Haha.....wat een sukkel

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 993
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door Ronald2016 »

Waarom denken mensen dat als ze er iets tussen doen dat de deur weer open gaat of zo.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3803
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door maarten »

@Ronald, omdat dit bij liftdeuren ook zo is. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door musketier »

Ronald2016 schreef: 19 mar 2019 22:40 Waarom denken mensen dat als ze er iets tussen doen dat de deur weer open gaat of zo.
Ik dacht ook dat dat zo was hoor :roll: :roll:

---


Groeten ...Hans

Onderwerp starter
sjoef
Berichten: 994
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door sjoef »



Gebruikersavatar

musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door musketier »

---
Oké.....maar waarom eigenlijk niet?

Zelfs automatische autoramen zijn zo beveiligd :roll:

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door rjvanhouten »

musketier schreef: 21 mar 2019 17:07 Oké.....maar waarom eigenlijk niet?
Omdat klierende blagen dan mogelijk voor veel te veel vertraging gaan zorgen.

Bij autobussen werk het wel zo, en menig buschauffeur heeft flink wat te stellen met rotjochies die geregeld verhinderen dat de deuren zich sluiten.


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

musketier
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jan 2011 15:11
Locatie: kop van NH

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door musketier »

---
Dat zou idd een reden kunnen zijn :!:

---


Groeten ...Hans
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2903
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Haha.....wat een sukkel

Bericht door WilcoV »

Moderne treinen hebben een zogenaamde klembeveiliging. Dit betekend dat de deuren bij een substantieel obstakel niet in de vergrendeling gaan. Ze gaan wel dicht maar kunnen met enige kracht open worden gehouden om het obstakel er tussenuit te nemen. Indien een object kleiner is dan het substantiële, dan is het aan de chef van de trein om bij zijn vertrekprocedure dit te controleren en mag deze niet het vertrekproces afronden. Als er wel iets substantieels tussen de deuren zit gaan ze zoals ik aangaf niet in de vergrendeling en krijgt de machinist geen lamp deuren dicht.
Dit is in de meest simpele taal hoe het werkt.
Inderdaad moet het object van enige omvang zijn omdat anders het vertrekproces wel heel veel onderbroken zou worden. Om te voorkomen dat de deuren bij kleinere objecten toch in de vergrendeling gaan is er in het vertrekproces een procedure opgenomen waarbij de Chef van de trein een tweede kijkmoment moet toepassen. Deze moet daadwerkelijk uit de trein stappen (bij NSR) en langs de trein kijkend constateren dat alle overige deuren (behalve die van de chef zelf) zijn gesloten en er geen objecten naar buiten steken. Bij overige vervoerders zijn hier gelijksoortige processen opgesteld al dan niet met behulp van een spiegel.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie