Hallo Nspoorvrienden.
Na plm 5 jaar ben ik terug bij dit forum.
Had mijn complete baan verkocht i.v.m. drukke werkzaamheden.
Maar ga nu over 4 maanden met pensioen .
Ga nu weer beginnen met een baan.
Direct al wat aangeschaft. De digitale startset van Fleischmann Picolo met de V221.
Ook al een Br218 en Br023 aangeschaft.
Baantje wordt 160x70 cm.
Heb helaas niet meer ruimte. Maar met Anyrail al wat moois op papier gezet.
Nu wil een multplexplaat aanschaffen. Hoe dik zou genoeg zijn? 9 of 12 mm.
En is het wenselijk om de plaat te bekleden met een laagje kurk?
Graag hoor ik suggesties wat het beste is.
Mvg Henk.
Terug van weggeweest.
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Terug van weggeweest.
Hallo Henk,
Welkom terug.
Van Multiplex of kurk weet ik niks. Alles ligt bij mij op XPS
m.vr.gr.
Hans
Welkom terug.
Van Multiplex of kurk weet ik niks. Alles ligt bij mij op XPS
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Terug van weggeweest.
Welkom terug, 9 mm moet voldoende zijn.
Kurk kan je gebruiken als je het erg vind om het geluid door de plaat heen te horen. Alleen moet je de rails niet vast spijkeren door de kurk en de plaat. Van horen zeggen trilt het dan ook door.
Ik heb op mijn test baan geen kurk en dit hoor je wel als de trein rondjes rijd, maar voor test is het niet erg.
Kurk kan je gebruiken als je het erg vind om het geluid door de plaat heen te horen. Alleen moet je de rails niet vast spijkeren door de kurk en de plaat. Van horen zeggen trilt het dan ook door.
Ik heb op mijn test baan geen kurk en dit hoor je wel als de trein rondjes rijd, maar voor test is het niet erg.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Terug van weggeweest.
Henk,
Ook vanaf deze kant welkom terug op het forum, succes met je herstart.
groetjes,
Bert
Ook vanaf deze kant welkom terug op het forum, succes met je herstart.
groetjes,
Bert
Re: Terug van weggeweest.
Welkom terug Henk op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Terug van weggeweest.
Welkom terug Henk.
Ik zelf doe alleen een strook kurk onder de rails, en niet op de gehele plaat oppervlakte, en idd verlijmen (heb zelf bisontix gebruikt, trekt niet te veel in het kurk en blijft flexibel), geen schroefjes of spijkers er doorheen, want dan maak je weer contact en zal het effect veel minder worden,
Maar verwacht ook geen wonderen van zo`n laagje kurk, je het dempt, maar stil zal het nooit worden.
Voordeel van alleen stroken onder de rail, dan heb je gelijk een mooie wat hoger liggend spoordijkje.
succes.
mvg
Freddy
Ik zelf doe alleen een strook kurk onder de rails, en niet op de gehele plaat oppervlakte, en idd verlijmen (heb zelf bisontix gebruikt, trekt niet te veel in het kurk en blijft flexibel), geen schroefjes of spijkers er doorheen, want dan maak je weer contact en zal het effect veel minder worden,
Maar verwacht ook geen wonderen van zo`n laagje kurk, je het dempt, maar stil zal het nooit worden.
Voordeel van alleen stroken onder de rail, dan heb je gelijk een mooie wat hoger liggend spoordijkje.
succes.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2