mvrgr Bob
Moedig besluit inderdaad.
Ben al z'n 15/16 jaar aan mijn baan aan het bouwen en inderdaad als ik het over zou (kunnen) doen dan waren mijn schaduwstations anders gemaakt.
Regel 1) het achterste spoor nooit dieper dan 60 / 70cm van de voorkant
Regel 2) schaduwstation aan de voorkant en niet tegen de achterwand.
Regel 3) beter 1 goed schaduwstion dan meerdere kleinere
Dat zou nu mijn bouw criteria worden
Maar ja ik kan het niet meer verbouwen en dus doe ik het met wat ik heb en ben er ook tevreden mee
Sterkte
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
@Pieter, wees gerust, het opbouwen gaat een stuk rustiger dan het afbreken.
@Ron, ik had meer moeite met het afscheid en afbreken van m'n Brussel-Noord project, want dat was hopeloos opgeven. Nu, met dit schaduwtstation weet nu precies wat ik wél wil. En dan is deze afbraak een stap vooruit. Zonde van tijd en moeite? Niet echt, want het was een process waar ik door moest.
@Hans, een schaduwstation dichtbij is wat ik nu beöog. Een schaduwstation op bijna dezelfde hoogte, kleiner maar beter. En Germaine en Urbanie wachten geduldig de dag dat hun stad vorm krijgt, dwz, wanneer ik met scenery begin (=macro-opnames) zullen ze wel eens komen piepen.
@Nico, daarom was het ook een testbaan. Goed dat je daarmee bent begonnen. Jouw definitieve kan er enkel beter van worden. En ik zou nu ook adviseren om een helix enkel te gebruiken wanneer ECHT niets anders mogelijk is. Maar gelukkig is iedereen anders, en bouwen anderen wel helixen en diepe schaduwtations met plezier en voldoening.
@Bob, Jouw baan is een parel aan het worden. En betreffende jouw schaduwstation-regels:
1) check! Ik hou het bij 40cm. Normaal heb ik met 2x6 opstelsporen genoeg (t' Is nooit genoeg, maar ergens moeten we toch een lijn trekken)
2) check! de baan komt los van de muur, en langs de achterkant ligt ie dus vooraan, als je snapt wat ik bedoel.
3) ...check?... Ik hou een hondebot-sporenplan aan, en heb dus 1 schaduwstation aan elke kant van het bot.
@Ron, ik had meer moeite met het afscheid en afbreken van m'n Brussel-Noord project, want dat was hopeloos opgeven. Nu, met dit schaduwtstation weet nu precies wat ik wél wil. En dan is deze afbraak een stap vooruit. Zonde van tijd en moeite? Niet echt, want het was een process waar ik door moest.
@Hans, een schaduwstation dichtbij is wat ik nu beöog. Een schaduwstation op bijna dezelfde hoogte, kleiner maar beter. En Germaine en Urbanie wachten geduldig de dag dat hun stad vorm krijgt, dwz, wanneer ik met scenery begin (=macro-opnames) zullen ze wel eens komen piepen.
@Nico, daarom was het ook een testbaan. Goed dat je daarmee bent begonnen. Jouw definitieve kan er enkel beter van worden. En ik zou nu ook adviseren om een helix enkel te gebruiken wanneer ECHT niets anders mogelijk is. Maar gelukkig is iedereen anders, en bouwen anderen wel helixen en diepe schaduwtations met plezier en voldoening.
@Bob, Jouw baan is een parel aan het worden. En betreffende jouw schaduwstation-regels:
1) check! Ik hou het bij 40cm. Normaal heb ik met 2x6 opstelsporen genoeg (t' Is nooit genoeg, maar ergens moeten we toch een lijn trekken)
2) check! de baan komt los van de muur, en langs de achterkant ligt ie dus vooraan, als je snapt wat ik bedoel.
3) ...check?... Ik hou een hondebot-sporenplan aan, en heb dus 1 schaduwstation aan elke kant van het bot.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: LX1920 - station Brussel-Luxemburg anno 1920 (0,90m x 5,
Hoi michiel dat is een flinke tegenslag zeg.
Maar goed betrouwbaarheid is erg belangrijk anders heb je meer ergernis dan plezier asan je hobby.
Dat je wissels met plastic hartstuk hebt gebruikt zou nooit mijn keuze zijn, het probleem met je bezetmelders zou niet nodig moeten zijn.
Op mijn baan heb ik heel veel bezetmeldpunten en nooit problemen mee ( via loconet )
Maar goed een moedig besluit en het word er uiteindelijk alleen maar beter van.
Succes !!!
Maar goed betrouwbaarheid is erg belangrijk anders heb je meer ergernis dan plezier asan je hobby.
Dat je wissels met plastic hartstuk hebt gebruikt zou nooit mijn keuze zijn, het probleem met je bezetmelders zou niet nodig moeten zijn.
Op mijn baan heb ik heel veel bezetmeldpunten en nooit problemen mee ( via loconet )
Maar goed een moedig besluit en het word er uiteindelijk alleen maar beter van.
Succes !!!
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911