Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel
-
Onderwerp starter - Berichten: 1096
Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel
Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel is door de rechtbank in Oost-Brabant op 29-05-2019 failliet verklaard. Dit bedrijf zou volgens allerlei berichten (googlen) de modulebakken maken onder de naam Dafri en BM Connects. Hoe dat nu verder gaat is dus niet bekend. Er zijn nog geen verslagen beschikbaar. Jammer.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Re: Mr Mechanics B.V. te Zaltbommel
Volgens mij zijn Dafri en BM verschillende bedrijven, hun producten lijken niet op elkaar. Zelf een keer van de Dafri modules een en ander besteld. Maanden later kreeg ik dus BM producten geleverd, die eruit zien als een soort legpuzzel. Ik kon het gelukkig nog slijten via marktplaats, ik had echt geen zin meer om er nog mee terug te gaan naar de leverancier. De Dafri modules zagen er veel beter uit, en leken mij steviger.
-
Onderwerp starter - Berichten: 1096
Een tijdje terug is het productieproces van Dafri gewijzigd in de "legpuzzel" methode, dit zou een betere passing geven omdat het met laser gesneden wordt. Als je gaat zoeken komen beide "merken" uit in Zaltbommel. Bij "BM Connects" staat ook de toevoeging "Made by Dafri". Dus het lijkt mij dan erg sterk dat dit twee verschillende fabrikanten zijn. Neemt niet weg dat het jammer is dat een dergelijk product mogelijk niet meer leverbaar wordt.
Met vriendelijke groet,
Joop
Joop
Kan ook best, maar het waren nogal verschillende producten. En het had flink wat zaagwerk gescheeld.
-
- Moderator
- Contacteer:
DaFri is de bedrijfsnaam, het product is de "BM Connects module". Eerst zijn de modules van DaFri onder eigen naam uitbracht en verkocht via PICOMMIT. Die zijn vorig jaar failliet gegaan overigens. De latere "BM connects" is de naam van een innovatieve nieuwe serie modules en bijbehorende producten. Zij worden vervaardigd uit populieren multiplex en lasergesneden. Dit gebeurde bij Mr. Mechanics in Zaltbommel. Waar de productie nu heen gaat is nog niet bekend.
Meer informatie over BM Connects is hier te vinden: BM Connects
Meer informatie over BM Connects is hier te vinden: BM Connects
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
Het lijkt ook wel wat op de producten van Markenburg.
Alwin gebruikt ze voor [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Maar hoe dan ook, het blijft jammer als een fabrikant er mee stopt.
Alwin gebruikt ze voor [Hoontje's Beursbaan] "Gzve" en "Gzva"
Maar hoe dan ook, het blijft jammer als een fabrikant er mee stopt.
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam,
Frank.
Frank.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ja, systeem lijkt hetzelfde. De modulebakken die ik gebruik zijn echter van Markenburg.nl én worden ergens anders geproduceerd.
Of Dafrie stopt met produceren weet ik niet. Ik ken de eigenaar en ze hebben deze week dus het faillissement vernomen van het bedrijf wat voor hen laserde. Of, hoe en wanneer de producten weer gemaakt worden is nog niet bekend. Hopelijk komt het goed!
Groetjes
Hoontje
Of Dafrie stopt met produceren weet ik niet. Ik ken de eigenaar en ze hebben deze week dus het faillissement vernomen van het bedrijf wat voor hen laserde. Of, hoe en wanneer de producten weer gemaakt worden is nog niet bekend. Hopelijk komt het goed!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl