Het hoekje met het wijnhuisje zit in de wacht (daar moet sowieso nog wat gedaan worden onder de baan, dus dat gaat even wachten) maar ondertussen bezig geweest met een paar andere zaken. Ten eerste iets heel anders om het werken met de verfspuit te oefenen en als afwisseling, een Toepolev 134A van de inmiddels opgeheven Malév (En als ik ooit héél veel ruimte heb voor de treinbaan kan er een vliegveld komen waar die kan landen, net als in Miniatur Wunderland) En je ziet het niet, maar er zit een Preisertje in de cockpit!
Welnu, na deze gekkigheid het volgende kleine detail: Eindelijk een wat ouderwetser ogende stationsnaam in elkaar gesmurfd van lasergesneden lettertjes. Het lettertype is bijna de juiste en ik ben zeker dat op sommige andere forums dit daarom totaal onacceptabel zou zijn om te tonen maar dit komt redelijk overeen met wat er in het echt ook te zien is dus ik vind het wel prima zo en in ieder geval meer in lijn met de jaren 70-80 stijl dan de moderne stationsnaamborden. Natuurlijk moest die locomotief weer met zijn neus weer op de foto om de sfeer te vergallen, snapt ie niet dat er niet eens bovenleiding is hier! Oh, en in het houten bijgebouwtje zitten bankjes. Misschien nog een lampje daar inbouwen zodat er wat van te zien is ook.
Tenslotte nog een project waar ik al een poos mee bezig ben: Y-rijtuigen in de jaren 70 kleuren (op een enkele kleinserie na niet verkrijgbaar in spoor N). Het verven zou altijd iets netter kunnen en de decals kunnen altijd wat rechter maar zolang je er niet met een vergrootglas naar kijkt kan het net. Niet zo lang geleden nam de MÁV een handjevol rijtuigen in gebruik met juist dit oude kleurenschema, dus het zou mogelijk moeten zijn om na te gaan of dit er een beetje op lijkt. Afgelopen dagen de decals gemaakt en erop gezet.